Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Koetko olevasi hyvä ihminen?

Vierailija
28.12.2011 |

Minä aloitan: en. Vaikka päällisin puolin läheisetkin pitävät suht hyvänä ihmisenä, näen aina alitajuisia itsekkäitä motiiveja hyvissä teoissani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian itsekäs, ylpeä ja mukavuudenhaluinen.

Vierailija
2/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kehtasin käydä synnärillä röökillä,hui kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtapuoliin pystyt tekemään jotain oikeasti pyyteetöntä koska osaat pohtia motiivejasi. Mutta kun teet niin, et edes tajua tehneesi hyvää. Se on hyvyyttä.

Mutta me kaikki olemme itsekkäitä, ihan kaikki, se kannattaa muistaa.

Vierailija
4/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti "hyvän puolella" tässä elämässä, koska en ole tuomitseva ihminen, ymmärrän ja hyväksyn monenlaista, pyrin välttämään väkivaltaa ja vahingon (myös henkisen) aiheuttamista niin eläimille kuin ihmisille, kulutan vastuullisemmin kuin suurin osa tuttavistani, maksan televisiolupani koska niin kuuluu tehdä, puhun totta vaikka se olisi itselleni vahingollista. Ja sen sellaista.

Mutta en kuitenkaan ole "hyvä ihminen" koska voisin tehdä niin paljon enemmän, ja tämä hyvän puolella oleminen vaatii välillä ponnistelua mitä se ei vaatisi jos se olisi todella sisälähtöistä.

Vierailija
5/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten huomaan, että kauneimmankin teon tai lempeimmänkin käytöksen tai pyytettömimmänkin auttamisen takana on aina lopulta jokin oma tarve.

Lähimpänä aiota hyvyyttä on ehkä se mitä teen lapsia kohtaan. Sieltä löytyy alkukantaisimmat hoivaamisen ja huolehtimisen teot, jotaka eivät pyri tietoisesti muuhun kuin lapsen hyvään.

Vierailija
6/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päästä jumalan tiedostamisessa sellaiseen tilaan, jossa pääsen karmisesta taakasta eroon eli hyvän ja pahan yläpuolelle.

Vierailija
7/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee lähinnä tehtyä (rakkaudesta) jotakin pyyteetöntä lähimmäistä varten esim. omalle siskolle, miehelle, mutta etenkin omille lapsille.

Koen, että en ole riittävän hyvä ihminen, jos olisin, tekisin aktiivisesti jotakin hyväntekeväisyystyötä, uhraten omaa vapaa-aikaa ja rahaa, jos omistautuisin jollekin "hyvälle" kuten nälänhädän helpottamiselle tai katastrofiavulle, tai kotimaan köyhien auttamiselle, silloin voisi kutsua itseäni toisinaan hyväksi ihmiseksi.

Hyvä ihminen on kuin raamatun Laupias Samarialinen, ja myös hyvä ihminen omille lähimmäisilleen, kuitenkin rakastaen myös itseään. Hyvä ihminen on Jumalaa pelkääväinen, ja epäitsekäs, huomaavainen ja aktiivinen auttaja, joka ei tee eroa ihmisten kesken.

Vierailija
8/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka että olen tarpeeksi hyvä. Eli oman perheen kesken ja lähipiirissä olen mielestäni auttavainen ja yleensä postitiivinen. Ulkopuolisisa ihmisiäkin kohtelen hyvin, mutta haluisin ehkä olla vielä auttavaisempi, vaikkapa vapaaehtoistyön muodossa. Tällä hetkellä ei jaksa edes ajatella ventovieraitten auttamista, enkä tiedä riittäiskö multa energiaa sellaiseen vaikkei perhettä oliskaan.... Yleensä autan ihmisiä ihan auttamisen halusta, enkä toivo vastapalvelusta.

Hmm. Minusta yhteisöllisyys ja vapaaehtoistyö on yksi merkki ihmisen hyvyydestä. Sitä merkkiä en täytä, joten en koe olevani erityisen hyvä ihminen, riitävän hyvä kyllä.

Vierailija
9/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on miljoona vikaa, osa ihan kamaliakin.

Kunnon kansalainen olen, mutta se on jo todellakin eri asia.

Vierailija
10/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tyhmä ja laiska ja epäonnistun kaikessa mitä yritän mutta olen vegaani ja muutenkin eettinen kuluttaja ja aina ystävällinen ja avulias kaikille ja pistän muiden tarpeet omieni edelle.