Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä ja saan myös asumistukea.

Vierailija
19.12.2011 |

Miksi aikuinen lapseni joka asuu minun kanssani ei saa asumislisää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on selvitetty seikkaperäisesti kysymäsi asia.

Miksi lapsen pitäisi saada asumislisää?

Vierailija
2/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitäisi saada asumislisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelevaa lastani. Asumistukeeni ei enää huomioida lasta, toimeentulotukeeni ei huomioida lasta ja hän ei kuitenkaan saa asumislisää tai toimeentulotukea. Joku tässä mättää!

Vierailija
4/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelevaa lastani. Asumistukeeni ei enää huomioida lasta, toimeentulotukeeni ei huomioida lasta ja hän ei kuitenkaan saa asumislisää tai toimeentulotukea. Joku tässä mättää!

Tietenkään toimeentulotukeen ei huomioida aikuista opiskelijaa. Kun hän muuttaa omaan asuntoon, hän saa siihen täysimääräiset tuet jne.

Vierailija
5/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elättää itse itsensä?

Maksaako hän sinulle vuokraa?

Vierailija
6/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan varoja menisi aika paljon jos hän muuttaisi omaan kotiin, mitä järkeä siinä on?

Hänellä ei ole tuloja. Olen luullut, että jokaiselle ihmiselle kuuluu suomessa minimi toimeentulotuki mutta näköjään ei. En ymmärrä.

Vierailija
7/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni ovat täysi-ikäisiä, asuvat kotona ja opiskelevat niin minäkö kustannan kaikki? Saavatko mistään rahaa kun lapsilisä loppuu?

Vierailija
8/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa tai yliopistossa (jos ammatillisessa oppilaitoksessa tai lukiossa, alle 20-vuotiaan opintotukeen vaikuttaa vanhempien tulot).

kun lapseni ovat täysi-ikäisiä, asuvat kotona ja opiskelevat niin minäkö kustannan kaikki? Saavatko mistään rahaa kun lapsilisä loppuu?

Vierailija
9/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täyttää 20v niin sittenkö saa?

Vierailija
10/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alle 20-vuotiaskin saa normaalin opintotuen (ilman että vanhempien tuloja huomiooidaan) jos opiskelee AMK:ssa tai yliopistossa.

eli ei saa mitään jos 2 työssä käyvää vanhempaa? Kun täyttää 20v niin sittenkö saa?

Vierailija
11/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alle 20-vuotiaskin saa normaalin opintotuen (ilman että vanhempien tuloja huomiooidaan) jos opiskelee AMK:ssa tai yliopistossa.

eli ei saa mitään jos 2 työssä käyvää vanhempaa? Kun täyttää 20v niin sittenkö saa?

Vierailija
12/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meillä, tyttö 17v lukiossa ja 30 euroa tulee opintotukea.

Vierailija
13/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä vähän muutakin saa kuin matkakortin.

Tiedätkös paljonko se on? Ei niillä kympeillä saa kun matkakortin.

Vierailija
14/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys... Laita lapsesi kesätöihin tienaamaan omia taskurahoja...

Vierailija
15/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto-opiskelija opintorahallaan (josta jää käteen n. 260 eur) kustantaa kaikki omat menonsa ja kulkemisensa. Siis saa asua + syödä ilmaiseksi kotona, muun maksaa itse. On kyllä muuttamassa n. vuoden päästä pois kotoa, joten tilapäistähän tämä on.

Vierailija
16/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikeaa säästää etukäteen opintoja varten?

Vierailija
17/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laittaisi lapsenkin nimen vuokrasopimukseen, eli olisitte kämppiksiä? Mutta sinun asumistukesi pienenisi, eihän tuplatukia voi saada.

Vierailija
18/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosta ensin lainaa. Laina lasketaan tuloksi aina, nostipa sitä tai ei.

Itseäni ihmetyttää miksei ap:n lapsi tosiaan ota opintolainaa?

Vierailija
20/20 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti, että samasta asunnosta maksettaisiin tuplat?

Jos haluat että lapsesi saa asumislisää, tehkää alivuokralaissopimus. Tosin, tässä kohtaa sitten se lapsen maksama vuokra sinulle lasketaan tuloksi/vähentää sinun asumiskulujasi.

Eli ei tosiaan kuulukaan saada kahta kertaa samasta kämpästä tukia!

Lapsi jos muuttaa omilleen niin saa omat asumislisänsä ja enemmän tukea muutenkin kuin sillä että asuu kotona, eli jos sulla ei oo varaa lasta elättää, laita yhteiskunnalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän