Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aijaahas, alkoi se ryyppääminen jo näin aatonaattona :( Äiti soitti,

Vierailija
23.12.2011 |

kertoi että veljeni oli lähtenyt olusten juonnin jälkeen ajelemaan autolle eikä vastaa puhelimeen. Äiti itse taas oli ottanut "pari lasillista" kinkun paiston yhteydessä. Voi Luoja mua on itkettänyt jo pari tuntia kun tiedän että mun on sinne mentävä käymään huomenna, taidan joutua jäämään yöksikin kun eihän sieltä kuskia irtoo takasin.

Mies lähtis muuten mukaan, mutta hällä menee koko aatto tien päällä :( VEETUTTAAA!!!! Onneksi ensi joulun voimme viettää omassa kodissa oman perheemme kesken, sillä esikoisemme syntyy parin kuukauden päästä. Lapseni ei tule IKINÄ IKINÄ IKINÄ näkemään minua tai miestäni humalassa, ei edes pienessä sievässä, sen olen päättänyt jo vuosia sitten.

Mieleen tulvahti äitini puhelun aikana lapsuuteni joulut, ah, nuo niin kosteat karkelot :( :( Pliis, antakaa lapsillenne raitis joulu.

Ja jos joku ihmettelee miksi ihmeessä menen äitin luo kun näin ahdistaa ja itkettää, niin johtuu yksinkertaisesti siitä että olen liian KILTTI ja NÖSSÖ että uskaltaisin sanoa kiitos, mutta ei kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet raskaanakin niin voisit opetella olemaan vähän itsekkäämpi. Et ole vastuussa äidistäsi etkä veljestäsi, ajattele itseäsi, miestäsi ja tulevaa lastanne, omaa perhettäsi.

Jaksamisia, ja hyvää joulua joka tapauksessa!

Vierailija
2/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa myös, niin samaa matkaa. Ei sillä että se mitenkään olennaista tässä taas on.

Vähän toivon että mies ois odotettua aikaisemmin kotona niin pääsis minut hakemaan, taksi kotiin maksais ihan liikaa jos meinaa tulla hätä siellä huomenna.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei antaisi äitinsä nauttia paria lasia rentoutuakseen. Ärsyttäviä nipottajia jotkut ihmiset.

Vierailija
4/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sitten perustella ensi vuonnakin miksi ette mene vauvan kanssa.

Vierailija
5/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei antaisi äitinsä nauttia paria lasia rentoutuakseen. Ärsyttäviä nipottajia jotkut ihmiset.

Mutta kerro mulle kun tätä olen miettinyt pääni puhki, miksi JOULUNA pitää juoda? Miksei vaikka edellisenä viikonloppuna? Tai jättää uuteen vuoteen? Eikö pää kestä yhtä viikonloppua ilman viinaa, vaikka sitten tilkkastakin??? Mä voin vallan hyvin rentoutua ilman viinaa.

Nipo-ap

Vierailija
6/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnytys on vaan parin kuukauden päässä, olet varmaan jo aika iso. tai sano, että on joku mahatauti, et voi hyvin.

nyt on aika opetella sanoman ei, jotta voit pitää oman lapsesi erossa tuosta ensi vuonna.

Vierailija
7/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin raskaana ja sain oman lapsen. Siihen asti olin ollut alkoholisti äidin ja veljieni armoilla vuosikausia, aina piti mennä kun joku pyysi apua tai oli muuta "hätänä". Minä menin, aina.

Kun olin raskaana pääti että nyt se loppuu, mulla on oma elämä ja joku muu tärkeämpi kenestä olen vastuussa kuin äitini ja veljeni.

Ja niin kävi että elämäni helpottui suunnattomasti. Veljieni kanssa en enää ole edes tekemisissä ja äitini kuoli mutta minun ei enää tarvinnut stressata itseäni. Tajusin etten ole enää vastuussa heistä enkä heidän elämistään.

Oli ihanaa huomata että kun irtisanoutui kaikista yhteisistä jutuista, äitini alkoi skarppaamaan jotta voisi nähdä meitä. Veljeni on valitettavasti niin rappiolla ettei heitä todenäköisesti enää mikään pelasta, en edes minä (koska en siihen aiemminkaan pystynyt)

Nyt et mene sinne jouluna (tiedän että on vaikeaa koska olen samanlainen tossukka ja kiltti nössö) mutta myöhemmin se saattaa palkita sinut.

Äitisi huomaa miten tärkeä olet kun puutut.

Tsemppiä ja toivon että alat sanelemaan itsellesi säännöt mitä hyväksyt ja mitä et ja pysyt niissä.

Vierailija
8/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti. Ala välttelemään ihmisiä jotka vievät voimiasi ja joita et voi auttaa. Toisen juomisen ei voi vaikuttaa. Jos päättävät lopettaa niin tule silloin tueksi.

Vierailija
9/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin helpottavaa kuulla samanmoisia kokemuksia! Jotenkin kierosti ajattelen että mun on PAKKO mennä, vielä tän viimeisen kerran, mutta pelkään että se menee huudoksi kun muutenkin oon ollut tosi herkillä nyt.. yllätys yllätys.

Mutta että mulla on sit ens jouluna syyni sanoa että me ollaan tää joulu keskenämme koska en halua että lapseni kokee yhtäkään sellaista joulua kuin minä koin lapsena. Ja tiedän että sieltä tulee mukellusta että höpö höpö me mitään ryypätä jne jne. Kahville voi äitini tulla käymään ja syömäänkin jos haluaa, mutta pullot jää sinne oman kodin nurkkiin.

Mutta siis samanlaisia mietteitä että helpottunut olo kun tietää että tää loppuu just heti huomisen jälkeen. Vielä yhden kerran.

ap

Vierailija
10/10 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei luonto anna periksi sanoa todellista syytä, niin sano sitten että on mahatauti. Etkö viihtyisi niin paljon paremmin vaikka ihan yksin kotona omassa loistavassa seurassai kuin kännikalojen kuuntelijana / kiukun kohteena?

Minä sanoin omille vanhemmilleni etten tule jouluksi jos ei olla täysin selvin päin. Tästä aikaa on nyt 20 vuotta, enkä ole kertaakaan mennyt, vaikka alkuun aina pyysivät, mutta sitten myönnettiin, ettei kuitenkaan aiota olla selvänä niin en mennyt. Nykyään ei pyydetäkään (eikä olla selvänä).

En näe mitään syytä miksi minun pitäisi vaivautua alkoholistien joulumaskotiksi - sitähän minä olisin heille ollut. Miksi sinunkaan, ap, pitäisi?

Olet ihan oikeassa, ettei vauvan tai lapsen ole hyvä olla känniseurassa, mutta en ymmärrä miksi pakotat itsesi sinne?