Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pikkupoikien pippeleiden silpominen on edelleen Suomessa sallittua?

Vierailija
28.12.2011 |

Tätä on vaan vaikeata ymmärtää, että ns. sivistyneessä länsimaassa sallitaan törkeään pahoinpitelyyn rinnastettava lasten sukupuolielimien silpominen. Milloin tähän tulee loppu?

terveisin nimimerkki "ehjien pippeleiden puolesta"

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arveluttavampaa juutalaisilla jotka saattaa nippasta esinahan pois ilman hyvää puudutetta, tekijä ei ole asiantuntija ja hygienia puutteellinen.

Mutta muuten esinahkoja leikataan pois tässä maassa melko rutiinileikkauksena vaikka kireyden takia.

Vierailija
2/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten esinahkoja leikataan pois tässä maassa melko rutiinileikkauksena vaikka kireyden takia.

Tarkoitinkin leikkauksia ilman lääketieteellistä syytä.

Jos esim. jalka joudutaan amputoimaan lääketieteellisestä syystä, niin asia on OK. Mutta jos jonkun jalka katkaistaan uskonnollisesta syystä, niin kyseessä on rikos.

Samalla tavalla pitäisi suhtautua pippelin silpomiseen. Pippelin silpojat (sekä tekijä että silmomista vaativat vanhemmat) pitäisi tuomita ehdottomaan vankeuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. jalka joudutaan amputoimaan lääketieteellisestä syystä, niin asia on OK. Mutta jos jonkun jalka katkaistaan uskonnollisesta syystä, niin kyseessä on rikos.

Samalla tavalla pitäisi suhtautua pippelin silpomiseen. Pippelin silpojat (sekä tekijä että silmomista vaativat vanhemmat) pitäisi tuomita ehdottomaan vankeuteen.

eli jos mä olen yksijalkainen, en voi kävelä. jos multa puuttu esinahka, en voi.....?

Vierailija
4/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on jo 10 vuotta kaatanut tuon lakiehdotuksen alkutekijöihinsä. Mm. peruspalveluministeri Paula Risikko jätti lain pöydälle...

Vierailija
5/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos mä olen yksijalkainen, en voi kävelä. jos multa puuttu esinahka, en voi.....?

Vaikuttaa seksiin ja itsetyydytykseen. Osa tuntoherkkää aluetta poistetaan ja itsetyydytys vaikeutuu, kun ei voi vemputtaa sitä nahkaa edestakaisin.

Vierailija
6/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kokoomus.

En oikein enää tunnista kansallista kokoomusta. Kannattavat mm. pakkoruotsia, pippelien silpomista sekä 1,8 maahanmuuttajan ottamista Suomeen.

Vierailija
7/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uskonto kumma juttu.

Ihmiskunnan synkintä perintöä.

Vierailija
8/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kokoomus.

En oikein enää tunnista kansallista kokoomusta. Kannattavat mm. pakkoruotsia, pippelien silpomista sekä 1,8 maahanmuuttajan ottamista Suomeen.

1,8 miljoonan siis.

"Haastattelussaan 2008 Katainen arveli Suomen tarvitsevan vuoteen 2025 mennessä 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyrki_Katainen

Vierailija
9/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arveluttavampaa juutalaisilla jotka saattaa nippasta esinahan pois ilman hyvää puudutetta, tekijä ei ole asiantuntija ja hygienia puutteellinen.

Eikös se hygienia ole juuri heillä se kaikkein suurin. Tuohon tehtävään koulutetaan erikseen. Kirurgin ammatti ei ole este, vaan se ei yksin riitä toimenpiteen suorittamiseen.

Suuri osa läntisestä maailmasta toteuttaa tuon rutiinina. Ei vaikuta mihinkään suorituskykyyn, mutta hygienian kannalta esimerkiksi perusteltu. Säästyy monet teinipoikien vaivat.

Vierailija
10/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Kokoomuksen presidenttiehdokas? Arvojohtaja?

Vierailija
11/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa seksiin ja itsetyydytykseen. Osa tuntoherkkää aluetta poistetaan ja itsetyydytys vaikeutuu, kun ei voi vemputtaa sitä nahkaa edestakaisin.

mä kerron sulle jotain: jokainen ympärileikattu mies, jonka kanssa mulla on ollut intiimi suhde, on kyennyt itsetyydytykseen. myös minä olen pystynyt vallan mainiosti tyydyttämään heidät käsillä.

oliko sulla muita huolenaiheita?

ja sitäpaitsi, eikös sen itsetyydytyksen pitäisi olla mahdotonta myös niillä joilla on ollut lääketieteellinen ympärileikkaus? musta on aika mielenkiintosta, että vain nämä uskonnolliset ympärileikkaukset aiheuttavat näitä vaikeuksia.. ;)

Vierailija
12/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... itse kuvittelin että se itsetyydytys helpottuu, kun ei ole sitä löysää nahkaa, joka häiritsee sitä kädellä vemputusta. No enpä tiedä kuin omalta osalta. Itsellä seksissä esinahka pidetään pois tieltä.

t. Ympärileikkaamaton mies

Vierailija
13/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Säästyy monet teinipoikien vaivat."

Suomessahan tuo leikkaaminen on aika harvinaista, paitsi juutalaisilla ja muslimeilla.

"Skandinaviassa arvioidaan ympärileikkaus tehtävän lääketieteellisin perustein noin 2 %:lle pojista, ja Suomessa ympärileikataan lääketieteellisinä pidetyin perustein 2-4 % ja rituaalisista syistä 0,7 % pojista (Pakaslahti 2005). Tiukasti lääketieteellisten kriteerien mukaan alle 2 % pojista tai nuorista miehistä tarvitsee ympärileikkauksen (Rickwood ym. 2000). Vaikuttaa siis siltä, että Suomessa tehdään edelleen turhia ympärileikkauksia. "

Vierailija
14/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rutiininomaista ympärileikkausta on puolusteltu myös sillä, että se suojaa penissyövältä, virtsatieinfektioilta ja sukupuolitautitartunnoilta. Tutkimustulokset ovat kuitenkin ristiriitaisia ja monissa tutkimuksissa on metodisia heikkouksia.

Peniskarsinooman synnyssä muillakin tekijöillä on merkitystä, esimerkiksi pienen ympärileikkaustaajuuden maista Tanskassa ja Japanissa sitä esiintyy vähän (Frisch ym. 1995).

Viime aikoina on käyty keskustelua siitä, suojaako ympärileikkaus HIV-infektiolta (Mattson ym. 2008). Missään tapauksessa ympärileikkausta ei voida pitää riittävänä tartuntatautien torjuntakeinona.

Kaiken kaikkiaan ei ole selkeää näyttöä siitä, että terveen esinahan poistosta olisi merkittävää terveyshyötyä ainakaan länsimaissa."

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/uusinnumero?p_p_id=dlehtihaku_vie…

Vierailija
15/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kerron sulle jotain: jokainen ympärileikattu mies, jonka kanssa mulla on ollut intiimi suhde, on kyennyt itsetyydytykseen. myös minä olen pystynyt vallan mainiosti tyydyttämään heidät käsillä.

oliko sulla muita huolenaiheita?

ja sitäpaitsi, eikös sen itsetyydytyksen pitäisi olla mahdotonta myös niillä joilla on ollut lääketieteellinen ympärileikkaus? musta on aika mielenkiintosta, että vain nämä uskonnolliset ympärileikkaukset aiheuttavat näitä vaikeuksia.. ;)

Hankaloittaa, mutta ei tee mahdottomaksi. Tämähän ympärileikkauksen tarkoitus esim. Usassa onkin. Ollaan olevinaan niin siveellistä että.

Vierailija
16/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uskonto kumma juttu.

Ihmiskunnan synkintä perintöä.

maissa ihan rutiinia uskontoon katsomatta?

Vierailija
17/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pikku tyttöjen sukupuolialueen silpominen on raakalaismaista väkivaltaa.

On niin totaalisen uskomatonta, mihin tilaan olemme vajonneet.

Vierailija
18/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen elänyt kuvitelmassa että se lisää miehellä nautintoa kun ylimääräinen ihokaistale leikataan pois.

Mieheni on välillä puhunut että harkitsee leikkauttamista.

Miten sitten vaikka rintojen leikkauttaminen suuremmaksi ei olisi turhempaa?

Vierailija
19/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... itse kuvittelin että se itsetyydytys helpottuu, kun ei ole sitä löysää nahkaa, joka häiritsee sitä kädellä vemputusta. No enpä tiedä kuin omalta osalta. Itsellä seksissä esinahka pidetään pois tieltä.

t. Ympärileikkaamaton mies

Tämä mammojen asiantuntemus on kuule laajaa tällä palstalla. ;)

Vierailija
20/32 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen elänyt kuvitelmassa että se lisää miehellä nautintoa kun ylimääräinen ihokaistale leikataan pois.

Ja mihinköhän tämä logiikka perustuu? Se "ylimääräinen ihokaistalehan" vedetään taaksepäin, jolloin isompi tuntoherkkä alue on käytössä. Leikatussa vehkeessä tämä alue on pienempi.