Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
1181/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jani Mäkelän tiedän.

Who its is?

Suomen parhain koomikko Whitterissä isan sairaan hauskoja whiittejä.

Ok

Vierailija
1182/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Besserwisser😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2 tunteroista pitäs olla kirjoitella tänne😂

Vierailija
1184/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälahjaiset eivät ehkä koe tarvetta lukea vauva.fi aihe vapaa -kommentteja ja keskustelupalstaa. Nojoo, itseni voisi lukea ns hyvälahjaiseksi, jos pelkkä äo lasketaan lahjakkaaksi. Lievästi kehitysvammainen serkkuni auto-onnettomuuden kautta on myös luokiteltu keskimääräistä älykkäämmäksi. Mitä sillä hyvälahjaisuudella edes tarkoitetaan? Parhaat p***anjauhamiset sosiaalisissa ympyröissä ja hienoimmat trollit anonyymeinä? Ja sitä myötä myös työpaikoilla?

Vierailija
1185/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä keskustelussa tapahtuu? Heikkolahjaisten kokoontumisajot?

Vierailija
1186/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti huomenna mun aivot haluu jtn muuta kuin skriivata tänne

Vierailija
1187/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä keskustelussa tapahtuu? Heikkolahjaisten kokoontumisajot?

Emt😂

Vierailija
1188/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen kaverilla on laaja-alaiset oppimishäiriöt. Eli siis alentunut älykkyys.

Hänestä tuli lähihoitaja hiljattain. (peruskoulun jälkeen oli jossain valmistavassa koulutuksessa pari kuukautta ja sitten työnnettiin tuonne)

Toivottavasti minä tai läheiseni emme koskaan joudu tämän henkilön hoidettavaksi. 

Vierailija
1189/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei keksi mitään puhuttavaa mutta silti pitää vaan roikkua täällä😂

Vierailija
1190/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yksi vanha työkaveri tulee mieleen. Oltiin puolisen vuotta samassa työpaikassa, hän oli siivooja.. Hän oli käynyt jotain erikoiskoulua, mutta sanoi itse olevansa älykkäämpi kuin muut siellä, mutta ettei pärjännyt koskaan tavallisessa koulussa. Hän oli lapsena käynyt jossain tutkimuksissa ja ei ollut kehitysvammainen (näin siis itse sanoi).

Hän oli kyllä mukava, mutta jotenkin tosi ressukka ja surullinen tapaus.. selkeästi monella tapaa hyväksikäytetty. Esim kertoi jatkuvasti juttuja ”parhaasta kaverista” jolle antaa rahaa, ostaa juomia, tekee palveluksia. Ja kertoi miehistä, joista tykkää tai joita ”treffaa”. Ne miehet oli kuvauksen mukaan huomattavasti(!) vanhempia alkoholisoituneita baariäijiä, joiden matkaan tämä nainen lähti jatkuvasti ja luuli että nyt heillä on suhde. Tapasivat ehkä 1-2 kertaa ja itse epäilen että olivat tuttuja, jotka kierrättivät naista :( Hän oli luonteeltaan jotenkin tosi johdateltavissa, sellainen helppo kohde varmasti. Nainen joi tosi paljon, tai ainakin sanoi päivittäin jotain kaljan hakemisesta ja kutsui työkavereita mukaan baariin, viikollakin jatkuvasti.

Vaikutti masentuneelta, ei huolehtinut itsestään. Uskon että masennusta aiheutti se ulkopuolisuuden tunne, jota varmasti tunsi. Kun ei pärjää koulussa, toisaalta tuntee olonsa liian normaaliksi siellä erityiskoulussa.. vammaistukia ei kai saanut vaan piti käydä töissä, vaikka se oli selvästi hankalaa ja hän tarvitsi muita enemmän apuja ja silti oli vain ok työntekijä. Minä vähän säälin häntä, koska hänellä ei ollut juuri mitään positiivista elämässään omien puheidensa mukaan.

Tiedän että hänellä on nykyään ainakin 2 lasta, koska näin hänet pari vuotta sitten kauppakeskuksessa kahden pienen kanssa ja toinen kutsui häntä äidiksi. En usko että pärjää omillaan, varmaan lapsien arkea hoitaa joku muu tai hän saa apua säännöllisesti.

Vierailija
1191/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhmä kuin saapas mutta senhän jo tiesikin kaikki,mutta silti pitää vielä mainostaa sitä😂

Vierailija
1192/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jotkut on tyhmiä mut mä oon super super tyhmä😀

Vierailija
1193/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 min aikaa pistää kommenttia

Vierailija
1194/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on niin laiskoja kirjoittamaan?

Vierailija
1195/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kommentteja

Vierailija
1196/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa vaikka minua minä kyllä kestän sen kun mies XD

Vierailija
1197/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon, sulla ei oo kaikki inkkarit kanootisa.. Modet vois poistaa tän ketjun kun tuo yks vaan spämmää

Vierailija
1198/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon, sulla ei oo kaikki inkkarit kanootisa.. Modet vois poistaa tän ketjun kun tuo yks vaan spämmää

No sanotaanko näin että tällä hetkellä ei ehkä oo😀

Vierailija
1199/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaanko näin että tällä hetkellä ei ehkä oo😀

Mut sekin on määrittelykysymys😀

Vierailija
1200/4735 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhteiskunta on jännä et heti kun joku käyttäytyy jotenkin poikkeavalla tavalla niin heti ollaan tuomitsemassa et sulla ei oo kaikki himassa,mee hoitoon😀