Varastin jonkun metsästä kuusen. Kiitos vain. :)
Kommentit (42)
luova käännös. :)
Anteeksi, mutta suurimmat varkaat löytyvät hyvinkin varakkaista täällä, korruptoituneista poliitikoista ja yritysjohtajista. Miksi minun pitäisi harjoittaa moraalia, jos minua ns. ylemmätkään eivät harjoita?
Anteeksi, mutta suurimmat varkaat löytyvät hyvinkin varakkaista täällä, korruptoituneista poliitikoista ja yritysjohtajista. Miksi minun pitäisi harjoittaa moraalia, jos minua ns. ylemmätkään eivät harjoita?
Hakekoon joku puun minun metsästäni, kyllä siellä puita riittää. Kunhan et ota niitä viljeltyjä, joita tosiaan laksetaan metrihinnalla.
Hakekoon joku puun minun metsästäni, kyllä siellä puita riittää. Kunhan et ota niitä viljeltyjä, joita tosiaan laksetaan metrihinnalla.
sen parhaan. Ei näitä muka väärinkohdeltuja ihmisreppanoita kiinnosta vaikka toisen leipä olisi joulukuusessa kiinni.
muutama esimerkki sekä poliitikoista että yritysjohtajista jotka oikeuttavat SINUN varastamisesi. Odotan...
Porvareille pitää tehdä selväksi, että maata ( tai puuta) ei voi omistaa, vaikka sillä kirveellä sitten kun joulukuusi on pulkassa. Metsät täynnä niitä on ja aattoaamuna voi saada niitä jopa kauppiaalta ilmaiseksi.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! Ihailen syvästi vanhempia jotka eivät turhaan kunnioita persporvareiden omaisuutta. Ruoka ja tavarat on kaupassa varastamista varten, vain hullut siitä maksavat.
keskusteli aiheesta ja toinen kehui hakeneensa radan vierestä, on kuulemma valtion maita??
että ne ovat joulun tienoolla vartioituja, työntekijät tekevät sitä ihan ylitöinä iltaisinkin ja erittäin mielellään, kun monessa kaupungissa jokaisesta kiinnisaadusta maksetaan vielä kiinniottopalkkio ylityökorvauksen lisäksi.
Meillä varastetun kuusen hinta on 50 euroa metri, Helsingissä näyttää Iltasanomien mukaan olevan enemmän. Meillä myös soitetaan aina poliisit paikalle, joten sakot tulee vielä sitten korvausten päälle.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/varastetun-joulupuun-hinta-60-euroa-m…
että ne ovat joulun tienoolla vartioituja, työntekijät tekevät sitä ihan ylitöinä iltaisinkin ja erittäin mielellään, kun monessa kaupungissa jokaisesta kiinnisaadusta maksetaan vielä kiinniottopalkkio ylityökorvauksen lisäksi.
Meillä varastetun kuusen hinta on 50 euroa metri, Helsingissä näyttää Iltasanomien mukaan olevan enemmän. Meillä myös soitetaan aina poliisit paikalle, joten sakot tulee vielä sitten korvausten päälle.
<a href="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/varastetun-joulupuun-hinta-60-euroa-m…" alt="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/varastetun-joulupuun-hinta-60-euroa-m…">http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/varastetun-joulupuun-hinta-60-euroa-m…;
Porvareille pitää tehdä selväksi, että maata ( tai puuta) ei voi omistaa, vaikka sillä kirveellä sitten kun joulukuusi on pulkassa. Metsät täynnä niitä on ja aattoaamuna voi saada niitä jopa kauppiaalta ilmaiseksi.
nyt proletaari ihan hiljaa ettemme kuole nauruun... :)
ihan pihastakin? Tai sisältä? Ja lahjat samalla tietty. No, ei metsä yhtä puuta kaipaa.
kun on varastettu kuusi koristeena!Miksi et kysynyt edes maan omistajalta lupaa?Oletko ajatellut että se kuusi saattoi juuri olla maan omistajan haluama?Tiedätkö millaisia veroja maksetaan metsän omistuksesta?Eikö sinulla tosiaan ollut vara ostaa kuusta?Oisit edes voinut viedä kahvi paketin maanomistajalle tai jonkun pienen paketin?
Toivottavasti et ole sellainen varas ku mein mailla käynyt: EI VIENYT VAIN KUUSTA VAAN KAATOI USEITA NUORIA KUUSIA JA NÄTTI SINNE.
Jos kaadatte kuusen, ottakaa vain yksi. Ja viekää pois. TOsi ikävää että jätetää monta kuusta kaadettuna maahan turhaan kaadettuina!
T: maanomistajan tytär neljännessä polvessa
Totta kai ne olettavat RAHVAAN olevan kunnolla, mutta itse saavat varastaa ja ahnehtia ja kieroilla minkä ehtivöt. Ja useassa tapauksessa ´se on tehty jopa lailliseksi.
Rikkaan moraalittomuus syö myös köyhän moraalia. Ja rikkailla kun sitä ei koskaan ole ollut, miksi sitä tulisi vaatia köyhiltäkään?
Vähäosaiset: OTTAKAA NIIN PALJON IRTI KUIN KYKENETTE. Varastakaa, huijatkaa tukia. Rehellisyys täällä on se, joka ei kannata.
Totta kai ne olettavat RAHVAAN olevan kunnolla, mutta itse saavat varastaa ja ahnehtia ja kieroilla minkä ehtivöt. Ja useassa tapauksessa ´se on tehty jopa lailliseksi.
Rikkaan moraalittomuus syö myös köyhän moraalia. Ja rikkailla kun sitä ei koskaan ole ollut, miksi sitä tulisi vaatia köyhiltäkään?
Vähäosaiset: OTTAKAA NIIN PALJON IRTI KUIN KYKENETTE. Varastakaa, huijatkaa tukia. Rehellisyys täällä on se, joka ei kannata.
eihän niitä varastamisen oikeuttavia perusteita ole tullut.
Kateellisen roskaväen ininä senkin edstä tosin.
Muutaman kerran olen varastelijan käräyttänyt poliisille, heh.
Ja yhden minulta varastaneen tyypin koko elämän olen saattanut aika ankeaksi...
Aaah, tuntuu hyvältä! :)
eikä ole tarvinnut enää pariin jouluun.
Susien ansiosta ei ole pelkoa että kukaan täysjärkinen menisi kuusivarkaisiin. Lehdistä voi lukea syyn, pari viikkoa sitten sudet raatelivat metsästyskoiran hengiltä.
Viime viikolla kylän raitilla yrittivät käydä koiraa ulkoiluttavan pyöräilijän ja koiran kimppuun, koiraa saivatkin haavoitettua.Kukaan täysjärkinen ei mene metsään täällä ilman asetta, vaikka kuinka tekisi mieli joulukuusta.
metsäänsä kävelemään. Sillen ihan hissuksiin tummissa vaatteissa...
Kyllä appi kävi tänään "susimetsällä" hakemassa kuusen, juurikin Satakunnassa. Ei näkynyt hukkia ei kun ei ollut koiraa mukana (tietenkin ne koirat uhkaavat reviiriä enemmän kuin me, ihmisiä sudet lähtevät karkuun kun tarpeeksi meteliä pitää).
Ja pahoittelut sille, jonka metsästä appiukko kuusen haki. En vain voi hyväksyä, ettei ole varaa laittaa pariakymppiä kuuseen.
Jotenkin vielä ymmärtää, jos jonkun mielestä on oikein varastaa kaupasta ruokaa tai lapsille vähän lahjoja, jos tosiaan lasten joulumieli tai ruoan saanti on siitä kiinni. Mutta vähän eri asia on varastaa toiselta ihmiseltä arvokasta omaisuutta kertakäyttöiseksi joulukoristeeksi. :( Onko siinä sitten ihanaa tunnelmaa katsella varastettua kuusta, jota ilman ei köyhän joulu olisi ollut yhtään mitään?
On ikään kuin "ei kenenkään" maita. Mitähän tarkoitti?