Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CV, auttakaa! Miten aloittaisin...

Vierailija
18.12.2011 |

Tai oikeastaan sen hakemuskirjeen. En keksi suomeksi mitään, tällainen perinteinen 'kiinnostuin töypaikastanne' 'olen työskennellyt xvuotta...'.

Keksisikö kukaan mitään fiksumpaa mutta kuitenkin seesteistä :) ?

Kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita haen xx paikkaa. Kaikkien hakemuksista ei aina selviä mitä paikkaa haetaan ja isommassa työpaikassa voi olla kymmeniä hakuja yhtä aikaa päällä.

Vierailija
2/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan sen hakemuskirjeen. En keksi suomeksi mitään, tällainen perinteinen 'kiinnostuin töypaikastanne' 'olen työskennellyt xvuotta...'.

Kiitos!

Ensin olisi hyvä ymmärtää mikä ero on CV:llä (ansioluettelo, lista) ja työhakemuskirjeellä :) Mutta tosiaan, lyhyt, ytimekäs ja omat vahvuudet realistisesti esiin tuova teksti. Suomessa ei pröystäily ja itsensä liika nostattaminen yleensä kannata. Vielä parempi olisi soittaa ensin, kysyä hieman paikasta ja sen jälkeen laittaa kirje, jossa viittaat aiempaan puhelinkeskusteluunne. Pelkkä hakemus helposti hautautuu muiden joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo esiin ja siltikin tarvin jonkun introlauseen... :/

Vierailija
4/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti mitään. Se on niin tylsää aloittaa 'olen työskennellyt...' huoh :(

Kiitos!

Ensin olisi hyvä ymmärtää mikä ero on CV:llä (ansioluettelo, lista) ja työhakemuskirjeellä :) Mutta tosiaan, lyhyt, ytimekäs ja omat vahvuudet realistisesti esiin tuova teksti. Suomessa ei pröystäily ja itsensä liika nostattaminen yleensä kannata. Vielä parempi olisi soittaa ensin, kysyä hieman paikasta ja sen jälkeen laittaa kirje, jossa viittaat aiempaan puhelinkeskusteluunne. Pelkkä hakemus helposti hautautuu muiden joukkoon.

Vierailija
5/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on kertynyt kokemusta/olen kiinnostunut paikastanne, koska

äh, en keksi. Englanniksi tietäisin paljon sopivia ilmaisuja.

t. ap

Vierailija
6/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksenne Mol-sivustolla (www.mool.fi) herätti kiinnostukseni vierailla nettisivuillanne. .....

tai

Ilmoituksessanne haette tardenomia työskenetelemään Tilahallinnossa.

Vierailija
7/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessanne oleva avoin sihteerin työpaikka kiinnitti huomioni, koska olen koulutukseltani.... tai kokemukseni pohjalta olen...

Vierailija
8/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ensimmäiseksi tosiaan se pääasia. Pääasia on se, että haet ko avointa paikaa. Ei se mikä on nykyinen työsi,.

Vierailija
9/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä olisi NIIN TÄYSIN minulle sopiva tehtävä + mahdollistaisi sen, että voisin olla vielä ensi vuoden osa-aikaisesti lapsen kanssa kotona. Miinun alallani tehtävät ovat hyvin harvoin osa-aikaisia (olen it-projari).

Siksi stressaan niin kamalasti, kun tämä olisi niin täydellinen match nykyiseen tilanteeseeni :)

Ilmoituksessanne oleva avoin sihteerin työpaikka kiinnitti huomioni, koska olen koulutukseltani.... tai kokemukseni pohjalta olen...

Vierailija
10/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyvää tekstiä? Esittelenkö tärkeimmät tehtävät..?

ap

Vierailija
11/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlettaa ko. firma ja sitten hakemukseen vain olennainen se paras jota firma tarvitsee sinusta...kaikki muu jätä cv:hen.

jos firmas tarvii kielitaitoa -mainitse se

jos tarvitaan jotain erityistaitoa-mainitse se

-laita suosittelija

Vierailija
12/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

cv:ssä voi olla sit jotain muitakin.

Tärkeämppää, kuin se lista niistä vanhoista työpaikoista on tietty se, mitä oot niistä oppinut. Esim. "työskentely firmassa x antoi minulle kokemusta tästä ja tästä ja tästä koska työ oli tällaista ja tallaista". tai "olen sopiva avoimeen paikkaan koska osaan tätä ja tätä koska käytin näitä taitoja työskennellessäni firmassa x".

Vierailija
13/13 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekryfirmasta, eivätkä kerro asiakkaitaan :(