Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Joo tunnen. Perussuomalaisten kannattajat
Vierailija kirjoitti:
Joo tunnen. Perussuomalaisten kannattajat
Niinpä, on paljon edistyksellisempää ja fiksumpaa kannattaa islamisaatiota, kunniakulttuureja, rinnakkaisyhteiskunnallistumista, pakkoavioliittoja, sotarikollisten, elintasohuijareiden ja väkisinmakaajien hyyssäämistä jne.
Juu tiedän. Eräs miespuolinen harrastustuttu.
On ylipainoinen ja hikinen kaulaparta, mutta omaa ilmeisesti teflon egon. Kyselee kaikilta naispuolisilta että "eikös mulla olekin komea hymy", "enkös olekin aika komea kaveri heh heh".
Yksinkertaisuus paistaa tämän ihmisen silmistä.
Olen useasti yrittänyt keskustella hänen kanssaan arkipäiväistä asioista, mutta hommasta ei tule mitään, koska tyyppi ei ilmeisesti seuraa uutisia laisinkaan.
Kaikkeen vastaus on aina aijaa tai jaa.
Heti perään alkaa selittää omaa elämäntarinaa ja uhriutua kun ekaluokalla oltiin liimattu joku post it-lappu selkään jollain tekstillä ja edelleen liki kahdenkymmenen vuoden jälkeen tapahtumasta jaksaa tästä selittää jokaiselle vastaan tulijalle ja kertoo että oli rankasti koulukiusattu. Tämä lappu-juttu siis ainoa kiusaustapaus tyypin historiassa, hänen omien sanojensa mukaan.
Äitinsä ostaa hänelle vaatteet ja määrää kampauksen. Päättää myös ketä saa tavata.
Asuu tuetussa asumisessa, mutta ei ole kehitysvamma diagnoosia.
Käyttää lapsekkaita vaatteita ja avain roikkuu narulla kaulassa.
Ulisee kun muija lähti rumemman matkaan.
Ei tule missään vaiheessa mieleen että tämä "rumempi" saattaa olla noin muuten miellyttävämpää ja fiksumpaa seuraa.
Jutut muutenkin tasoa jossa naisilla pitää olla isot tissit ja p*erse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuttava, joka on lahjakas muusikko ja musiikin tuoman julkisuuden myötä myös hyvin verkostoitunut ja suosittu ihminen. Varmaan omassa genressään jonkin sortin julkkis. Tosi kiva ihminen, sosiaalinen, kohtelias, läsnä, katsoo hymyillen silmiin, suorastaan viehättävätapainen. Myös erittäin viehättävän näköinen mies. Olen tavannut pari hänen seurustelukumppaniaan, näyttäviä tieteentekijöitä ja uranaisia kumpikin. Ulkoisesti olisin arvioinut, että kyseessä on tosi säkenöivä keskustelija.
Kuitenkin aina kun tavataan hänet, se on kuin juttelisi todella huonokuuloisen, hahmotushäiriöisen tai, niin, heikkolahjaisen ihmisen kanssa. Kun vitsin kohokohdassa muut räjähtävät nauramaan, hän katsoo hölmistyneenä. Mikään tarina ei ole tarpeeksi yksinkertainen hänelle kerrottavaksi. Ja kun hän itse selostaa jotakin juttua, en meinaa jaksaa odottaa, että hän saa takelleltua sen loppuun. Jos teille tulee vaikutelma, että hän on ihastunut minuun ja sen takia änkyttää eikä tajua mitään, tuo vaikutelma on väärä. Pikemminkin hän vaikuttaa heikkolahjaiselta, johon musapiireissä on vain totuttu ja jonka parisuhteet sitten vain lienevät aitoa rakkautta ja himoa ilman ajatustenvaihdon tarvetta.
Huonokuuloisuudesta tuli mieleen, että hänellä saattaa olla esim. tinnitus, joka vaikeuttaa kuulemista ja täten kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Ei mikään kiva kaveri ja muusikoilla yleinen vaiva. Lisäksi esiintyvät taiteilijat voivat olla muissa kuin esiintymistilanteissa herkkiä hermoilemaan, uppoutua äkisti omiin ajatuksiinsa jne. En usko, että on aidosti heikkolahjainen ihminen kyseessä, varsinkin, kun on seurustellut korkeasti koulutettujen uranaisten kanssa. Saattaa vain jännittää muita kuin aivan lähimpiä ja tutuimpia ihmisiään ja siksi takeltelee ja/tai jaarittelee.
Eiköhän suurin osa av:llä roikkujista täytä otsikon kriteerit.
Tuosta avain kaulassa -jutusta tuli mieleen, että miksi se viittaisi henkilön heikkolahjaisuuteen? Tuolla on virastot ja muut valkokaulustyöpaikat täynnä henkilökuntaa, joilla avaimet kulkevat kaulassa työpäivän aikana enkä jotenkin usko, että heikkolahjaisia päätyisi sellaisiin työtehtäviin. Itsekin kuljetan välillä kotiavainta kaulanauhassa, jos housuissani ei ole taskuja ja menen esim. lenkille, jonne ei ole kauhean kätevää ottaa käsilaukkua mukaan.
meillä hyvänä esm suomen nykyinen viher punikki hallitus. eduskuntakin. kassa tytöstä ministeriks on siinä kokemusta ja meriittiä. mut auttaahan toi a.y pelleily
tyhmämuusikonrenttu? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuttava, joka on lahjakas muusikko ja musiikin tuoman julkisuuden myötä myös hyvin verkostoitunut ja suosittu ihminen. Varmaan omassa genressään jonkin sortin julkkis. Tosi kiva ihminen, sosiaalinen, kohtelias, läsnä, katsoo hymyillen silmiin, suorastaan viehättävätapainen. Myös erittäin viehättävän näköinen mies. Olen tavannut pari hänen seurustelukumppaniaan, näyttäviä tieteentekijöitä ja uranaisia kumpikin. Ulkoisesti olisin arvioinut, että kyseessä on tosi säkenöivä keskustelija.
Kuitenkin aina kun tavataan hänet, se on kuin juttelisi todella huonokuuloisen, hahmotushäiriöisen tai, niin, heikkolahjaisen ihmisen kanssa. Kun vitsin kohokohdassa muut räjähtävät nauramaan, hän katsoo hölmistyneenä. Mikään tarina ei ole tarpeeksi yksinkertainen hänelle kerrottavaksi. Ja kun hän itse selostaa jotakin juttua, en meinaa jaksaa odottaa, että hän saa takelleltua sen loppuun. Jos teille tulee vaikutelma, että hän on ihastunut minuun ja sen takia änkyttää eikä tajua mitään, tuo vaikutelma on väärä. Pikemminkin hän vaikuttaa heikkolahjaiselta, johon musapiireissä on vain totuttu ja jonka parisuhteet sitten vain lienevät aitoa rakkautta ja himoa ilman ajatustenvaihdon tarvetta.
Stalkkaat muusikkoa?
Ei mato napannut?
Nyt sit selität täällä itsellesi asiat parhain päin
Luulin, että täällä keskustellaan heikkolahjaisista. En tajunnut, että tänne saavat kommentoida vain heikkolahjaiset.
No, vitsi vitsi.
Ei mulla ole romanttisia aikeita tuon muusikon suhteen, jos sitä koetat vihjailla. Pitkäaikainen perhetuttumme, siinä kaikki. Miehen ja lasten kanssa joskus hämmästellään tuota keskustelun takeltelua, mutta kun on muuten kiva ihminen, niin pysyköön tuttunamme tästä eteenkinpäin. Pian 20 vuotta jo tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonokuuloisuudesta tuli mieleen, että hänellä saattaa olla esim. tinnitus, joka vaikeuttaa kuulemista ja täten kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Ei mikään kiva kaveri ja muusikoilla yleinen vaiva. Lisäksi esiintyvät taiteilijat voivat olla muissa kuin esiintymistilanteissa herkkiä hermoilemaan, uppoutua äkisti omiin ajatuksiinsa jne. En usko, että on aidosti heikkolahjainen ihminen kyseessä, varsinkin, kun on seurustellut korkeasti koulutettujen uranaisten kanssa. Saattaa vain jännittää muita kuin aivan lähimpiä ja tutuimpia ihmisiään ja siksi takeltelee ja/tai jaarittelee.
Tässä oli asiallinen vastaus, kiitos. Tinnitusta hänellä ei ole, mutta voisi olla tuota keskittymisen aaltoilua, mitä tuossa hyvin kuvaat. Kiitos vielä sinulle! Terv. alkup. kirj.
Entisessä työpaikassa siivooja-ruuanjakaja, en tiedä oliko vaan pahasti lukihäiriöinen mikä vaikeutti elämää vai mikä.
Pärjäsi hyvin kun kaikki toimi saman kaavan ja aikataulun mukaan, pienikin poikkeama sai hänet tolaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vammautuu aikuisena vaikka onnettomuudessa / tapaturmassa tai sairastuu niin, että kognitiiviset taidot taantuvat, onko silloin heikkolahjainen, ainakaan ei ole kehitysvammainen. Yhdistän kehitysvamman siihen, että kehitys on jollain osa-alueella jäänyt kesken tai häiriintynyt.
Silloin puhutaan aivovammasta.
Kato jotkut ihmiset ei elä järjellä vaan tunteella😀
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin just elämäntehtävän itselleni,olen trolli 😀[/quote/]
Ootkos kenties huomsnnut, että viestejäs poustettu? Ja että muksi? Tiedät kyllä syyn itsekkin, mutta huomauttelenpa vain, että ylläpito näkee sinun ip-osoitteesi jonka voivat bannats kun kyllästyvät sinuusse.
Vierailija kirjoitti:
tyhmämuusikonrenttu? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaat muusikkoa?
Ei mato napannut?
Nyt sit selität täällä itsellesi asiat parhain päin
Luulin, että täällä keskustellaan heikkolahjaisista. En tajunnut, että tänne saavat kommentoida vain heikkolahjaiset.
No, vitsi vitsi.
Ei mulla ole romanttisia aikeita tuon muusikon suhteen, jos sitä koetat vihjailla. Pitkäaikainen perhetuttumme, siinä kaikki. Miehen ja lasten kanssa joskus hämmästellään tuota keskustelun takeltelua, mutta kun on muuten kiva ihminen, niin pysyköön tuttunamme tästä eteenkinpäin. Pian 20 vuotta jo tunnettu.
Onneksi et ole mun tuttuni.
Ootte vaan perusjamppasi kanssa kateellisia julkkikselle.
vitsi vitsi
Mutta oikeestihan minä olen indigoihminen😀 Toki tiedostan itekki sen että hahmottamisen kans minulla on vaikeuksia, mutta en kyllä itteeni miellä heikkolahjaiseksi😀
Psykologitkin on sanoneet että minun vahvuutena on kielelliset jutut😀 Ja koulussa on sanottu että liikunnassa olen erittäin ketterä. Heikkotena minulla on hienomotoriikka ja yms.
Jos mä teen jonkun mensan äo testin niin kyllä niitten testien mukaan olen heikkolahajainen tai jopa ehkä kehitysvammainen😀
Kirjoittaminen on kivaa touhuu😀
Onhan meillä kokonainen puolue heikkolahjaisia varten eli perussuomalialaiset....
Uppappaa