Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Ei toi ollut kiusaamista vaan esitin asiallisen kysymyksen
Kuhan kysyin kun ei ole muutakaan tekemistä
Tunnen muutaman. Ovat tehneet jonkin verran töitä, silloin kun tarpeeksi yksinkertaista on ollut ja oikeasti työvoimapula, esim. kaupassa jotain tavaran purkamista ja hyllyttämistä, yksinkertaisia kokoonpanotöitä, keittiöapulaisena ym.
Nykyään melkein noissakin töissä jo tarvitaan älliä, kun ei ole varaa pitää ketään koko ajan paimentamassa, joten tuntemani tapaukset ovat työttöminä tai eläkkeellä, kun ikääkin jo alkaa olla. Lapsia heillä ei ole.
Tunnen, yksinkertainen. Samalla työmaalla oltu 20v. Työtä tekee jotenkuten. Pomo ei raaski potkaista pihalle. Kukaan ei halua työskennellä kanssaan. Ei siis osaa tätä työtä tehdä oikein. Puhuu, nauraa itsekseen. Sekoittaa päivät, ei tunne kunnolla kelloa. TODELLA rasittava. Kertoilee juttuja joita kukaan ei ymmärrä. Luojan kiitos lapseton.
No kyllä minä tiiän miksi ihmisellä on luita no siksi että ihminen pysyisi kasassa
Minä jopa tiiän vaikka on diagnoosi että Laaja-alaiset oppimisvaikeudet. Mutta eipä tohon tarvitakkaan hahmottamiskykyä😀
Minä muistan kaikki perheenjäsenten puhelinnumerot ulkoa yms. muita numeroita.
Minä en osaa piirtää yhtään se on ihan lapsentasolla mulla.😀
Hieman yksinkertainen tätini työskenteli kotiapulaisena, kun sellaisia vielä oli. Ei koskaan hankkinut omaa perhettä. Tästä on kyllä jo aikaa. Lopetti ne hommat joskus 80-luvun alussa alta 60-vuotiaana, kun isäntäperheen lapset olivat aikaa sitten jo muuttaneet kotoa ja vanhemmat siirtyivät johonkin hoivakotiin.
Hienomotoriikka kusee mulla ja pahasti
Suuntavaistoki aika heikko ainakin välillä
Jos käyttää moniälykkyysteoriaa niin mulla on visuaalinen älykkyys aika heikohko
Sosiaalinen älykkyyskin on mulla aika alhainen
Minun psykologin lausunnoissa lukee että minun vahvuuteni on kielellisen ymmärtämisen,käsitteellistämisen,päättelyn ja käytännöntilanteiden arvioinnissa. Lyhytkestoinen kielellinen muisti on keskitasoa. Kun taas vaikeudet korostuvat visuaalisen hahmottamisen ja pitkäkestoisen muistin toiminnoissa.
Heikkolahjainen tarkoittaa sitä että kongnitiiviset kyvyt jää alle normaalitason👍
Kaikki tummaihoiset on heikkolahjaisia😀 Vai onko? Nehän maailman kovimpia kestävyysjuoksijoita😀 Heikkolahjainen tarkoittaa näin kirjaimellisesti ajateltuna sitä että ei ole lahjoja mihinkään.
Eiköpähän tän maailman pidä joskus loppuu kuitenkin. Mutta syntyyköhän maailma sit uudelleen joskus jos maailmanloppu tulee ihan oikeasti joskus
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tummaihoiset on heikkolahjaisia😀 Vai onko? Nehän maailman kovimpia kestävyysjuoksijoita😀 Heikkolahjainen tarkoittaa näin kirjaimellisesti ajateltuna sitä että ei ole lahjoja mihinkään.
Suomessa ne on kylläkin insinöörejä ja aivokirurgeja.
Jokainen kiusaaja joutuu hautaaan.