Miksi pihit edes osallistutte joulupuu-keräykseen?! suurin odotuksin
6v tyttäreni ja minä köyhä yh-opiskelija-äiti odotimme tuota sossusta paljon lupailtua pakettia; no sisältö oli TOSI pettymys, yksi nuhjuinen käytetty silmäpuoli phemolelu ja arkki kiiltokuvia. Kyllä tuli paha mieli.Kummiskin sossu niin etukäteen hehkuti miten saa antaa toiveita ja lahjan maksimi on se 50e. Juu, oiskohan menny kahtakaan euroa "lahjoittajalta" tuohon ;((
Kommentit (255)
Olen jakanut noita joulupuu paketteja. Hyvää ja uutta tavaraa ovat pääsääntöisesti olleet mutta mukana on toki kaikenlaista. Meidän toimistossa onkin pääsääntöisesti paketit avattu ja tsekattu, että on kunnon tavaraa ja sopii vastaanottajille, mitään silmäpuoli nalleja ei tulisi mieleen itselle jakaa. Voisin vanhemmilta kysyä saako laittaa lisukkeeksi pakettiin sellaisen jos tietäisin, että lapsi pehmoleluista pitää mutta muuten ei missään nimessä. Tavaroiden hintahaitari on kuitenkin iso enkä itse lähtisi mainostamaan tuota maksimihintaa joulupuukeräyksestä asiakkaille. Tosin ainakin omille asiakkailleni, joilla rahasta tiukkaa löytyi kyllä todella mukavat lahjat vaikkei suurin osa varmaan 50 euron arvoisia ollutkaan. Kuitenkin juuri noille pienille lapsille tuli ainakin meidän toimistoon hyvin lahjoja. Minustakin on ihan turha osallistua joulupuukeräykseen käytetyllä tavaralla. Kannatan kierrätystä mutta joulupuukeräys ei ole paras kierrätyspaikka...
Kumpa saisitte jostakin jonkun tosi kivan vaikka käytetynkin lahjan. Ikävää kun asiat jakautuu niin epätasaisesti. Esim itse on saatu tuttavapiiristä lapselle paljon leluja vaikka itsekin pystytään ostamaan. Uutta kyllä ostetaan hyvin harvoin kun käytettyjä leluja on niin hyvin saatavilla.
silmäpuolesta koiranresusta. Köyhän äitin lapsi kun on. Miks siinä, mutta vituttaa että etukäteen lupailtiin niin suuria. Ja lapsi pettyi, kun on ollut "kiltti" ja muka toiveitakin ihan kysyttiin.ap
miksi sinun lapsesi pitää säästää pettymyksiltä? Meille syntyi lapsia vasta siinä vaiheessa, kun isä ja äiti oli jo töissä. Lapset on siksi saaneet lahjoja joka joulu.
yhden pienen elämän edestä!
Ja vieläkö pitäisi sinusta rankaista lisää siitä, että sattui syntymään ehkäisystä huolimatta köyhään opiskelijaperheeseen, josta isä häipyi jo raskausaikana kun äippä ei aborttiin kyenny? Juu eli mun moka kun en aborttia tehny.Voi että te ällötätte mua!Te ja tekopyhä auttamishalunne, täällä nyt pitäis olla kiitollisuudesta soikeena jostain vanhasta lelusta?!!ap
silmäpuolesta koiranresusta. Köyhän äitin lapsi kun on. Miks siinä, mutta vituttaa että etukäteen lupailtiin niin suuria. Ja lapsi pettyi, kun on ollut "kiltti" ja muka toiveitakin ihan kysyttiin.ap
miksi sinun lapsesi pitää säästää pettymyksiltä? Meille syntyi lapsia vasta siinä vaiheessa, kun isä ja äiti oli jo töissä. Lapset on siksi saaneet lahjoja joka joulu.
yhden pienen elämän edestä! Ja vieläkö pitäisi sinusta rankaista lisää siitä, että sattui syntymään ehkäisystä huolimatta köyhään opiskelijaperheeseen, josta isä häipyi jo raskausaikana kun äippä ei aborttiin kyenny? Juu eli mun moka kun en aborttia tehny.Voi että te ällötätte mua!Te ja tekopyhä auttamishalunne, täällä nyt pitäis olla kiitollisuudesta soikeena jostain vanhasta lelusta?!!ap
jotenkin kuvittelisi, että 6 vuodessa pystyy hankkimaan ammatin eikä enää olisi opiskelija. Väitöskirjaako teet?
ei tuo lahja ollut joulupuukeräyksen idean mukainen. Sinänsä kiiltokuvat ja kierrätetyt lelut ovat ihan ok, mutta niille olisi sopivampi paikka joku toinen keräys. Noita lahjojahan saa köyhä perhe ostettua itsekin, kirpputorilta tuollaisen lahjan saisi jo 50 centillä.
yhden pienen elämän edestä! Ja vieläkö pitäisi sinusta rankaista lisää siitä, että sattui syntymään ehkäisystä huolimatta köyhään opiskelijaperheeseen, josta isä häipyi jo raskausaikana kun äippä ei aborttiin kyenny? Juu eli mun moka kun en aborttia tehny.Voi että te ällötätte mua!Te ja tekopyhä auttamishalunne, täällä nyt pitäis olla kiitollisuudesta soikeena jostain vanhasta lelusta?!!ap
jotenkin kuvittelisi, että 6 vuodessa pystyy hankkimaan ammatin eikä enää olisi opiskelija. Väitöskirjaako teet?
että vasta teen gradua!Eka vuoden opiskelija olin kun tulin raskaaksi, ja tässä näin hitaasti opiskellu koliikkivauvan ja muuten haastavan lapsen ohella, vielä menin luuseri masennukseenkin sairastumaan tuossa välissä! Mieti miten surkeita ihmisiä tästä maasta löytyy! Ja koe ylemmyyttä! hooray!ap
Kyllä täällä on kaikki aina niiiiiin ap:n syytä että oikein ällöttää. Voi helvetti mitä kommentteja.
Toisaalta.. itse sain lapsen vuoden opiskelun jälkeen. Pidin äitiysloman ja olin vanhempainvapaalla kunnes lapsi täytti vuoden (jonka jälkeen mieheni jäi kotiin hoitamaan lasta). Olen koko ajan tehnyt opintojen ohessa vähän oman alani töitä. Sen ja äitiyden vuoksi opintoni eivät eteni yhtä nopeasti kuin esim ekana vuonna, jolloin suoritin jopa ylimääräistä. En yhtään ihmettele, jos joku ei valmistu tavoiteajassa, jos on saanut opiskeluaikana lapsen!
Mutta se ei ole ketjun varsinainen aihe. Syy, miksi ap sai sen paketin, ei liity tähän. Pointti on se, onko mitään järkeä laittaa pakettiin rikkinäistä lelua.
jotenkin nyt välittyy sellanen kuva et kyseessä on vielä humanistinen ala... ap:llä
Sillä että mitään merkitystä olis, mut kuitenkin...
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan.
Olin niin tolkuttoman tyhmä, että menin ostamaan muutaman paketillisen vaatteita tuohon keräykseen. En ole pihi, mutta hyvin pienituloinen opiskelija ja vaatteet etsin joulunalusalesta, sillä ajattelin, että niin saan käytettävissä olevalla rahalla useammalle lapselle paketin. Yhteen lahjaan pyrin kokoamaan vaatteita 10-15 eurolla. Uusia olivat kaikki eikä tuohon keräykseen muuta otettukaan vastaan kuin uutta tai itse neulottua.
Ikinä en enää erehdy osallistumaan minkäänlaisiin keräyksiin. Osta lapselles sen toivelelut ja -vaatteet sitten kun sulla on itse niihin rahaa. Vittuako mä pelkästä opintotuesta kuvittelen voivani ketään auttaa noilla onnettomilla paketeillani, sulla on mun tulojen lisäksi lapsilisät, elarit ja koska sossu sulle "lahjan" antoi, myös toimeentulotuki.
Koen olevani oikeutettu kirjoittamaan näin sun tekstien perusteella. Raivoa vähän lisää vielä kuitenkin tähänkin.
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan. i]
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan. Olin niin tolkuttoman tyhmä, että menin ostamaan muutaman paketillisen vaatteita tuohon keräykseen. En ole pihi, mutta hyvin pienituloinen opiskelija ja vaatteet etsin joulunalusalesta, sillä ajattelin, että niin saan käytettävissä olevalla rahalla useammalle lapselle paketin. Yhteen lahjaan pyrin kokoamaan vaatteita 10-15 eurolla. Uusia olivat kaikki eikä tuohon keräykseen muuta otettukaan vastaan kuin uutta tai itse neulottua. Ikinä en enää erehdy osallistumaan minkäänlaisiin keräyksiin. Osta lapselles sen toivelelut ja -vaatteet sitten kun sulla on itse niihin rahaa. Vittuako mä pelkästä opintotuesta kuvittelen voivani ketään auttaa noilla onnettomilla paketeillani, sulla on mun tulojen lisäksi lapsilisät, elarit ja koska sossu sulle "lahjan" antoi, myös toimeentulotuki. Koen olevani oikeutettu kirjoittamaan näin sun tekstien perusteella. Raivoa vähän lisää vielä kuitenkin tähänkin.
Mieti onko reilua et toiset saa varakkaan perheen lahjoittaman 50e arvoisen lahjan ja joku toinen jonku sädekehäänsä kiillottamaan pyrkivän opiskelija-pihistelijän 5e arvoisen paketin?EI ole reilua.Osallistu hyväntekeväisyyteen vasta sitten kun sulla on siihen varaa,jooko?
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan. i]
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan. Olin niin tolkuttoman tyhmä, että menin ostamaan muutaman paketillisen vaatteita tuohon keräykseen. En ole pihi, mutta hyvin pienituloinen opiskelija ja vaatteet etsin joulunalusalesta, sillä ajattelin, että niin saan käytettävissä olevalla rahalla useammalle lapselle paketin. Yhteen lahjaan pyrin kokoamaan vaatteita 10-15 eurolla. Uusia olivat kaikki eikä tuohon keräykseen muuta otettukaan vastaan kuin uutta tai itse neulottua. Ikinä en enää erehdy osallistumaan minkäänlaisiin keräyksiin. Osta lapselles sen toivelelut ja -vaatteet sitten kun sulla on itse niihin rahaa. Vittuako mä pelkästä opintotuesta kuvittelen voivani ketään auttaa noilla onnettomilla paketeillani, sulla on mun tulojen lisäksi lapsilisät, elarit ja koska sossu sulle "lahjan" antoi, myös toimeentulotuki. Koen olevani oikeutettu kirjoittamaan näin sun tekstien perusteella. Raivoa vähän lisää vielä kuitenkin tähänkin.
käskeny sua lahjoittamaan kellekään mitään? meniköhän koko aloitukseni pointti ohi?ap
Helsingissä Joulupuu-keräyksen järjesti Nuorkauppakamari ja sossu sitten jakoi paketit. Missään ei lahjoittajille näkynyt toiveita, ainoastaan esimerkkejä mahdollisista lahjoista ikäryhmän ja sukupuolen mukaan.
Olin niin tolkuttoman tyhmä, että menin ostamaan muutaman paketillisen vaatteita tuohon keräykseen. En ole pihi, mutta hyvin pienituloinen opiskelija ja vaatteet etsin joulunalusalesta, sillä ajattelin, että niin saan käytettävissä olevalla rahalla useammalle lapselle paketin. Yhteen lahjaan pyrin kokoamaan vaatteita 10-15 eurolla. Uusia olivat kaikki eikä tuohon keräykseen muuta otettukaan vastaan kuin uutta tai itse neulottua.
Ikinä en enää erehdy osallistumaan minkäänlaisiin keräyksiin. Osta lapselles sen toivelelut ja -vaatteet sitten kun sulla on itse niihin rahaa. Vittuako mä pelkästä opintotuesta kuvittelen voivani ketään auttaa noilla onnettomilla paketeillani, sulla on mun tulojen lisäksi lapsilisät, elarit ja koska sossu sulle "lahjan" antoi, myös toimeentulotuki.
Koen olevani oikeutettu kirjoittamaan näin sun tekstien perusteella. Raivoa vähän lisää vielä kuitenkin tähänkin.
Nuo mainitsemasi lahjathan ovat ihan hyviä, asiallisia ja jopa sellaisia, joita myös ap oli toivonut! Tuskinpa kukaan tuollaisesta lahjasta pettyisi, päinvastoin. Toki sinun ei tarvitse jatkossa antaa mitään lahjoja, jos tuntui nyt että meni maku koko hommasta, kun ap kritisoi saamaansa rikkinäistä lelua joulupuukeräyksen lahjana. Mutta kannattaa vähän opetella lukemaan ja myös ymmärtämään lukemaansa, siitä on sinulle opiskelijana varmasti hyötyä.
Kyllä jopa ilmaista lahjaa on oikeus kritisoida, jos se on keräyksen hengen ja idean vastainen. Tässä oli kyse RIKKINÄISESTÄ, käytetystä pehmolelusta. Joulupuukeräyksen idea on antaa joko uutena ostettu tai itse tehty lahja, joka ilahduttaisi/auttaisi lahjan saajaa. Kyllä ne rikkinäiset pehmolelutkin voi laittaa kiertoon, mutta EI tällaisessa keräyksessä!
Mieti onko reilua et toiset saa varakkaan perheen lahjoittaman 50e arvoisen lahjan ja joku toinen jonku sädekehäänsä kiillottamaan pyrkivän opiskelija-pihistelijän 5e arvoisen paketin?EI ole reilua.Osallistu hyväntekeväisyyteen vasta sitten kun sulla on siihen varaa,jooko?
sen opiskelijan paketti oli arvoltaan 10-15 euroa. Ihan ok varmasti.
Mutta toki hän kuulosti siltä, että koki auttamisen kovin raskaaksi, joten ehkä siinä mielessä ei toki kannata osallistua. Keräyksiin osallistumisen pitäisi aina lähteä vapaaehtoisesta halusta auttaa ja ilahduttaa.
Luuletko sä, että kaikki nämä sun varakkaat perheet ostaa tuohon keräykseen 50 euron lahjoja? Ja kyllä on sossun asiakkailla asiat lopulta varsin hyvin jos vain tuon hintainen lahja kelpaa, eihän silloin ole mitään oikeaa puutetta mistään!
Tästä on ihan turha väitellä kun et kuitenkaan suostu uskomaan, mutta en harrasta hyväntekeväisyyttä sädekehäni kiillottamiseksi. Olen osallistunut Joulupuukeräykseen ihan vain siksi että muistan lapsuudestani millaista muutaman kaverin perheillä oli jouluisin, kun ei tullut edes sitä teidän halveksumaa kympin vaatepakettia kenellekään lapsista, koska vanhemmat myivät sukulaisten antamat paketit viinarahaa saadakseen.
Mutta älä pelkää, en mä osallistu mihinkään "hyväntekeväisyyteen" enää koskaan, en edes valmistuttuani.
Minkä arvoisia paketteja itse veit vai oletko saamapuolella?
sen opiskelijan paketti oli arvoltaan 10-15 euroa. Ihan ok varmasti. Mutta toki hän kuulosti siltä, että koki auttamisen kovin raskaaksi, joten ehkä siinä mielessä ei toki kannata osallistua. Keräyksiin osallistumisen pitäisi aina lähteä vapaaehtoisesta halusta auttaa ja ilahduttaa.
jos mietitte esim mitä ruokakin maksaa nykyään
Vaikka olemme hyvätuloisia, niin ostin käytetyn peli. Toki hyväkuntoisen. Lapseni on hieman aloittajan lasta nuorempi ja tykkäsi kyllä pelistä, vaikka laatikko oli hieman nurkista kulunut.
Rikkinäinen nalle ei tietenkään ole kiva, mutta oliko kyseessä oikeasti rikkinäinen nalle vai vaan rikkinäiseksi stailattu? Sellaisiakin olen nähnyt.
Tsemppiä ap:lle opiskeluun! Itselläni koulun penkillä kulunut jo yli 10 vuotta, vaikka koko ajan olen tehnyt täyspäiväisesti töitä kaksi äitiyslomaa taukoa hieman pitäneenä.
Luuletko sä, että kaikki nämä sun varakkaat perheet ostaa tuohon keräykseen 50 euron lahjoja? Ja kyllä on sossun asiakkailla asiat lopulta varsin hyvin jos vain tuon hintainen lahja kelpaa, eihän silloin ole mitään oikeaa puutetta mistään! Tästä on ihan turha väitellä kun et kuitenkaan suostu uskomaan, mutta en harrasta hyväntekeväisyyttä sädekehäni kiillottamiseksi. Olen osallistunut Joulupuukeräykseen ihan vain siksi että muistan lapsuudestani millaista muutaman kaverin perheillä oli jouluisin, kun ei tullut edes sitä teidän halveksumaa kympin vaatepakettia kenellekään lapsista, koska vanhemmat myivät sukulaisten antamat paketit viinarahaa saadakseen. Mutta älä pelkää, en mä osallistu mihinkään "hyväntekeväisyyteen" enää koskaan, en edes valmistuttuani. Minkä arvoisia paketteja itse veit vai oletko saamapuolella?
tuo kumman katkera kommentointisi?Ja miten se liittyy ap:n avaukseen?Sustako ei olis ok loukkaantua jostain rikkinäisestä pehmolelusta???käsitin,että ap nimeonomaan olisi toivonut vaikka just näitä vaatteita.Mut mikä tekee susta noin katkeran???Sitä lähinnä ihmettelen,sävysi on hyväntekeväisyydestä kaukana!
nätti collegepuku, kun ärsytti lahjatoive. Lahjansaaja olisi halunnut koko rahalla yhden merkkilelun. Oma samanikäinen lapsikaan ei saaneet ko lelua:)