Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättääkö perheet helpommin lapsiluvun kahteen, jos saavat tytön ja pojan ensimmäiseksi ja toiseksi lapsekseen?

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa (en väitä että kaikki) joilla on esim. 3 lasta ja kaksi ekaa samaa sukupuolta niin varmasti osa yrittää kolmatta sukupuolen takia.

Vierailija
2/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiemmin päättäny lapsiluvun, niin tuskimpa siihen vaikuttaa lasten sukupuoli. Ainakin näin mä olen lähipiirissä huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös meillä....

Vierailija
4/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meil tyttö ja poika syntyneet lähekkäin. mutta vielä kerran haluun elää sen vauvavaiheen. Ihan sama enää kumpi tulee kun kummatkin jo on. SUurempi halu varmaan on elää se vauvavaihe " toiseen kertaa" , kun 2 pientä meni niin kerralla. meille siis kolmas tulossa pian.

Vierailija
5/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän lähipiirissä havaittu. meillä on poika ja tyttö ja jostain syystä haaveet siitä kolmannesta kadonneet kokonaan. tuntuu että perhe on nyt kasassa. kolmella kaverillani on kaikilla 2 poikaa ja kaikki puhuu että tekisivät kolmannen, jos tietäisivät että on tyttö. kuulostaa ehkä hullulta mutta näin se taitaa mennä.

Vierailija
6/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poika sekä tyttö ja nyt odotan kolmatta kahdeksannella kuukaudella. Ja ehkäpä innostun vielä joskus neljännestäkin..

Vierailija
7/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta haluttiin, ja kaksi tyttöä saatiin. Olen tosi iloinen, itse asiassa taisin mieluummin haluta kaksi tyttöä kuin tytön ja pojan (esikoinen oli tyttö)... Jos oltaisiin saatu sen sijaan kaksi poikaa, en tiedä olisimmeko vielä tyttöä siihen lisäksi yrittämässä.

Vierailija
8/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en tiedä, mutta meillä on tyttö ja poika, ja kolmas tulossa.

sukupuolella ei taaskaan ole väliä.

Vierailija
9/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen tyttö, sitten syntyi poika ja lisää halusimme. Kolmas oli poika, neljäs olis ultran mukaan tyttö. Saapi nähä:)

Vierailija
10/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tehty tilastollinen tutkimus jossain länsimaassa. Sen mukaan kolmas lapsi hankitaan useammin kahden tytön kuin kahden pojan jälkeen. Eli jossain määrin länsimaissakin elää vielä toive pojasta.

Tämä on tilastofaktaa ja on voimakkaasti yleistävä. Älkää tyttölasten äidit pillastuko turhaan.

Vierailija
11/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan monta lasta, on aivan sama vaikka olisikin tyttö ja poika ennestään.

Vierailija
12/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku on täynnä, vaikka on kaksi poikaa. En minä ainakaan ajattele, että teen tyttöjä tai poikia. Minä tein lapsia.

Vierailija
13/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sitä tietenkään tarkoita, että 3.s poika olisi jotenkin vähemmän toivottu!

Meillä maksimi lapsiluku on 3 (niinkuin monella nykyään muutenkin) ja jos olisi jo se tyttö ja poika saattaisi lapsiluku jäädä tähän kahteen .Huom.saattaisi

nyt vaan funtsimme asian nopeammin ettei jäädä turhaan aikaa kuluttamaan ja päätös oli, että haluamme vielä lapsen ja jos toivoa saa niin tytön! Onko siinä jotain pahaa?

Vierailija
14/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika ja tyttö ja kova vauvakuume päällä

Vierailija
15/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haaveilen neljännestä lapsesta, kun kaksi poikaa ja tyttö löytyy...=)

Vierailija
16/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt olivat aivan toiset.

Ja itse asiassa kuopus (poika) oli " vahinko" , positiivinen sellainen!

Vierailija
17/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kyseenalaista moraalisesti hankkia kolmas (neljäs jne) SEN TAKIA, että toivoo saavansa tiettyä sukupuolta! Entä jos tulokas ei olekaan sitä, minkä takia häntä ylipäätään alettiin toivoa?? Ajatteletteko sitten, että no kokeilu meni vähän pieleen, mutta kai tämä on sitten otettava?!?!

Meillä on kaksi tyttöä ja toki olisi mukava saada poikakin, JOS meille kolmas vielä tulee. Mutta jos SUKUPUOLITOIVE on syy kolmannen hankkimiselle, niin minusta vauvahaaveet pitäisi lopettaa siihen. Lapsen täytyy saada olla haluttu omana itsenään, ei sukupuolen takia!!

Vierailija
18/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä aika paljon pitää haluta tiettyä sukupuolta, jos vain sen takia alkaa kolmatta hommaamaan.

Vierailija
19/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaksi tyttöä ja JOS kolmannen saisimme niin TOIVOISIN TODELLA että se olisi poika. Mutta meillä lapset on joka tapauksessa luultavasti tässä. Luulen että toive pojasta jarruttaa mun vauvahaaveita, koska eihän lapsia niin tehdä omien toiveiden täyttämiseksi (been there, olen kummankin raskauteni aikana toivonut poikaa :). Pelkään että tyttö olisi liian iso pettymys ja heijastuisi lapseen.

Vaikka toisaalta, kun toinen tyttömme syntyi, OLIN PETTYNYT, mutta ei se estänyt rakastumasta lapseen ensisilmäyksellä. Eli kummasti sitä osasi pitää omat toiveet erillään lapsesta.

siis, en oikein usko, että kolmas varta vasten tehtäisiin että saadaan se puuttuva sukupuoli (ei kai kukaan ole niin tyhmä?)jos kerran on päätetty jättää lapsiluku kahteen. Mutta jos päätöstä ei ole tehty suuntaan eikä toiseen, niin uskon että helpommin lähdetään kolmatta toivomaan " jos vaikka tulis nyt se..."

Vierailija
20/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kyllä.

Meillä ei ole " päätetty" lapsilukua (tai no 2-3), mutta jos nyt pojan jälkeen tulisi tyttö, voisi se olla sitten siinä. Mutta jos tulisi toinen poika, varmaan harkittaisiin vielä kolmatta... Vaikka jos sekin sitten olisi poika, ei siinä sitten mitään, ei se mikään pettymys olisi. Mutta enempää lapsia ei kyllä tehtäis...