Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitini jurputtaa aina kun saa lahjoja

Vierailija
25.12.2011 |

ei kertakaikkiaan osaa ottaa vastaan lahjoja.

"jaa tällaisenko mä teidän mielestänne tarvitsen?!

juu ole hyvä vaan, ei kestä kiittää, stna.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei todellakaan halua lahjoja, niin miksi ostatte sille??

Itse olen kaikille sanonut, että en halua enkä tarvitse mitään. Ja vihaan lahjojen saamista. Siltikin ostetaan ja se aiheuttaa todella tuskaisen hämillisen vaivaantuneen sekaisen olotilan. Ehkä äidilläsikin näin?

Vierailija
2/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannu tai parfyymi, aina olet ihan huuli pyöreänä että öööö joo lahja, ööö kiitti mut en mä tarvii....

Jos äitisi ei todellakaan halua lahjoja, niin miksi ostatte sille?? Itse olen kaikille sanonut, että en halua enkä tarvitse mitään. Ja vihaan lahjojen saamista. Siltikin ostetaan ja se aiheuttaa todella tuskaisen hämillisen vaivaantuneen sekaisen olotilan. Ehkä äidilläsikin näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää ostella ja antaa lahjoja, mutta tuo vastaanottopuoli ei oikein toimi.

Kerrankin pahastuin kun äiti kysyi lahjan saatuaan, että yritänkö vihjailla hänelle jotain antamalla tuollaisen lahjan. Eikö lahja anneta siksi, että uskotaan että toinen pitäisi siitä ilman mitään ihmeellisiä tulkintoja?

ap

Vierailija
4/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota.. kiittelen vain lahjasta, mutta oma olo aivan kamalan vaivaantunut, sillä tykkään antaa enkä saada. Jos toinen ei missään tapauksessa halua lahjaa, niin miksi tehdä siitä ongelma??

Itse olen sellainen, että ostan itse tarpeeseen tavaraa jos jotakin tarvitsen. En pidä sisustustavaroista yms, joten minun kohdallani on helpompaa kun ei osteta mitään ;)

AP:n tapauksessa on lienee helpompaa sopia äidin kanssa, että ap kustantaa jonkun asian mitä äiti tarvitsee lahjana. Tai sitten ei osteta lahjaa ollenkaan. Ei kaikki pidä lahjojen saamisesta, vaan minullekin esim. lasten ilo on se paras lahja.

Vierailija
5/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjan saaminen saa aikaan ristiriitaisia tunteita, mutta tulkitsee niiden johtuvan itse lahjasta? Olen koko ikäni miettinyt miksi äiti tekee niin, miksei vaan voi ilahtua että saa jotain sellaista mitä ei esim itse raskisi ostaa?

ap

Vierailija
6/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi itsekästäkin, sillä tajuathan, että muutkin tykkäävät antamisesta! Miksi omit sen oikeuden vain itsellesi??? Rakkaasi haluavat muistaa myös sinua, ja sinä se vaan nyrpistelet nenääsi heidän antamiselleen.

Tuota.. kiittelen vain lahjasta, mutta oma olo aivan kamalan vaivaantunut, sillä tykkään antaa enkä saada. Jos toinen ei missään tapauksessa halua lahjaa, niin miksi tehdä siitä ongelma?? Itse olen sellainen, että ostan itse tarpeeseen tavaraa jos jotakin tarvitsen. En pidä sisustustavaroista yms, joten minun kohdallani on helpompaa kun ei osteta mitään ;) AP:n tapauksessa on lienee helpompaa sopia äidin kanssa, että ap kustantaa jonkun asian mitä äiti tarvitsee lahjana. Tai sitten ei osteta lahjaa ollenkaan. Ei kaikki pidä lahjojen saamisesta, vaan minullekin esim. lasten ilo on se paras lahja.

Vierailija
7/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi itsekästäkin, sillä tajuathan, että muutkin tykkäävät antamisesta! Miksi omit sen oikeuden vain itsellesi??? Rakkaasi haluavat muistaa myös sinua, ja sinä se vaan nyrpistelet nenääsi heidän antamiselleen.

Tuota.. kiittelen vain lahjasta, mutta oma olo aivan kamalan vaivaantunut, sillä tykkään antaa enkä saada. Jos toinen ei missään tapauksessa halua lahjaa, niin miksi tehdä siitä ongelma?? Itse olen sellainen, että ostan itse tarpeeseen tavaraa jos jotakin tarvitsen. En pidä sisustustavaroista yms, joten minun kohdallani on helpompaa kun ei osteta mitään ;) AP:n tapauksessa on lienee helpompaa sopia äidin kanssa, että ap kustantaa jonkun asian mitä äiti tarvitsee lahjana. Tai sitten ei osteta lahjaa ollenkaan. Ei kaikki pidä lahjojen saamisesta, vaan minullekin esim. lasten ilo on se paras lahja.

