Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly sitten päätti suuttua kun palautettiin lahja...

Vierailija
27.12.2011 |

Käytiin tänään joulukahvilla kälyn luona. Hän miehensä kanssa oli ostanut jouluksi lapsellemme Bratz-nuken, joita me mieheni kanssa kammoksumme, ne antavat mielestämme vääränlaisen naiskuvan. Palautimme kahvittelun lomassa lahjan ihan hyvillämme, kiitimme ja sanoimme, ettei ole meidän tyttöä varten, emme vaatineet uutta lahjaa tms.

Noh... hänpä veti herneen nenukkiin ja naljaili, että mitäs sitä uskaltaa sitten synttäreiksi ostaa (tulossa pian) vai uskaltaako mitään, vai pitääkö samantien heittää kolikot kouraan, niin saatte itse ostaa... Ja äsken laittoi vielä marttyyrimaisen tekstiviestin, jossa pahoitteli lahjaansa ja kaikkea "toivottavasti teiän 'Ullallenne' ei nyt jäänyt traumoja tästä virheellisestä lahjasta, olen niin kovin pahoillani" tms. Huoh.

Mielestäni fiksumpaa palauttaa lahja takaisin, jos sille ei ole käyttöä. Onhan noikin nuket jotain maksanu, nyt hän voi antaa sen lahjaksi eteenpäin jollekin toiselle, mutta nyt minä olenkin se moukka ja itsekäs... Ilmeisesti pitää vaan olla itsekäs ja heittää roskiin kaikki.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta lahjaa pois! Me mieheni kanssa pyritään vaan pitämään jokin roti noissa muoviroinissa, ja pyritämme antamaan tytölle kehittäviä ja aitoja, virikkeellisiä, ei maailmaa vääristäviä leluja. Avattiin lahja ennen joulua ja todettiin, ettei haluta tytölle sitä naisen hirvitystä. Mielellämme saisimme esim. lautapelejä, palapelejä, legoja, pehmoleluja, räsynukkeja, kirjoja jne. Enkä nyt ymmärrä, että miksei lahjaa saisi antaa takaisin maksajalleen, musta se on parempi vaihtoehto. Kyllä mäkin sain äidiltäni kerran lahjaksi antamani huivin takaisin, eikä olisi tullut mieleenkään suuttua?! Annoin sen sitten tädilleni lahjaksi. ap

Siis avaatte lapsen lahjat etukäteen ja takavarikoitte kaiken epäsopivan LOL

Kuulostaa lahkolaiselta toiminnalta, onnnea valitsemallanne tiellä.

sanopa sukulaisille, että ostavat vain kiiltokuva-arkkeja ja määritelkää sallitut kuva-aiheet.

En minäkään niistä möykkypäistä pidä, mutta ennen pitkää on ollut pakko perääntyä, ettei koulussa pidetä lasta friikkinä.

Vierailija
22/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvooseen tiedoksi, että niitä Brazeja alkaa sataa kaverisynttärilahjoiksi jatkossa runsaasti.

Me ollaan saatu niitä kaverisynttärilahjoina noin kymmenen kappaletta. Lapsemme ei niillä leiki, kun ei niistä tykkää. Tuolla ne lojuu laatikossa tyhjän panttina.

ap:n lapsi edes kavereita noin kasvatettuna. Olisi kauheaa jos lapsen kaverit leikkisivät Bratzeilla ja Barbeilla! Tartuttaisivat vielä ap:n lapsenkin.

Siis oletteko te kaikki tosiaan sitä mieltä, että Bratz-nuket tekevät hyvää pienen tytön psyykeelle ja naiskuvalle?! Barbit ovat ihan samaa kamaa, en niitäkään tytöllemme halua. Tämän olemme ilmoittaneetkin kaikille tytölle lahjoja ostaville, olisin luullut että käly ymmärtäisi, että jos ei barbeja, niin ei siis todellakaan bratzejä!! Se että te olette tottuneet niihin (ja purematta nielleet ne) ja ajattelette, että ne ovat normaaleja, ei tarkoita sitä että ne oikeasti olisivat! HUOH.

Emmekä aio laittaa tyttöä "tavalliseen kouluun", jossa kiusataan jos ei bratzeillä leiki. Laitamme hänet kouluun jossa toivottavasti arvostetaan aivotoimintaa ja ajatuksia, ei sitä jolla on muodikkaimmat vaatteet ja hoikin kroppa. Musta tässä ei ole mitään moukkamaista, päinvastoin.

Ja täytyy möntää, että olen todella yllättynyt saamistani vastauksista...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään joulukahvilla kälyn luona. Hän miehensä kanssa oli ostanut jouluksi lapsellemme Bratz-nuken, joita me mieheni kanssa kammoksumme, ne antavat mielestämme vääränlaisen naiskuvan. Palautimme kahvittelun lomassa lahjan ihan hyvillämme, kiitimme ja sanoimme, ettei ole meidän tyttöä varten, emme vaatineet uutta lahjaa tms.

Noh... hänpä veti herneen nenukkiin ja naljaili, että mitäs sitä uskaltaa sitten synttäreiksi ostaa (tulossa pian) vai uskaltaako mitään, vai pitääkö samantien heittää kolikot kouraan, niin saatte itse ostaa... Ja äsken laittoi vielä marttyyrimaisen tekstiviestin, jossa pahoitteli lahjaansa ja kaikkea "toivottavasti teiän 'Ullallenne' ei nyt jäänyt traumoja tästä virheellisestä lahjasta, olen niin kovin pahoillani" tms. Huoh.

Mielestäni fiksumpaa palauttaa lahja takaisin, jos sille ei ole käyttöä. Onhan noikin nuket jotain maksanu, nyt hän voi antaa sen lahjaksi eteenpäin jollekin toiselle, mutta nyt minä olenkin se moukka ja itsekäs... Ilmeisesti pitää vaan olla itsekäs ja heittää roskiin kaikki.

Vierailija
24/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituinen tai sitten hän aikuisena pitää teitä omituisina ja ei oikein tykkää paljon pitää yhteyttä

Vierailija
25/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kyllä ilmoitetaan kaikille lahjojen hankkimista ajatteleville jos on jotain mitä emme lapsellemme halua ja sitä on kunnioitettava, tai annettava sitten rahana, minkä lapsi käyttää mieleiseensä tavaraan.

Vierailija
26/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten antamaan sitä krääsää lahjaksi.

Aikuisena lapsenne on varmaan katkera lapsuudestaan.

Vierailija
27/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljettaa lasta silmät sidottuina kaduilla ettei tämä vain näe alusasumainoksia, mallinukkeja tai muuta yhtä tuhoisaa.

Niin ja vaatekatalogit ovat ehdoton ei ei.

Vierailija
28/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt ymmärrä, että miksei lahjaa saisi antaa takaisin maksajalleen, musta se on parempi vaihtoehto. Kyllä mäkin sain äidiltäni kerran lahjaksi antamani huivin takaisin, eikä olisi tullut mieleenkään suuttua?! Annoin sen sitten tädilleni lahjaksi.

ap[/

todella outoa jos joku palauttaisi ostamani lahjan! olisi kyllä viimeinen lahja sille henkilölle.

Vierailija
29/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laitan lapseni kouluun, jossa opetellaan ensin laskemaan ja sitten muovailemaan kippoja.

Hörhöjä.

Barbeilla on leikitty vuosikymmenet, ne eivät ole aloittaneet maailmansotia. Naiskuva on mennyt perseelleen muotimaailman markkinoinnin takia-ei barbien.

Ei tytöllä minäkuva vääristy jos kotona on järkevä äiti.

Annas kun arvaan, imetät vielä tyttöä..koska se on oikein lapsen psyyken kehitykselle..

Vierailija
30/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aktiivisesti katsoo millä lapsensa leikkivät. Turhaa tänne kirjoitit kun nämä mammat menee minne kauppamaailma käskee älyämättä niin mitään!

Jos itse olisin palauttanut nuken niin olisin kyllä pahoitellut kovasti ja kiittänyt miten oli nähnyt vaivaa mutta....Muuten mun lapset leikki juuri noilla luettemillasi leluilla. Legoja oli hurja kasa!

Vierailija
31/120 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-nuketkin on kaikki niiiiin täydellisiä ja hyvä-ihoisia ja itkukin loppuu ihan samantien kun tutti on suussa. Tällaiset vauva-nuket antaa ihan väärän kuvan oikeista vauvoista ja nekin pitäs varmaan ap:n mielestä kieltää.

Vierailija
32/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Barbeilla on leikitty vuosikymmenet..... Naiskuva on mennyt perseelleen muotimaailman markkinoinnin takia-ei barbien.....

Eikö nuo ole samaa asiaa? Jos ei osaa niin kannattaa opetella ajattelemaan asioita!!

Vierailija
33/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nuo saatanan kätyrit olisi jo tässä reilussa viidessäkymmenessä vuodessa vedetty markkinoilta, jos ne oikeasti olisivat vaarallisia lapsen kehitykselle.

Parasta, mitä lapselle voitte antaa, on terve itsetunto. Silloin eivät jotkut muovinuket hetkauta lasta niin paljon, että hän muuttuu pissikseksi yhdessä yössä.

Vierailija
34/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelittekö lahjan muodosta että siellä on epäsiveellinen nukke? Avaatteko kaikki lapsen muilta saamat lahjat ennen lasta ja paketoitte uudestaan jos siellä on hyväksyttävä lelu? Siis mitä helvettiä? Mikä ikäinen lapsi? Miksi mä tuhlaan aikaani tähän trolliin?

Vierailija
35/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja feministipasifisti musta tuli silti. No, mä äänestän kyllä kokoomusta ja syön lihaa. Johtuisko niistä Barbeista? Kun jollakin joulubarbilla oli kalkkuna rekvisiittana.

Mutta alateitse mä synnytin, vaikka äitiysbarbilta se vauva silleen karmivasti leikattiin mahasta. Eno-vainaa niitä mulle Jenkeistä roudasi.

Vierailija
36/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kasvattaa tyttöä tynnyrissä. Tietenkään. En silti halua aktiivisesti antaa hänelle mallia, jossa naisen vartalo on muovinen, sentilleen laskelmoitu, aina tietynlainen ollakseen hyväksyttävä ja kelvollinen, normaali. Barbit ovat kaikki saman mallisia, kaikki täydellisiä, superhoikkia ja kasvoiltaan epäinhimillisen kauniita. Jokainen barbi. Ihmiset eivät ole sellaisia. Ihmiset ovat erimuotoisia, erinäköisiä, eivät täydellisiä. Barbian normeista "poikkeava" voi mielestämme olla leikin tähti. Barbileikeissä ei voi, sillä siinä maailmassa epätäydellisyyttä ei ole olemassa. Lelut ovat lapselle tärkeitä, jopa esikuvia, niill harjoitellaan elämää ja niiden kautta peilataan tulevaisuutta. Ei barbeja, eikä bratzejä meille, kiitos.

Tiedän, että luulette barbien olevan täysin harmittomia. Ehkä ette ole koskaan pysähtynyt miettimään asiaa ja olette vain ottaneet omaksenne valmiiksi annetun mallin, tai vain menneet paineen mukana?

Huomauttaisin vielä, että kiittelimme lahjasta vuolaasti ja muistutimme "ideologiastamme" ja toivoimme, että hän voisi antaa lahjan jollekin muulle.

ap

Vierailija
37/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin ennen noin. Mutta sitten tutustuin tarkemmin leikkeihin, joita lapset barbeilla, brätseillä, winxeillä ja mitä niitä nyt onkaan, leikkivät.

Nykyisin prinsessat pelastavat prinssin, taistelevat pahiksia vastaan ja haluavat oppia asioita. Bratzeilla voi leikkiä ihan sitä, mihin lapsen mielikuvitus antaa myöten.. Ja jos lapsen mielikuvitus ei riitä muotinäytöstä pidemmälle, niitä muotinäytöksiä leikitään sitten pehmoleluilla tms. mitä nyt on saatavilla.

Itselle tuli ap:stä mieleen Montessori-mamma.. :D

Minusta lahjan palauttaminen on epäkohteliasta.

Vierailija
38/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onnistuit loukkaamaan kälyäsi ja luultavasti suhteenne tulee kärsimään pitkään typerästä käytöksestäsi. Menit ojasta allikkoon. Toivottavasti tajuat sen itse ennen kuin on liian myöhäistä ja olet onnistunut pilaamaan kaikki ihmissuhteet perheenne ympäriltä.

Vierailija
39/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä naisenkuva. Ihan samalla tavalla nalle on pehmolelu eikä oikean karhun kuva. Polkuauto on sekin vain lelu, ei kuva oikeasta autosta.

Lapset on paljon fiksumpia kuin aikuiset, ne tajuaa, missä menee leikin ja toden ero.

Vierailija
40/120 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo ap, asutte näemmä Porvoossa.

Tämä on yksi hauskimmista aloituksista pitkään aikaan. Hetken säälitti josko joku oikeasti on tuollainen, mutta onneksi tajusin että tämä oli vain herjaa.

Kuitenkin, kiitos ap :) Ihan hulvaton juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi