Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4732)

Vierailija
4641/4732 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eläkkeellä heikkolahjaisuuden takia. Ollut jo eläkkeellä 11 vuotta.

Vierailija
4642/4732 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pärjää töissä laitetaan eläkkeelle herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/4732 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita samankaltaisia kun minä,jotka on eläkkeellä myös?

Vierailija
4644/4732 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on pieni ,koska en oo ollut paljon palkkatöissä nuorempana.

Vierailija
4645/4732 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä eläkkeellä tulee jotenkin toimeen.

Vierailija
4646/4732 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö heikkolahjaiset töissä vai oletteko eläkkeellä?

Vierailija
4647/4732 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heikkolahjaisuus pahenna ihmistä. Arvokkaita ihmisiä niin kun muutkin ihmiset.

Meillä asui kehitysv.ammainen 16 vuotias poika.hoki: inkitaiaaa inkitaiaa puuauto ajaa lujaa..välillä masturboi.äitini antoi r.oskasakin asua meillä.muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen  minua ei onneksi ra.iskattu

Vierailija
4648/4732 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heikkolahjaisuus pahenna ihmistä. Arvokkaita ihmisiä niin kun muutkin ihmiset.

Meillä asui kehitysv.ammainen 16 vuotias poika.hoki: inkitaiaaa inkitaiaa puuauto ajaa lujaa..välillä masturboi.äitini antoi r.oskasakin asua meillä.muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen  minua ei onneksi ra.iskattu

Jatkan vielä..tapaan työssäni nykyään heikkolahjaisia..kyky kunnioittaa ja arvostaa muiden työtä puuttuu..

Minulta on empatia lypsetty kuiviin

Vierailija
4649/4732 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia ystäviä .

Vierailija
4650/4732 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo edunvalvojaa ,koska pystyn hoitamaan raha-asiat itse.

Vierailija
4651/4732 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä helpompaa kun itse voi hoitaa raha-asiansa.

Vierailija
4652/4732 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaleista on vaikea sanoa kumpia he ovat. Kuitenkin he vetävät 9000 euron tuet kuukaudessa. Tosin he eivät osaa itse hakea mitään tukea mutta Kelan asuantuntijat neuvovat auliisti miten maksimoida tuet.

Vierailija
4653/4732 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolaiset on minusta ihan ok ihmisiä.

Vierailija
4654/4732 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykkyystestit on laadittu niin, että kaksi prosenttia ihmisistä saa niistä alle 70 pistettä. Jos henkilö kuitenkin käy töissä ja on perheellinen, häntä ei hevin määritellä kehitysvammaiseksi. Käytännössä erittäin heikon tuloksen saaneista vain ani harva pärjää nyky-yhteiskunnassa, koska entisajan helppoja työtehtäviä ei ole enää juuri tarjolla.

Nykyään entistä useammalla arvioidaan olevan lievä tai määrittämätön kehitysvamma. Kehitysvammalääkärien puheenjohtaja Jarmo Körkkö ei silti usko, että diagnooseja olisi annettu liian kevyellä kädellä.

Kyllä kehitysvamman takia Kelan asiakkaiksi tulleet ovat todellisia tapauksia. Ongelma on paremminkin niin päin, ettei diagnoosia uskalleta tehdä."

Kehitysvammaisten määrä lisääntyy: https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/suomessa-on-luultua-enemman-kehitys…

Vierailija
4655/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.

Vierailija
4656/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen valitettavasti.  Kaverini. En viitsi kertoa yksityiskohtia, sillä taatusti joku läheinen tunnistaisi niistä hänet, jos tänne ne kirjoittaisin. En viitsi nolata mutta rasittava on yksinkertaisuudessaan. En usko, että tavallisen kansakoulunkaan  nippanappa läpikäyneistä enää tyhmempiä löytyy. En puhu nyt apukoululaisista tai oikeasti vammaisista, vaikka heistäkin löytyy takuulla viisaampia.

Vierailija
4657/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somaleista on vaikea sanoa kumpia he ovat. Kuitenkin he vetävät 9000 euron tuet kuukaudessa. Tosin he eivät osaa itse hakea mitään tukea mutta Kelan asuantuntijat neuvovat auliisti miten maksimoida tuet.

Ja uskot tuohon itsekin? Todellako?

Vierailija
4658/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä miltä tuntuuu elää heikkolahjaisena ,jos itse ei oo heikkolahjainen.

Vierailija
4659/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älykkyystestit on laadittu niin, että kaksi prosenttia ihmisistä saa niistä alle 70 pistettä. Jos henkilö kuitenkin käy töissä ja on perheellinen, häntä ei hevin määritellä kehitysvammaiseksi. Käytännössä erittäin heikon tuloksen saaneista vain ani harva pärjää nyky-yhteiskunnassa, koska entisajan helppoja työtehtäviä ei ole enää juuri tarjolla.

Nykyään entistä useammalla arvioidaan olevan lievä tai määrittämätön kehitysvamma. Kehitysvammalääkärien puheenjohtaja Jarmo Körkkö ei silti usko, että diagnooseja olisi annettu liian kevyellä kädellä.

Kyllä kehitysvamman takia Kelan asiakkaiksi tulleet ovat todellisia tapauksia. Ongelma on paremminkin niin päin, ettei diagnoosia uskalleta tehdä."

Kehitysvammaisten määrä lisääntyy: https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/suomessa-on-luultua-enemman-kehitys…

Tätä se teettää kun roturutsaa ja tekee Suomeen ruskettuneita jälkeläisiä. Lapset ei edes etäisesti muistuta suomalaista äitiään.

Vierailija
4660/4732 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on insinöörejä ja aivokirurgeja, joiden tutkintotodistukset hävisi oudosti mereen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi