Mitä tehdä ehkä-tulevalle-anopille, joka loukkaa hymyssä suin?
En ole kaksine lapsineni ja pienine humanisti-palkkoineni varmaan kenenkään toiveminiäehdokas, mutta silti tuntuu, että suoranaista riitaakin olisi helpompi kestää kuin muka-sivistynyttä loukkauksien latelemista. Miesystäväni äiti on itse ns. pienistä oloista hyvään asemaan noussut, joten odotin vähän enemmän ymmärrystä erilaisia elämäntilanteita kohtaan.
Kommentit (51)
Miten niin ei ap pysty elättämään palkallaan itseään ja lapsiaan. Onhan hän tähänkin asti pystynyt. Eihän tuo palkka ole edes huonoimmasta päästä.
Miten helvetissä se mahd. anoppi edes kehtaa mainita että pitää opetella siivoamaan, kun ei ole ap:n kodissa koskaan edes käynyt!? Ei jumalauta mikä akka.
Ja nämä idiootit jotka haukkuu ap:tä. Minä ainakin nostan hattua, että olet saanut perheesi hoidettua ja toivotan sinulle onnea uuteen suhteeseen. Laita se hullu anoppi kuriin tosiaan piikittelemällä sopivasti takaisin. Tai sitten vaan kertakaikkiaan ilmoitat, että vittuilun on loputtava, tai et aio olla tekemisissä hänen kanssaan. Ilmoita, että vaikka et ole huippupalkattu ja ehkä et anopin suosikkiammatissa, rakastat hänen poikaansa ja aiot hänen kanssaan elää anopin mielipiteestä huolimatta. Ja että et aio jakaa persettäsi muille siinä sivussa, niinkuin hyvin palkattu entinen suosikkiminiä tapasi tehdä.
on luonteeltaan aika hallitseva, ja kääntää kaikki asiat jotenkin ihmeellisesti minua vastaan. Kun vaikka kerroin, että pidän kahden viikon joululoman, anoppi alkoi selittää, kuinka paljon mukavampaa loma on pitää kesällä. Sitten alkoi kyselemään, kuinka pitkä kesälomani oli ja kun se oli 5 viikkoa, oli selvästi pettynyt kun ei päässytkään voivottelemaan ja nälvimään lyhyttä kesälomaani. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta kun aina saa kaiken käännettyä negatiiviseksi ja löydettyä huonoa joka asiasta.
Meillä ei ole auttanut muu kuin se että näen häntä mahdollisimman vähän.
Oudointa on, että anopin puuhista ei saa puhua ääneen. Appikin on välillä selvästi vaivautunut, samoin muut sukulaiset. Mutta matroonalla on jostain syystä oikeus puhua mitä sylki suuhun tuo.
Ei olisi yhtään kivaa jos pojalla olisi vaimo jolla jo olisi lapsia jonkun muun miehen kanssa. Johan siinä voi olla talous sitten niin tiukilla, ettei tule niitä yhteisiä lapsia enää ollenkaan. Juu, sori mutta et tosiaan ole mikään unelmaminiä ja tiedät sen varmasti itsekin.
Ollaan aikuisia ja eletään sen mukaan.Palkkasi on aivan hyvä,johan on kumma jos et siivooja saa hankituksi tuolla rahalla!!!Saathan elatustuet ja korotetut lapsilisät.Lisäksi siivooja ei ole mikään autuaaksi tekevä asia maailmassa.
Jos olet akateeminen,et nähtävästi tee aamusta iltaan töitä joten ehdit vallan mainiosti siivota.Siisteys onnistuu toisilta,toisilta ei.Anoppisi on nähtävästi hyvin sotkuinen,minulle itse kodin siisteys on kunnia-asia,ja olen yrittäjä ja teen pitkää päivää!
Anoppisi on tyyppi esimerkki ihmisestä joka on kärsinyt köyhistä oloistaan ja nyt luulee olevansa maailman napa.Valitettavasti tollasella akallla voisin pyyhkiä perseeni,eikä pojassa taida olla munaa yhtään enempää...mitäs jos etsisit miehen joka ei anna äidin hyppiä silmille!!!!Ja lopeta toi itsesäälissä vellominen joka näkyy aloitusviestissäsi.Opettele arvostamaan itseäsi ja jätä tyhjänpäiväiset ämmät omaan arvoonsa!
Kuulostaa ihan tavalliselta naisen saamalta palkalta. Moni tuntemani saa paljon vähemmän, ei pääse välttämättä edes 2000 euroon kuukaudessa (lähihoitajat, siivoojat ym.)
Eikö silloin saisi saada uutta miestä??
Elätän itseni ja lapseni n. 2400 bruttokuukausituloilla
Onko ammatti edes vakaa? Minullakin nousee niskakarvat aina pystyyn näistä "tienaan viisi euroa, mutta tämä on toiveammattini" -naisista, koska a) kuulostavat lapsellisilta ja b) juurikin siltä, että joku muu kuitenkin aina maksaa viulut! Aso-asunto on kyllä kanssa aika lailla peestä aikuisella ihmisellä...
toiveammattini on humanistiselta alalta, jolla ei hirveästi tienaa. Tosi lapsellinen olisin jos esim. olisin hakeutunut hoitoalalle vaikka en kestä sairaita tai insinööriksi vaikka olen huono matematiikassa. Aso-asunto on ok, samoin vuokra-asunto joka on itselleni hyvä asumismuoto.
mutta tajuat kai itsekin, että luuseriltahan sinä haiset ja kauas?
Luuserius on kyllä ihan tuloista ja asumismuodoista riippumatonta, se on ihmisen sivistyksestä tai sen puutteesta riippuvaista, ei rahasta tai asemasta...Sen osoittavat tämänkin ketjun erinäiset kirjoitukset...
koska et sinä elätä mitenkään tuolla palkalla teitä.
Miten niin tuolla palkalla ei pärjää???
Ihmettelee nainen 44 v joka tosin asuntonsa jo vuosia sitten maksanut.
Eli ei tuo nyt mikään ihan pieni palkka ole, vain vähän keskivertoa pienempi. Kyllä ap:ta voi ihan vakavalla naamalla väittää about keskituloiseksi.
Minne on kadonnut suhtellisuudentaju niiltä, jotka huutelevat täällä, että tuo on elämiseen riitämätön palkka? Kasvakaa aikuisiksi.
koska et sinä elätä mitenkään tuolla palkalla teitä.
Miten niin tuolla palkalla ei pärjää???
Ihmettelee nainen 44 v joka tosin asuntonsa jo vuosia sitten maksanut.
olen lähihoitaja kunnalla ja saan kuukaudesta riippuen verojen jälkeen käteen 1800€ ja veroprosentti on kyllä todella pieni.
mieheni saa vähän yli 2000€ ja on insinööri. silti maksetaan asuntovelkaa ja elätetään nelihenkistä perhettä ihan kohtuudella.
kenelläkään ei ole oikeutta tulla toiselle vittuilemaan toisen elämän tilanteesta. näkeepähän anoppisikin että olet hyvä äiti lapsillesi joten varmasti tulisit olemaan yhteisille lapsillekin. :)