Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
421/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I,m indigochild😀😀😀😀

Vierailija
422/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perseestä myös😀

Vierailija
424/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisen voi tulkita monin tavoin. Jos sanaa lahja haluaa kovin painottaa, niin suurin osa on aika lahjattomia eli heikkolahjaisia. Ja hyvin tuntuu pyyhkivän.

Vierailija
425/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I,m stupid man

Vierailija
426/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia16 kirjoitti:

yhden. Todella mukava tyyppi, mutta niin yksinkertainen. Huomaa, ettei ymmärrä mitään syy-seuraussuhteita. Mietin, miten hän voi ylipäätään olla työelämässä, vaikuttaa että voisi saada aikaan suurenkin vahingon. Mun mielestä olisi parempi, jos hän ei olisi siellä koska voi aiheuttaa peruuttamattoman vahingon.

Donald Trumpin ystävä?

Vierailija
427/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, tuttu kyseessä. Oli koko peruskoulun pienluokassa ja opiskeli erit. ammattikoulussa kokiksi. Yläasteiässä liikkui epämääräisessä seurassa ryypäten ja tupakoiden, karkaili myös kotoa, varasteli vaatteita ja kosmetiikkaa, oli ongelmanuori.

Hän on tehnyt töitä, mutta sitten on saanut potkut puutteellisen ajantajun takia. Hän jatkaa vielä tuota varastelua, kärsii myös alkoholi- ja huumeongelmista. Elättää itseään prostituoidun hommilla kaverinsa, joka on normaaliälyinen, mutta hänellä on ADHD, kanssa. on tavallisen näköinen. Mielestäni tavallinen ulkonäkö ja alhainen älykkyysosamäärä eivät ole hyvä yhdistelmä.

Eipä ole hyvä olla älyllisesti heikkolahjainen olipa se ulkonäkö mikä tahansa, pientä älykkyysosamäärää ei kompensoi edes kaunis ulkokuori, sillä eihän sellaista ihmistä siedä kukaan. Mieti nyt vähän, sellainen nainen tai mies, joka on hyvännäköinen mutta heti kun avaa suunsa, ihmisiä alkaa vituttamaan jo ensihetkistä lähtien. En sano tätä ollakseni ilkeä mutta karu tosiasiahan on se, että elämässä pärjätäkseen tarvitsee ainakin normaalin, keskivertoa olevan älykkyysosamäärän. Kaikki mikä menee alle normin, on erittäin huono juttu sen ihmisen elämässä pärjäämisen kannalta.

Onko Kaunis nainen avannut suunsa, kun lähestyit baarissa?

ja sitten sua v.tutti?:)

Vierailija
428/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki apukoulua käyneet heikkolahjaisia?

Periaatteessa kyllä, mutta kehnon diagnosoinnin ja tuen puutteen takia sinne päätyi moni kapeampialaisen oppimisvaikeuden omaava.

Vierailija
429/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vammautuu aikuisena vaikka onnettomuudessa / tapaturmassa tai sairastuu niin, että kognitiiviset taidot taantuvat, onko silloin heikkolahjainen, ainakaan ei ole kehitysvammainen. Yhdistän kehitysvamman siihen, että kehitys on jollain osa-alueella jäänyt kesken tai häiriintynyt.

Vierailija
430/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kautta tunnen heikkolahjaisen naisen, joka selviytyy yksinkertaisista ja selkeistä hommista, tarvitsee rutiinejakin. Surullisinta on se, että kyseinen nainen on tehnyt monta lasta ja ne on sitten huostaanotettu, kun äiti ei välittänyt niistä. Viime vuonnakin häneltä huostaanotettiin lapsi. Lapsen mummo löysi sen lapsen kuumeisena, eikä lapsen äiti mitään tehnyt! Nyt se taas odottaa lasta. Ihmettelen, miksi se saa jatkaa tuota menoa, kun on jo selvää, että lapset huostaanotetaan? Maailmassa on jo oikeasti paljon kotia odottavia lapsia, he ovat narkkareiden, väkivaltaisten tai alkoholistien lapsia! Miksi vanhemmiksi kykenemättömien pitää tehdä lapsia huostaanotettavaksi?

koska laki kieltää pakkosteriloinnin

Vierailija
431/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on heikkolahjaisia😀

Kiitos että tulit vapaaehtoisesti näytttämään esimerkkiä heikkolahjaisesti.

mutta uskotaan jo..

Osaat käyttää emojia..hienoa!

Vierailija
432/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on heikkolahjaisia😀

Kiitos että tulit vapaaehtoisesti näytttämään esimerkkiä heikkolahjaisesti.

mutta uskotaan jo..

Osaat käyttää emojia..hienoa!

MIKSI KOMMENTOIT OLLENKAAN,KUN OLET VIHAMIELINEN???PIDÄ OMANATIETONASI,TYPERÄ KYSYMYKSESI!!!!!

Vierailija
433/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en  ole kehitysvammainen mutta ilmeisen heikkolahjainen. Mikään ei suju helposti, kun ei lahjoja oikein mihinkään paitsi kaljankittaamiseen - ja se ei mulle oikein sovi, kun työkaverit luulee, että mä olen pieniin päin kun masu alkaa kasvaa.

Vierailija
434/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttava, joka on lahjakas muusikko ja musiikin tuoman julkisuuden myötä myös hyvin verkostoitunut ja suosittu ihminen. Varmaan omassa genressään jonkin sortin julkkis. Tosi kiva ihminen, sosiaalinen, kohtelias, läsnä, katsoo hymyillen silmiin, suorastaan viehättävätapainen. Myös erittäin viehättävän näköinen mies. Olen tavannut pari hänen seurustelukumppaniaan, näyttäviä tieteentekijöitä ja uranaisia kumpikin. Ulkoisesti olisin arvioinut, että kyseessä on tosi säkenöivä keskustelija.

Kuitenkin aina kun tavataan hänet, se on kuin juttelisi todella huonokuuloisen, hahmotushäiriöisen tai, niin, heikkolahjaisen ihmisen kanssa. Kun vitsin kohokohdassa muut räjähtävät nauramaan, hän katsoo hölmistyneenä. Mikään tarina ei ole tarpeeksi yksinkertainen hänelle kerrottavaksi. Ja kun hän itse selostaa jotakin juttua, en meinaa jaksaa odottaa, että hän saa takelleltua sen loppuun. Jos teille tulee vaikutelma, että hän on ihastunut minuun ja sen takia änkyttää eikä tajua mitään, tuo vaikutelma on väärä. Pikemminkin hän vaikuttaa heikkolahjaiselta, johon musapiireissä on vain totuttu ja jonka parisuhteet sitten vain lienevät aitoa rakkautta ja himoa ilman ajatustenvaihdon tarvetta.

Vierailija
435/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys äskeiseen: ei ole päihteistä kyse eikä mitään aivoja vaurioittaneita tapaturmiakaan taustalla.

Vierailija
436/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjaisen voi tulkita monin tavoin. Jos sanaa lahja haluaa kovin painottaa, niin suurin osa on aika lahjattomia eli heikkolahjaisia. Ja hyvin tuntuu pyyhkivän.

Heikkolahjainen tarkoittaa matalaa kokonaisälykkyyttä, mutta ei niin matalaa, että olisi henkisesti kehitysvammainen.

Ei siis sitä, ettei olisi erityisen lahjakas jossain.

Termi ei ole enää virallisesti käytössä, vaan puhutaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.

Nämä eivät selviä peruskoulusta ilman vahvoja tukitoimia.

Peruskoulun ja mahdollisten ammatillisten opintojen jälkeen nämä ovat omillaan, mitään tukea ei heru.

Nyky-yhteiskunnassa he ovat heikoilla, koska heille sopivat työt ovat lähes tyystin kadonneet.

Vierailija
437/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuttava, joka on lahjakas muusikko ja musiikin tuoman julkisuuden myötä myös hyvin verkostoitunut ja suosittu ihminen. Varmaan omassa genressään jonkin sortin julkkis. Tosi kiva ihminen, sosiaalinen, kohtelias, läsnä, katsoo hymyillen silmiin, suorastaan viehättävätapainen. Myös erittäin viehättävän näköinen mies. Olen tavannut pari hänen seurustelukumppaniaan, näyttäviä tieteentekijöitä ja uranaisia kumpikin. Ulkoisesti olisin arvioinut, että kyseessä on tosi säkenöivä keskustelija.

Kuitenkin aina kun tavataan hänet, se on kuin juttelisi todella huonokuuloisen, hahmotushäiriöisen tai, niin, heikkolahjaisen ihmisen kanssa. Kun vitsin kohokohdassa muut räjähtävät nauramaan, hän katsoo hölmistyneenä. Mikään tarina ei ole tarpeeksi yksinkertainen hänelle kerrottavaksi. Ja kun hän itse selostaa jotakin juttua, en meinaa jaksaa odottaa, että hän saa takelleltua sen loppuun. Jos teille tulee vaikutelma, että hän on ihastunut minuun ja sen takia änkyttää eikä tajua mitään, tuo vaikutelma on väärä. Pikemminkin hän vaikuttaa heikkolahjaiselta, johon musapiireissä on vain totuttu ja jonka parisuhteet sitten vain lienevät aitoa rakkautta ja himoa ilman ajatustenvaihdon tarvetta.

Stalkkaat muusikkoa?

Ei mato napannut?

Nyt sit selität täällä itsellesi asiat parhain päin

Vierailija
438/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän Pohojammaalta?

Vierailija
439/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipä

Vierailija
440/4735 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu. Hän on kampaajaksi opiskelemassa. Mokailee näytöissä ja julkaisee storyissä näitä mokiaan. Kalastelee kehuja. Kaikesta kuiteskin näkee että tämä nainen on vähäpäinen. Jutut on sellaisia että epäilen että jokin diagnoosi. Ajautuu elämässä milloin mihinkin katastrofiin. Hänellä myös alttius erilaisiin addiktioihin. Shoppailu meni aiemmin niin överiksi että menetti luottotiedot 5 vuodeksi. Sitten hän hurahtanut minimalismiin. Aivsn ääripäästä toiseen. Hän julkaisee usein kuviaan, silmistään näkee ettei ole ihan okei. Kuin olisi jokin hukassa kokoajan. Kuin otsassa lukisi olen vähän h ö l ö m ö muttei se mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi