Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v lapsi sanoi tänään kaupasa, että hänestä tuntuu et hän on jossain muualla

Vierailija
20.12.2011 |

Saanoi että päässä tuntuu niin ja on tuntunut joitakin kertoja viimeisen 2 viikon aikana. Sanoi että tuntuu "kohtauksen" aikana että on kotona. En tiedä mitä mahtaa tarkoittaa ja mistä johtuu...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillistä tuossa iässä, kun aivot ja tietoisuus kehittyvät kohisten. Itselläni oli näitä paljon lapsena ja vanhempani tekivät oikein ja hyvin lohduttaessaan, että se on normaali ilmiö, ei syytä huoleen.

Vierailija
2/11 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että välillä käy ulkopuolisuuden tunne, kun joku puhuu. Kuulee kyllä, mutta ei tajua. Itse selitin, että se sitä sanotaan arkikielessä järjen seisomiseksi :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä onko kyse samasta asiasta, mutta minua vaivasi lapsena melko usein omituinen epätodellisuuden tunne. Vielä joskus aikuisenakin tuo tunne tulee, mutta hyvin harvoin.

Ja ihan normaali olen, tiettävästi :)

Vierailija
4/11 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä taitaa olla taustalla jonkinlainen aivojen ylikuormitustila ja väsymys. Tulee epätodellinen olo kaikessa hässäkässä, ja yhtäkkiä onkin kuin kuplan sisällä tai jotain.

Kuulostaisi varmaan pelottavalta kuulla oman lapsen suusta tuollaista, mutta varmastikin kyse on juurikin tuosta normaalista ilmiöstä.

Vierailija
5/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos se johtuu siitä kun mulla on liian rankkaa koulussa

ap

Vierailija
6/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi sama juuri noihin aikoihin. Koitin päästä sen takia koulun terkalle, mutta aikoja ei ollut koskaan vapaana.

Noin 14v tila tuli päälle eikä ole yli 10 vuoteen lähtenyt pois. Mulla on koko ajan olo, kuin olisin vähän pihalla. Voisin esim. laittaa silmät kiinni ja unohtaa olevani kokouksessa. Ulkopuolinen olo.

onko tälle oikeesti joku nimitys?

Vierailija
7/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo oli poissaolokohtauksia eli epilepsia oli syynä.

Epilepsia puhkesi koulustressistä ja väsymyksestä 7. luokalla.

Vierailija
8/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi kuuli ääniä sikainfluenssan jälkeen, lääkärin mukaan on normaalia rankan virustaudin jälkeen.

Vierailija
9/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minun on kerrottava sinulle että lapsesi kärsii Fukedupin syndroomasta ,joka johtaa 85% varmuudella aikuisiässä päihderiippuvuuteen ja henkiseen pahoinvointiin. Lasta tosin pystyy suojelemaan sailyttämällä kaikki päihteet pois lapsen näkyvistä.

Vierailija
10/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(epätodellinen olo on yksi tyypillisistä oireista)

Muitakin mahdollisia syitä on.

Jos lapsesi oireilu jatkuu tai panenee, kannattaa käydä vaikkapa lastenlääkärin juttusilla.

Vierailija
11/11 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fukedupin syndrooma, f*n hilarious !!! :D

Valitettavasti minun on kerrottava sinulle että lapsesi kärsii Fukedupin syndroomasta ,joka johtaa 85% varmuudella aikuisiässä päihderiippuvuuteen ja henkiseen pahoinvointiin. Lasta tosin pystyy suojelemaan sailyttämällä kaikki päihteet pois lapsen näkyvistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi