Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4882)
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa joulunodotusta kaikille lukijoille.
Kiitos, sulle myös
Joo, mun serkku. Sai vasta potkut. Hänellä on ikävä kyllä lapsia, ja nuorempi on nätisti sanottuna vähän "hidas".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heikkolahjainen, vaan en kehitysvammainen.
Eli nainen.
Oletan, että isoisäni äiti oli tällainen. Hän oli mm. perinyt joitain suvussa kiertäviä hahmotushäiriöitä, mutta oli muutenkin erikoinen.
Hänet tunteneet ihmiset kertoivat, että hänellä oli heikko ymmärrys. Olen saanut hänen kirjeistään saman käsityksen.
En tunne, mutta talossa tuntuu välillä asuvan sellaisia päätellen rappukäytävän, hissin ja piha-alueen sotkemisesta ja töhertelystä sekä erilaisesta metelöinnistä. Ja muutaman kuukauden asumisen jälkeen kun on tullut häätää tms., on pyykkikone, pölynimuri ym. kodinkoneita, roskasäkkejä ja pahvilaatikoita vain raijattu ulos roskisten viereen sateeseen.
Mitä ilmeisimmin juuri yläpään vajavaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että isoisäni äiti oli tällainen. Hän oli mm. perinyt joitain suvussa kiertäviä hahmotushäiriöitä, mutta oli muutenkin erikoinen.
Hänet tunteneet ihmiset kertoivat, että hänellä oli heikko ymmärrys. Olen saanut hänen kirjeistään saman käsityksen.
Hahmotushäiriö ei sinällään ole tyhmyyttä vaan voi olla myös älykkäällä ihmisellä, ihan kuin lukihäiriökin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani autistit ovat tuollaisia.
Kaikki? Paljonko heitä tunnet?
Mukavaa joulunodotusta kaikille lukijoille.