Otapas nyt rauhallisesti ;)

Olen kertonut läheisilleni, että paras lahja on se kun lapsia ilahdutetaan jollain. Tai tehdään itse joku kiva kortti. Tai otetaan lapsia hoitoon,että mamma saa nukkua. Ja kohdallani on juuri tuo, että minulle on todella vaikea ostaa mitään kun en pidä mistään sisustus tai koriste-esineistä tippaakaan - kaikki menee joko roskiin tai kiertoon samoin tein.

Kyllä minä osaan kohteliaasti kiittää. Läheiseni vain eivät ymmärrä miksi en halua saada itse jotakin. Ei se ole itsekästä. Sinun joulu taisi mennä hieman huonosti, kun tuntuu olevan joulupöydän herneet sieraimessa.

Vierailija
8/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjan saaminen saa aikaan ristiriitaisia tunteita, mutta tulkitsee niiden johtuvan itse lahjasta? Olen koko ikäni miettinyt miksi äiti tekee niin, miksei vaan voi ilahtua että saa jotain sellaista mitä ei esim itse raskisi ostaa?

ap

Jos minä olisin sinä, niin en loukkaantuisi äitisi käytöksesä mitenkään. Hän voi saada ristiriitaisia tunteita eikä tarkoita sillä mitään(ihan kuin itsekin vaikken ääneen sanokaan). Jos koittaisit sopia ensi jouluna hänen kanssaan jotakin? Kertoisit omat ajatuksesi lahja-asiasta hänelle ja jos löytäisitte yhteisen sävelen ilman loukkaantumisia?

Vierailija
9/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin pullon kotimaista viiniä. Hyvä ettei heittänyt sitä samantien viemäriin, kun kysyi luulenko häntä alkoholistiksi.

Tykkäs kovasti siitä uutisten lukijasta, jolla oli värikkäitä villapaitoja, joskus 15 v sitten. Annoin hänen tekemän ohjekirjan ja sama homma, eikö hän osaa mielestäni neuloa.

Mitä tahansa annoin, aina oli huono. Yhtenä juhannuksena tuli meille kylään ja silloin rauhassa me juteltiin, eli minä puhuin ja hän kuunteli. Kerroin miksi ole niitä ostanut, mikä on ollut ajatuksena ja hän veti siitä niin hirveet herneet nenään etten ole häntä sen jälkeen nähnyt. Erosin hänen pojastaan vuoden sisällä, oltiin vika joulu minun vanhempien luona ja kuulin kuinka oli riistänyt hänen poikansa äidin luota ja pakko myöntää että anopin ilkeilyt edesauttivat eroa, joka oli edessä joka tapauksessa.

Kun on kyseessä oma äiti, kannattaa jutella ja ehdottaa olevan kiitollinen. Äidistä ei pääse niin hyvin eroon kun anoppikokelaista.

Vierailija
10/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaavat itse puheeksiottaen aina sopimaan ettei ostetan aikuisille lahjoja ja sitten he ostavat lahjoja jotka on pakko ostaa vastaan mutta heille ei saa kukaan ostaa lahjoja. He eivät edes ota pakettia käteensä, sanovat vaan että on sovittu ettei osteta lahjoja. Mutta näinhän se menee muutenkin, aina heidän mitä oudoimmilla säännöillä.

Vierailija
11/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ongelma lahjansaajan suhtautumisessa. Uskon että äidilläni on suuri ristiriita siinä millaisena itseään pitää ja miten muut hänet kokevat. Koskaan en ole lahjaa jättänyt ostamatta, koska siitä nousisi takuuvarmasti poru, ettei yhtään lahjaa vanhalle ihmiselle enää suoda.

ap

Vierailija
12/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vastaan, jotta ei tarvisi antaa muillekaan. ja kaikki on NIIIIIN kallistakin..... ja mitä sitä nyt ihminen TARVII....

Vierailija
13/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua kuten muutakin elämää eletään juuri heidän tapojensa mukaan ja siinähän on sitten pakko olla muidenkin mukana. Jos ja kun ei ole kykyä tai halua opetella edes pientä sosiaalisen käytöksen kykyä, tilanteet kielletään kaikilta muiltakin. Ei lahjoja, ei myöskään osata onnitella, anteeksipyynnöstä puhumattakaan.

Joo olen turhautunut ja katkera ja haluan tästä kierteestä eroon.

huijaavat itse puheeksiottaen aina sopimaan ettei ostetan aikuisille lahjoja ja sitten he ostavat lahjoja jotka on pakko ostaa vastaan mutta heille ei saa kukaan ostaa lahjoja. He eivät edes ota pakettia käteensä, sanovat vaan että on sovittu ettei osteta lahjoja. Mutta näinhän se menee muutenkin, aina heidän mitä oudoimmilla säännöillä.

Vierailija
14/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka viettävät joulua saman katon alla, kirjoittavat oman "joulupukin kirjeensä" ja saavat sitten lahjaksi vain ja ainostaan sellaista, mitä itse ovat halunneetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi