Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
1201/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikkien tarvii käyttäytyy samalla lailla. Erilaisuushan on hyve👍

Vierailija
1202/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mihinkään hoitoon tarvii mennä,en ole masentunut enkä itsetuhoinen😀 Minä vaan tykkään kirjoitella😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kaverillani on harvinainen sairaus, pseudo hypoparatyreoosi, joka tekee hänestä heikkolahjaisen, mutta sitä on vaikea huomata hänestä. Hän on oppinut ajan myötä piilottamaan sairauden oireiston melko mallikkaasti. Kova on kehuskelemaan ja kauhea tarve koittaa todistella jatkuvasti asioita joissa on hyvä. Vanhemmat ja sukulaiset hoitavat hänen asiansa ja rahoittavat elämänsä. Itse on vaikeasti alkoholisoitunut. Syyttää jokaista elämässään ollutta ihmistä ongelmistaan vaikka ne johtuvat tuosta sairaudesta ja siitä ettei hän hoida itseään. Oireisto tulee esille hieman skitsofreenisen tyyppisesti. Viihtyy selvinpäin omissa oloissaan koska pelkää jatkuvasti kaikkea, mutta juodessaan alkaa käyttäytyä kuin euroopan omistaja.

Vierailija
1204/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän et on varmaan rasittava lukea näitä,mutta minä en välitä siitä,koska minä olen vain minä

Vierailija
1205/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-kaverillani on harvinainen sairaus, pseudo hypoparatyreoosi, joka tekee hänestä heikkolahjaisen, mutta sitä on vaikea huomata hänestä. Hän on oppinut ajan myötä piilottamaan sairauden oireiston melko mallikkaasti. Kova on kehuskelemaan ja kauhea tarve koittaa todistella jatkuvasti asioita joissa on hyvä. Vanhemmat ja sukulaiset hoitavat hänen asiansa ja rahoittavat elämänsä. Itse on vaikeasti alkoholisoitunut. Syyttää jokaista elämässään ollutta ihmistä ongelmistaan vaikka ne johtuvat tuosta sairaudesta ja siitä ettei hän hoida itseään. Oireisto tulee esille hieman skitsofreenisen tyyppisesti. Viihtyy selvinpäin omissa oloissaan koska pelkää jatkuvasti kaikkea, mutta juodessaan alkaa käyttäytyä kuin euroopan omistaja.

En oo koskaan kuullut tommosesta sairaudesta. No aina oppii uutta

Vierailija
1206/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kumminkin jo menossa vuodessa 2020. Pitäisi alkaa jo pikku hiljaa suvaitsemaan erilaisuutta ihmisten ja jne

Vierailija
1207/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen nuorenmiehen, joka on töissä koneenkuljettajana, ajattelu ja puheet ovat kuin kahdeksanvuotiaalla, mutta on todella hyvä koneenkäyttäjä, ja työllistyy hyvin, työnjohto antaa kunnon ohjeet. Oli luokallansa joskus kiusattu, mutta kun pääsi ammattikoulun läpi taistellen ammattiin, on siitä kouluporukasta edelleenkin ainoita, jotka elättävät itsensä, on jo oma asunto melkein maksettu ja autokin kunnollinen. Raha-asioistaan hiukan saa neuvoja vanhemmiltaan, koska on sinisilmäinen ja luottavainen, ja nämä älykkäät kaverinsa vain maleksivat työttöminä, pummaavat häneltä jatkuvasti rahaa ja palveluksia. Eli vanhemmat vähän vielä katsovat perään ja auttavat viranomais- ja pankkiasioissa, luulisin. 

En tiedä onko kyse älykkyydestä vai persoonallisuudesta, mutta ahkeruus ja sinnikkyys on mielestäni opittu hyve, joka kompensoi täysin esimerkiksi hitaan laskennon ja heikomman lukupään.

Vierailija
1208/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhainen äo? Äo;n tietäminen vaatii sen mittaamista, ovatko nämä heikkolahjaiset käyneet testeissä? Vai onko heikkolahjaisuus = huono koulumenestys?

Tiedän muutaman miespuolisen tutun, jotka olivat todella huonoja koulussa, mutta armeijan jälkeen pyrkivät ja pääsivät opiskelemaan, ja ovat nyt johtavissa asemissa yksityisellä sektorilla. Eli paljastuivat ihan normifiksuiksi kun lopulta vapautuivat koulujärjestelmästä.

Joo, mm. Jyrki Katainen oli tällainen.

Vierailija
1209/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 14:55"]

heikkolahjaisella. miten se määritellään, hidas ja ei tajuu kaikkea heti vai ettei pärjännyt koulussa ? vai mitä. Tunnen parikin tyyppiä joilla ei vaan koulu sujunut, kielet ja matikka eivät jääneet päähän ja juuri ja juuri rimaa hipoen pääsivät peruskoulusta läpi. Molemmat pärjänneet hyvin elämässä ja on lapsia (lahjakkaita)

Heikkolahjaisuus tarkoittaa sitä, että älykkyysosamäärä on 70-85.

Ai jaaha, no sittenhän nämä määritykset heikkolahjaisuudesta ovat kaikki päin peetä täällä.

Huom. kummalliset ja epäsosiaaliset ihmiset ovat melko usein juuri niitä korkean älykkyysmäärän omaavia.

Eräskin läheisesti tuntemani ihminen on omituinen, koulukiusattu tietenkin, ajoittain vainoharhainen ja suorastaan kammoaa ihmisiä, mutta äo on 141.

1210/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri. Oikeastaan ​​ystäväpiirissäni. Näen hänet ja kohtelen häntä ystävänä, mutta olen taipuvainen liittymään häneen joka tapauksessa.

Hänellä ei ole kovin mukavaa olla lähellä. Hän valittaa siitä, ettei ole suosittu henkilö koko elämänsä ajan, mutta on todella stressaava puhua. Hänellä on paremmuuskompleksi, jossa hän juhlii yhtä asiaa, jonka hän tietää, että tekee paremmin kuin sinä. Se voi olla jotain normaalia, kuten kielioppi ja kieli, mutta myös vähäpätöinen, kuten osaamiskuvan puuttuminen videopelistä. Kaikki tietävät hänet innokkaana virkamiehenä, mutta hän ei silti tiedä miksi hän ei ole ”suosittu”.

Vierailija
1211/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa tämän palstan käyttäjistä.

Vierailija
1212/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa tämän palstan käyttäjistä.

Miten niin? 😀

Vierailija
1213/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstallahan on just älyköt😀

Vierailija
1214/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua ei lasketa,minä olen tän palstan heikkolahjaisin😊

Vierailija
1215/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks heikkolahjainen oo sellainen ihminen joka tietää juuri ja juuri oman nimensä mutta ei paljon mitään muuta? 🤔

Vierailija
1216/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä tiedän melkein kaikkien maitten pääkaupungit ja olen silti heikkolahjainen. 🤔

Vierailija
1217/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl täytyy kyseenalaistaa psykologien ja lääkärien ammattitaito. Ei kyllä millään älykkyystesteillä pysty mittaamaan ihmisen todellista älykkyyttä,kukaan ei oo vielä saanut selville mitä se äly todellisuudessa on ja varmaan se mysteeri jää ratkaisematta. Howard gardner on varmaan lähimpänä totuutta sen moniälykkyysteorian myötä.😊

Vierailija
1218/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai heikkolahjaiset osaa kirjoittaa noin hyvin kun minä,vai oonko minä niin tyhmä että minä luulen osaavani kirjoittaa? Kyllä minä tiedän että pilkut ei ehkä aina ihan satu olemaan oikeassa paikassa. Mutta mitä olen huomannut tältä palstalta ne joilla on kans diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet niin ne ei ole kirjoittanut tällä tavalla kun minä. Varmaan on psykologien ja lääkärien diagnosoimia oikeita ns.,mutta varmaan on niitäkin jotka ei ole oikeasti heikkolahjaisia esim. minä.

Vierailija
1219/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne psykologitkin sanonut että lähinnä mulla on vaan hahmottamisessa ongelmia. Silti mullla on diagnoosina laaja-alaiset oppimisvaikeudet.

Vierailija
1220/4735 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumminkin joku ajattelee että minä esitän heikkolahjaista tahallaan mutta tässä tulee totuus en esitä. Oon mä välillä tehnyt sitäkin että olen esittänyt heikkolahjaista,toisaaltahan mun ei tarvii esittää heikkolahjaista kun mut on diagnosoitu sellaiseksi.