Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 30-vuotiaan jo hylätä toiveet useammasta lapsesta?

Vierailija
28.12.2011 |

Meillä ei siis ole vielä lapsia kolme vuotta minua vanhemman mieheni kanssa.

Tajusin jokin aika sitten, että kaksikin lasta voi olla jo liikaa, niin että minulla tulee ikä vastaan lasten hankinnassa.

En haluaisi enää yli 35-vuotiaana hankkia lapsia.

Mutta siis, kiirettä pitää, sillä täytin äskettäin 30 vuotta. Vauvanyritys on käynnissä, ja saa nähdä koska tärppää, jos tärppää.

Miten teillä kolmekymppisillä on nämä asiat menneet? Koetteko olevanne liian vanhoja vauvan vanhemmiksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. viidestä salaa haaveileva, kolmatta odottava 30-vuotias.

Raskautuuko helposti, miten tiheään haluaa lapset tehdä, kuinka vanhana niitä vielä tahtoo tehdä.

Äitini sai esikoisensa 26-vuotiaana ja kahdeksannen lapsensa 43-vuotiaana. Sen jälkeen on mm. lukenut tohtorisarvon. :)

Mutta on myös olleet puitteet suotuisat, eli talossa tilaa ja opiskeluun kannustava puoliso. Äiti on kyllä ollut sitkeä tyyppi, kun meillä ei aina toimineet kotona sähköt ja vedet talvisin, ja hän sitten raijasi kaikki lapset itse lämminttämäänsä puusaunaan pesulle ja pyykkäsi nyrkkipyykillä vaatteet samalla.. :) Pistää omat kamppailut välillä uomiinsa, kun itsellä vain kaksi pientä lasta ja silti joskus väsyttää. :)

Vierailija
42/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapsia 23-, 26- ja 29-vuotiaana, tulin raskaaksi 1-3 kk tarkkuudella haluamanani hetkenä. Puhumme nyt 70-80-luvusta, jolloin aloitettiin aiemmin. Vielä 4-42 vuotiaana olisin halunnut avioliitossa iltatähden, mutta parisuhde veti viimeisiään - ja itse asiassa minulla oli parikin suhdetta.

Nykyisin suosittelen, että nainen hankkii kaikki haluamansa lapset peräkkäin, jos 1. hankinta siirtyy yli 30-vuotiaaksi. Eli ei ehkäisyä väleissä vaan antaa tulla.

HYVÄÄ YRITYSTÄ JA ONNISTUMISTA KAIKILLE! OTTAKAA ASIA AIVAN RAUHALLISESTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun se oikea kumppani löytyi vasta 25 vuotiaana.

Esikoisemme sain 28 vuotiaana ja seuraavat sain 30v,32v,34v,36v,38 ja 39v ja nyt 41 vuotiaana odotan kahdeksatta, enkä tunne olevani liian vanha lastensaantiin.

Vierailija
44/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankki lapsen 32-vuotiaana ja seuraavan 42-vuotiaana. Jos olisi enemmän halunnut, niin aika monta tuohon väliin olisi ehtinyt hankkimaan.

Vierailija
45/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni kun olin 30 v., nyt toinen tulossa ja olen 32. Mieheni on minua 7 vuotta vanhempi ja hänellä on 2 teiniä entisestä suhteesta. En ole missään vaiheessa kokenut että olemme liian vanhoja tähän, vaan koen, että etenkin minä olen siihen nyt vasta valmis ja ajankohta on juuri oikea. Toisen jälkeen emme aio yrittää enempää.

Vierailija
46/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopukseni täyttää kohta kaksi. oikeastaan jaksan paljon paremmin nyt kun parikymppisenä, jolloin esiokoisen ulkoiluttaminen tuntui tosi rankalta kunn omia menoja olisi ollut. Ei ole tosiaa jaksaminen iästä kiinni!

Vierailija
47/47 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 kun toinen syntyi.. ajattelin että vielä kolmas mutta en enään halua.. en jaksa.. Nautin kun lapset jo vähän isompia, itsenäisempi ja saa itse enemmän omaa elämää.. nyt 35 v..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän