Äidit! Kuinka usein käytte baarissa
ja minkä ikäisiä lapsenne ovat?
Käyttekö miehen kanssa vai omien kavereiden?
Missä lapset ovat sen aikaa?
Itse en ole käynyt "viihteellä" yli kolmeen vuoteen, meillä 2,5v tyttö ja vauva tulossa.
Tekisi niin mieli käydä jossain sitten kun vauva on syntynyt ja vähän kasvanut.
Kommentit (24)
eikä oikein kiinnostakaan. Sinkkukaverini seurana olin varmaan viimeksi.. öö.. vuosi sitten? Tai kaksi?
Huvittaisi mennä kyllä joskus tanssimaan tms. (ilman kännäämistä), mutta nyt kaikki kaverit, jotka olivat sinkkuja mun saadessa lapset, ovat nyt pienten lasten äitejä eivätkä pääse/halua lähteä minnekään..
Lapseni ovat jo alakoululaisia!
Mutta suurin syy baarissa käymättömyyteeni on varmaan se, että olen kasvanut tavasta ulos. Alkoholinkäyttöni on aika vähäistä. Joskus toki käyn oluella tms. kaverin kanssa, sitä ei varmaan lasketa baarissa käymiseksi? Ei ole humalahakuista ja sieltä mennään suoraan omiin koteihin.
vauva on nyt 3 kk. Viimeksi taisin käydä joskus alkuraskaudesta ruotsinlaivalla.
En ole viime vuosina ollut niin kauhean innostunut käymään baarissa muutenkaan, mutta saattaa olla, että jossain vaiheessa saattaa innostaa sekin. Meidän paikkakunnalla ei ole oikein kovin hyvää baaritarjontaa, eikä meillä ole täällä oikein semmoisia kavereitakaan, joiden kanssa käydä oluella, joten baareilun pitää tapahtua muualla.
En tosin jaksa baareissa kukkua, lähden viimeisellä bussilla yleensä aina kotiin. Tykkään kyllä laittautua kunnolla ja istua iltaa kavereiden kanssa. Joten suosittelen kotiin lähtemistä ennen baariin menoa tai sieltä poistumista vielä silloin kun on kivaa, se toimii virkistävänä vaihtoehtona kotiarkeen.
Minäkin olen vasta 26v. ja esikoisen syntyessä olin 24v. Ennen olin todella menevä ihminen niin arkisin kuin viikonloppuisin mutta nykyään, niin kliseistä kuin se onkin, olen saanut parempaa 'sisältöä' elämääni.
"Kuinka usein hakkaat lapsiasi?".
Meitä on semmoisiakin jotka eivät tee kumpaakaan koskaan.
Vajaa vuosi sitte palasin hoitovapailta, joilla olin yhteensä n. 5 v. takaisin töihin. Tuon viiden vuoden aikaan tais olla parit kaverin polttarit, missä olin ilman miestä. Miehen kanssa käydään keskimäärin parikertaa vuodessa, kihlajais ja hääpäivänä yhdessä ulkona syömässä, mutta ei silloinkaan sen kummemmin jäädä baareihin viihteelle, vaan haetaan lapset mummolasta ja mennään kotiin hyvissä ajoin.
No nyt pari viikkoa sitte olin kyllä firman pikkujouluissa joista eksyin myös jatkoille ja kotiin paluu meni aika myöhään. Mut se täytyy sanoa, et kyllä tälläisella kahden lapsen päälle kolmikymppiselle äidilläkin vielä tanssittajia löytyi ihan jonoksi asti. Harmikseni mun mies ei tykkää tanssia ollenkaan.
joskus mennään yhdessä (lapset kotona lapsenvahdin kanssa) tai sitten erikseen jolloin toinen hoitaa. Ei mitenkään lasketa menemisiä, mutta aika luontevasti se tulee että jos toinen on ollut jossain viihteellä niin ehdottaa sille kotiinjääneelle että eikös olis sunkin vuoros välillä mennä.
Viimeksi kävin baarissa alkuvuodesta kaverin synttäreillä, lapsi oli mukana. Lapsen syntymän jälkeen en ole käynyt kertaakaan eikä pätkääkään kiinnostakaan. Ennen raskauttakin kävin ehkä kerran vuodessa, jos oli jotain tarpeeksi kiinnostavaa, juomassa en baareissa käy.
joskus mennään yhdessä (lapset kotona lapsenvahdin kanssa) tai sitten erikseen jolloin toinen hoitaa. Ei mitenkään lasketa menemisiä, mutta aika luontevasti se tulee että jos toinen on ollut jossain viihteellä niin ehdottaa sille kotiinjääneelle että eikös olis sunkin vuoros välillä mennä.
Ehkä kerran kuussa keskimäärin, joskus ei lainkaan ja joskus 2krt kuussa.
saatan käydä 1-3krt/kk, mutta sitten saattaa olla 6kk tauko etten käy ollenkaan. Lapsia neljä, 3kk-12v. Useimmiten käyn kavereiden kanssa tanssimassa bileissä, en pelkissä baareissa, joskus miehen kanssa. En juo alkoholia, joten ei ole tukala olo seuraavana päivänä.
joskus voi toki mennä pitempikin aika etten käy missään. Nyt raskaana niin on aikaa viimeisestä baari-illasta. Useimmiten käyn tyttöporukalla, miestä ei juurikaan baarittelu kiinnosta.
Mä tykkään kun saa laittaa itsensä nätiksi ja hienot vaatteet päälle:) Alkoholia tulee nautittua jonkin verran, mutta huomaa, että pysyy paremmin hanskassa kun vielä pari kolme vuotta takaperin.
Yleensä silloin jonkun tapahtuman jatkoilla. Ihan vaan baari-iltoja en enää harrasta. Ikää yli 40 v.
harrastukset ja kiinnostavat ajanvietteet, "oma aika" tms. löytyvät kyllä ihan muualta kuin meluisista känniääliö-paikoista.
Yökerhossa 2krt viikko ja pubissa 1-3krt viikko.
Lapset on 8, 5 ja 1.
Kun olen baarissa niin lapset on yleensä isällään tai päiväkodissa.
Baarissa käyn joko ihan yksin tai sitten työkavereiden kanssa :D
T:Ravintolatyöntekijä
Ihan oikeesti mä käyn tossa lähipubissa ehkä 1-2krt kuussa juomassa yhden oluen lenkkireissulla.
Alkoholinkäyttöni on aika vähäistä. Joskus toki käyn oluella tms. kaverin kanssa, sitä ei varmaan lasketa baarissa käymiseksi? Ei ole humalahakuista ja sieltä mennään suoraan omiin koteihin.
JUON BAARISSA OLLESSA AINA VAAN YHDEN
jos lasketaan myös nämä kerrat jolloin istutaan kaverien kanssa iltaa ja tullaan puoliltaöin kotiin.
Ihan ns tappiin asti tulee oltua ehkä max kaksi kertaa vuodessa. On siitä hohto jotenkin mennyt. Lapset ovat aina kotona isänsä kanssa eli kavereiden kanssa olen liikenteessä. (lapset 5 ja 3v)
(kysyin mieheltä ja hän oli sitä mieltä että olen ollut tänä vuonna "viihteellä" viisi kertaa. Mun mielestä tosiaan oon ollut enemmän)
Juon yleensä 2-5 kaljaa per käynti. Yleensä käyn tuossa lähiökuppilassa lätkimässä korttia. Menee klo00 kiinni ja tulen sitten kotiin.
Menen aina kun vauva 9kk on nukkumassa ja isä jää kotiin.
Ikää on 22v.
kavereiden kanssa. pitkän kaavan mukaan n 10 kertaa vuodessa silloinkin omien kavereiden kanssa. lapsia on ollut aina, 1-11-vuotiaita. en ole yh.
Käyn ehkä pari krt kuussa, joskus enemmän joskus vähemmän. Poika 6kk. Lapsi ei ollut "toivottu" mutta päätimme mieheni kanssa pitää hänet kuitenkin ja rakas onkin. En saa äitiydestä kuitenkaan tarpeeksi "virikkeitä" että jaksaisin jumittaa kotona..Kuulostaa aika itsekkäältä mutta näin jaksan paremmin ja olen parempi äiti. Ilman silloin tällöin viihteellä käymistä olisin 100% varmasti saanut synnytyksenjälk. masennuksen tms. ja olisin varmaan alkanut tyyliin vihaamaan vauvaa.
Käymme useimmiten mieheni + kaverien kanssa. Lapsi on tällöin mummolla. Käymme myös erikseen, mutta viihdymme toistemme seurassa niin hyvin että mielu,mmin yhdessä ja näin haluamme käyttää ajan kun mummo kinuaa lasta hoitoon :)
luulin myös että kaipasin taas viihteelle. Kun viimein pääsin ei siellä ollut minulle enää mitään.
Olen 24.v ja ennen lapsia paljon baareissa viihtyvä. Esikoinen oli 2.5.v ja kuopus vuoden kun viimein päästiin miehen kanssa yhdessä.
Olimme kotona ennen kahta ja meillä oli ehkä maailmanhistorian tylsin ilta. Ei siellä enää osannut olla. Mutta ehkä sitä on kasvettu aikuiseksi? Siellä oli sellainen olo että: "Kun viimein on saatu lapsenvahti niin eikö meillä tosiaan olisi jotain parempaa tekemistä?" :D