Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikille väsyneille äidille ja isille!

21.12.2011 |

(joihin luen mukaan itsenikin)

Sillä hetkellä kun katsot voimatylittävää tiskivuorta, ostoslistaa joka on pitkä kuin uneton yö, paketoimattomia lahjoja tai pöydännurkalle unohtunutta lähettämättömien korttien pinoa ja tunnet väsymyksesi kasvavan hyö'yksi...

Kokeile 3 minuutin interventiota:

Kaappaa syliisi lapsi ja anna sille yllätys ikäkauden mukaan. Menkää pöydän alle syömään ekstrapiparit. Tai kirjota sormella sen selkään "olet rakas" tai vie tekemään paljasjaloin terassin huuruun jalanjäljet tai vaikka puhu väärinpäinkieltä, mitä tahansa hauskaa ja yllättävää jossa ei ole mitään komentamista ja vahtimista vaan pelkkää hauskanpitoa. Anna tietoisesti kaiken "pitäisi"tulvan mielessäsi laskea kolmen minuutin ajaksi, nuuhki lastasi ja muista, mikä on tärkeintä. Veikkaan, ettet voi hävitä mitään mutta ehkä voitte saada molemmat lämpöä ja jopa energiaa.

Tämä on myös hengellinen mahdollisuus: Kaikki mitä te olette tehneet yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Voisiko lasta halatessaan saada itse halin Joulun Lapselta?

armollisin terveisin

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teetkö isättömän lapsen, kun ei se isä ole joulua laittaa?

Ja et sitten ole tullut ajatelleeksi, että niillä kirkollisrahoilla voisi saada jotain konkreettista kaiken pönöttämisen ja paasaamisen sijaan. Nyt tuokin diakonissa kökkii netissä. miksei se tule teille kuuraamaan lattioita?

Ensimmäinen raskaus meni tässä vaiheessa ihan hyvin, oksensin kerran koko raskausaikana. Nyt oksennan 2-5 kertaa päivässä. Kyllähän mä ehtisin sen joulun laittaa, jos todella tahtoisin, mutta mieluummin nukun päiväunet silloin kun lapsikin nukkuu. Illat isä hoitaa lasta, kuuraa niitä lattioita, pesee pyykkiä, laittaa ruokaa jne. Joulukoristeet ja muu on ns. ylimääräistä, jota ilman päätimme pärjätä tänä jouluna. Lapsi ei isona todellakaan muista olleensa ilman koristeita. Allergisena (maito, vehnä, ohra, kaura, ruis, kana, kala, muna, tomaatti, herne, persikka, mansikka jne.) hän ei muutenkan pääse nauttimaan joulun perinteisistä herkuista, joten voimme me miehenikin kanssa elää joulunalusajan ja välipäivät ilman jouluruokia. Aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä menee sukuloidessa.

Kiitos kuitenkin huolehtimisestasi! Ihan lämmittää mieltä tuollainen lähimmäisenrakkaus!

Vierailija
2/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaudet ja lapset on aina erilaisia...

Kyllä sitä nyt pitäisi hieman hankkia järkeä päähän, jos vanhemmaksi ryhtyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaudet ja lapset on aina erilaisia...

Kyllä sitä nyt pitäisi hieman hankkia järkeä päähän, jos vanhemmaksi ryhtyy!

Kyllä mä tajua, että raskaudet voi olla erilaisia. Se, että väsyttää ja on paha olo, ei varmaankaan tee minusta huonoa vanhempaa, vaikka jätänkin kaiken _ylimääräisen_ tekemättä! Tähän voisi vielä lisätä, että onko joulukuusi ja muut koristeet Suomessa lakisääteisiä? Jos ne siis on ihan pakko laittaa, niin kyllähän tässä vielä ehtii.

t.24/26

Vierailija
4/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoslista pitkä, kortit lähettämättä jne.??

lapsillä joulujuhlia ym. iltaisin. Mulla menee joka päivä 11h töihin matkoineen ja sen lisäksi vielä koti hoidettavana. Miehen työt vievät vieläkin pidemmän ajan päivästä.

Todellakin tässä joulun alla tuntunut välillä, että voimat ja aika loppuu kesken. Mutta eilen otin itseäni niskasta kiinni ja tein tekemättömiä töitä yli puolen yön ja nyt keikun töissä silmät ristissä.. mutta kyllä se taas tästä ja kiitos ap:lle ja hyvää joulua, aina löytyy kuitenkin aikaa halata ja suukotella lapsosia : )

Vierailija
5/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele, jumalauta, suomea ennen kuin alat paasata yhtään mitään neuvoja kenellekään!

kieli sinusta on, jos ei suomea? Itse ainakin tunnistan sen suomeksi varsin hyvin.

Vierailija
6/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava viesti, ja pistää ajattelemaan tämänkin väsyneen äidin

Hyvää joulua Maiju :-)

Vierailija
7/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, seo no huonoa suomea!

Jos haluat päteä kieliasioilla, opettele edes vähän terminologiaa. Jos on pakko ruotia jonkun toisen kieltä, nimeä vaikka tekstistä löytyvät oikeakielisysvirheet tai sujuvuuden ja rakenteen ongelmat.

Tai sitten pyrit esimerkiksi käännöstoimistoon oikolukijaksi, niin saat päteä oikein viran puolesta.

Vierailija
8/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmia silti tiskata tai hoitaa kotitöitä.

Ihan ilman ääliömäisiä tekopyhiä nettineuvojakin!

Vierailija
9/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa surkeaa suomea ja asenteensa on perseestä.

Ja tuo kuittaus! Miksi pitää olla joku Meiju-keiju?

Vierailija
10/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ollaan mekin kokopäivätöissä. Ei ole mitään ongelmia silti tiskata tai hoitaa kotitöitä.

Ihan ilman ääliömäisiä tekopyhiä nettineuvojakin!

Kuuluukos muuten tuohon täydellisyyteen tuommoinen känkkäränkkä-asenne?

Vierailija
11/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 mitä terminologiaa tämä vaatii?? Ap kirjoittaa surkeaa suomea ja asenteensa on perseestä.

Ja tuo kuittaus! Miksi pitää olla joku Meiju-keiju?

jolla voi nimetä ne tekstissä olevat ongelmat. Mä ole kielen ammattilainen, teen käännöksiä ja oikolukua, ja mielestäni ap:n teksti on varsin mukavaa ja sujuvaa kieltä. Virallisemmassa tekstissä toki voisi katsoa pari pilkun paikkaa, mutta muuten ihan mukavaa luettavaa.

Mä olen kouluttautunut kielialalle, mikä pätevyys sulla on?

Vierailija
12/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi voi! Kuka tahansa peruskoulun läpäissyt näkee ne virheet ilman mitään "terminologiaa".

Vierailija
13/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein hyvää joulun odotusta Meijulle ja kaikille muillekin!

Terveisin,

Anne Tanskasta :)

Vierailija
14/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi voi! Kuka tahansa peruskoulun läpäissyt näkee ne virheet ilman mitään "terminologiaa".

peruskoulun käyneellä onkin noin kapea kuva kielestä, ammattilaisella taas laajempi.

Vierailija
15/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, ja haluan sanoa vielä lisäksi että arvostan sitä, että jaksat ystävällisesti ja pyytettömästi jakaa rakkauttasi ja empatiaasi tällä palstalla, siitäkin huolimatta että saat välillä törkeitä vastauksia ja katkeruutta osaksesi. Olet onneksi huomannut sen saman (minkä itsekin olen onnekseni käsittänyt) että rakkaudella ja hyvyydellä viime kädessä voi kuitenkin tuoda pisaran onnea ja myötätuntoa tällekin palstalle, jopa sinne kyynisyyden keskelle myös :)

Vierailija
16/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille parasta on lämmin ja läsnäoleva vanhempi, se on jouluvalmisteluista tärkein ja paras joulutunnelmantuoja!

Mitään pipareita ja kakkuja ei tarvitse leipoa, kaiken saa kaupasta valmiina mitä tarvitaan. Ainakaan siivouksen ja ruoanlaiton ei kannata antaa verottaa omaa jaksamista, jos se on tiukoilla.

Mielummin keskittyy lapseen/lapsiin ja yhdessäoloon, muun voi vetää vähimmällä mahdollisella vaivalla.

Vierailija
17/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän pyyteetöntä on siinä, että joku istuu palkkatyönään vääntämässä paskaa nettiin???

Ja viime kädessä palkka tulee veronmaksajilta. Minä en näe siinä mitään muuta pohjatonta ahneutta!

Vierailija
18/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän pyyteetöntä on siinä, että joku istuu palkkatyönään vääntämässä paskaa nettiin???

Ja viime kädessä palkka tulee veronmaksajilta. Minä en näe siinä mitään muuta pohjatonta ahneutta!

Ehkäpä nuo täydelliset äidit, joita vaivaavat oikeinkirjoitus ja muiden epätäydellisyys, eivät kuulu viestin kohderyhmään. Mä maksan kirkollisveroni kiitollisena, sillä tiedän, että varani käytetään ihanien ihmisten palkkoihin, joiden tavoite on saada hyvää aikaiseksi ympärilleen.

Mä olen yksi sellainen väsynyt äiti, jonka kotiin ei 8 viikon oksentamisen (raskauspahoinvoinnin) jälkeen tule tänä vuonna joulua. Onneksi esikoinen on niin pieni (1v4kk), ettei osaa joulukuusta tai muita koristeita kaivatakaan. Ensi vuonna sitten paremmin, tänä vuonna jouluillaan mummien luona.

Kun lapsi kohta herää päiväunilta, me taidetaan mennä juurikin pöydän alle syömään välipalabanaanit. Siunattua joulua KirkkoSiskolle ja kaikille väsyneille vanhemmille!

Vierailija
19/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teetkö isättömän lapsen, kun ei se isä ole joulua laittaa?

Ja et sitten ole tullut ajatelleeksi, että niillä kirkollisrahoilla voisi saada jotain konkreettista kaiken pönöttämisen ja paasaamisen sijaan. Nyt tuokin diakonissa kökkii netissä. miksei se tule teille kuuraamaan lattioita?

Vierailija
20/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä joulua. Terveisin väsynyt äiti.