Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille väsyneille äidille ja isille!

21.12.2011 |

(joihin luen mukaan itsenikin)

Sillä hetkellä kun katsot voimatylittävää tiskivuorta, ostoslistaa joka on pitkä kuin uneton yö, paketoimattomia lahjoja tai pöydännurkalle unohtunutta lähettämättömien korttien pinoa ja tunnet väsymyksesi kasvavan hyö'yksi...

Kokeile 3 minuutin interventiota:

Kaappaa syliisi lapsi ja anna sille yllätys ikäkauden mukaan. Menkää pöydän alle syömään ekstrapiparit. Tai kirjota sormella sen selkään "olet rakas" tai vie tekemään paljasjaloin terassin huuruun jalanjäljet tai vaikka puhu väärinpäinkieltä, mitä tahansa hauskaa ja yllättävää jossa ei ole mitään komentamista ja vahtimista vaan pelkkää hauskanpitoa. Anna tietoisesti kaiken "pitäisi"tulvan mielessäsi laskea kolmen minuutin ajaksi, nuuhki lastasi ja muista, mikä on tärkeintä. Veikkaan, ettet voi hävitä mitään mutta ehkä voitte saada molemmat lämpöä ja jopa energiaa.

Tämä on myös hengellinen mahdollisuus: Kaikki mitä te olette tehneet yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Voisiko lasta halatessaan saada itse halin Joulun Lapselta?

armollisin terveisin

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin alat paasata yhtään mitään neuvoja kenellekään!

Ja keskity siihen omaan kersaasi ja jätä muut rauhaan!

Vierailija
22/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut pestä uunia, joten olemme tämän joulun pipareitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tätä aina noudatankin, joku sisäinen ääni käskee niin tehdä kun hermo kiristyy

Vierailija
24/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tätä silloin tällöin lasten kanssa. Usein vaan stressin puskiessa päälle tällainen keino unohtuu helposti.

Nyt lapset katsoo sairaana videoita kotona ja mulla tykyttää takaraivossa kaikki tekemättömät työt, sekä töissä että kotona. Taidanpa mennä kohta lasten kainaloon sohvalle, kutitella vähän ja aloittaa pyykkien viikkaamisen vasta sitten leffan jälkeen.

Vierailija
25/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoslista pitkä, kortit lähettämättä jne.??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi