Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kantasi turkisten käyttöön muuttunut viimeisen 15-20 vuoden aikana?

Vierailija
23.12.2011 |

jos niin miten?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan hyväksynyt turkiksia, en parikymppisenä humanistiopiskelijana enkä nyt nelikymppisenä uranaisena :)

Ja kun joskus perin äitini turkkikokoelman niin lahjoitan sen pelastusarmeijalle.

Vierailija
2/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olisi koskaan varaa hankkia turkiksia. Mutta oikeastaan sikäli myönteisempään suuntaan, että kun aiemmin en voinut nähdä itseäni kantamassa turkista niin ehkä kuitenkin jotain vintage-takkia, jossa on turkissomisteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten turkissomisteet olivat vielä muotia. Niitä ei silloin paheksuttu kuin pienen marginaaliporukan piirissä.

Nykyään kun turkissomisteisia vaatteita ja asusteita ei enää kaupoissa ole juurikaan myynnissä, en tohtisi erottua joukosta. Ja pelkään sitäkin että joku fanaatikko turkistenvastustaja voisi hyökätä kimppuun... ://

Vierailija
4/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuosina kansainvälisen muodin huipulla ja muoti on minulle tärkeä asia. Seuraan sitä aktiivisesti. Olen hankkinut useita turkistuotteita.

Vierailija
5/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotta sitten olin sitä mieltä, että turkisliikkeen lukon voi liimata kiinni ja turkista käyttävän ihmisen voi sotkea punaisella maalilla.

Nykyään oon hiukan vähemmän fanaattisempi.

Vierailija
6/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa miehetkin, kun nyt asia ajattelen :)

Vierailija
7/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hyväksynyt turkistarhausta.

Hieno, lämmin tekoturkki minulla on sen sijaan ollut jo useita vuosia. :) Suosittelen, nykyisin tekoturkkia ei erota aidosta, ja omatunto säilyy puhtaana!

Vierailija
8/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisen oloissa turkis on oiva, lämmin ja kestävä vaate. Turkistarhaajat tekevät tärkeää, ammattitaitoa vaativaa työtä.

Turkistarhaus elinkeinona Suomessa on pystyttävä turvaamaan !

Vierailija
9/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halveksinut turkiksia käyttäviä.

Vierailija
10/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teininä kirjoittelin lehtiin yleisöosastokirjoituksia, joissa vastustin turkiksia ja edelleen olen ihan samaa mieltä turkistarhauksesta kuin silloin, sitä ei voi perustella oikeaksi millään.

Myöskään kantani tehotuotetun lihan syömiseen ei ole muuttunut. Kun teininä 20 vuotta sitten lopetin lihan syömisen, sukulaiset ym. olivat sitä mieltä, että se on vain teini-iän ohimenevää hössötystä... no eipä ollut. Ryhtyipä äitinikin myöhemmin kasvissyöjäksi paljon samoin perustein kuin minäkin.

Vierailija
11/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt turkiksista. Ilman mitään kiihkoilua en vain pidä.

Vierailija
12/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen edelleen sitä mieltä, että turkistarhaus pitäisi kieltää.

Vierailija
13/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt enkä käytä.

Vierailija
14/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ajattelin niin kuin moni muu tässä ketjussa. Eli massan mukaan, kykenemättä muodostamaan omia riippumattomia ja itsenäisiä ajatuksia, ottamalla itse selvää asioista. Eli vastustin turkiksia ja ihannoin kasvissyöntiä vaikka en siihen itse pystynyt.

Nykyisin omistan useita turkistuotteitta ja turkiksella somistettuja tuotteita. Leikkiikäisillä lapsillani on myös esim turkishatut ja aidot turkissomisteet haalarissa.

Vierailija
15/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt aion vastakin käyttää turkkia pakkasilla. Turkki on ainoa oiea vaate pakkasilla ja se lämmittää olematta kuuma ja hiostava. Mulla on kaksi turkkia; äidiltä peritty ja uudistettu minkki sekä itse hankittu lammaskelsi. Ei siis mitään luksusta.

Vierailija
16/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ajattelin niin kuin moni muu tässä ketjussa. Eli massan mukaan, kykenemättä muodostamaan omia riippumattomia ja itsenäisiä ajatuksia, ottamalla itse selvää asioista. Eli vastustin turkiksia ja ihannoin kasvissyöntiä vaikka en siihen itse pystynyt. Nykyisin omistan useita turkistuotteitta ja turkiksella somistettuja tuotteita. Leikkiikäisillä lapsillani on myös esim turkishatut ja aidot turkissomisteet haalarissa.

Minä ajattelen edelleenkin niin, turkikset ovat aivan turhia. Hyväksyn toki nahkan ja turkit joita tuotetaan teuraseläimistä mutta turkistuotantoeläimiä en. Ajeletko myös katumaasturilla ja lennät monta kertaa vuodessa huvikseen?

Vierailija
17/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeletko myös katumaasturilla ja lennät monta kertaa vuodessa huvikseen?

Pidäthän myös seuraavat:

Sammutat kaikki valot, paitsi sen yhden 4w led-lampun.

Sisälämpötilan pidät +15 asteessa.

Kynttilöitä et polta, koska tiedät että niiden päästöt ovat huikeat.

Saunaan et mene, aivan turhaa kerskakulutusta, kun lämpimänä pysyy muutenkin.

Suihku on aivan hirveä tuhlaaja, joten kylvyn jälkeen (kerran viikossa), käytä pesuveden pyykkisi pesuun, toki käsin.

Syöt pelkkiä luomuituja lähitilalta kävellen hakien itsetehdyillä olkikengillä.

Vierailija
18/18 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin edelleen ihanasta, pehmeästä turkiksesta, mutta ettisistä syistä en mitenkään saattaisi sellaista käyttää. En vaikka todennäköisesti perin anopin turkiksen jota aina olen ihaillut ja himoinnut.

:(

Olisinpa vähemmän eettinien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan