Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Haluan saada ei psykologisen mielipiteen siitä että olenko mä heikkolahjainen vai en😊
En oikein luota noihin psykologeihin😊
Joo minä.😁ainakin jotkut niin ajattelee.koulunkäynnit ei paljon ole jaksanut kiinnostaa oikeen koskaan enemmän varmaan hankala pitää fokus teoreettisessa opiskelussa töitä on ollut aina.viimeisin työ vuosiansio yli 40t e vuosi.enemmän ja.käytännön kautta ja vähä teoriaa niin hommat skulaa.en sitte tiedä onko toi vähälahjasuutta vai persoonan ominaisuus vai mikä.jotkut väittää että se on sairaus nimeltä ADHD mut ne asiantuntijat jotka on mun sisarukset ja isä ja äiti,ei oo edes nähny mua 5 vuoteen ja sitä ennen tiheimmillään noin 3vuoden välein.ei ne edes mun lapsia erota toisistaan tietää nimet ja aina ne niistä puhuu mut nekin ne sekoittaa jopa perheen ulkopuolisiin henkilöihin.eli kuka vaan voi olla tyhmä hullu tai heikkolahjainrn mut näillä spekseillä mä oon tyhmä ja heikkolahjainen ja ylpeä siitä..nyt saa kommentoida että oon narsisti😁terveisiä mummolaan..p.s mullon ihan hyvä duuni..kovaa menee
Ihmetyttää kovasti se et minä osaan laskea päässä 65*35 tyylisiä laskuja ja sitten mulla on diagnoosina laaja-alaiset oppimisvaikeudet🤔🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Joo minä.😁ainakin jotkut niin ajattelee.koulunkäynnit ei paljon ole jaksanut kiinnostaa oikeen koskaan enemmän varmaan hankala pitää fokus teoreettisessa opiskelussa töitä on ollut aina.viimeisin työ vuosiansio yli 40t e vuosi.enemmän ja.käytännön kautta ja vähä teoriaa niin hommat skulaa.en sitte tiedä onko toi vähälahjasuutta vai persoonan ominaisuus vai mikä.jotkut väittää että se on sairaus nimeltä ADHD mut ne asiantuntijat jotka on mun sisarukset ja isä ja äiti,ei oo edes nähny mua 5 vuoteen ja sitä ennen tiheimmillään noin 3vuoden välein.ei ne edes mun lapsia erota toisistaan tietää nimet ja aina ne niistä puhuu mut nekin ne sekoittaa jopa perheen ulkopuolisiin henkilöihin.eli kuka vaan voi olla tyhmä hullu tai heikkolahjainrn mut näillä spekseillä mä oon tyhmä ja heikkolahjainen ja ylpeä siitä..nyt saa kommentoida että oon narsisti😁terveisiä mummolaan..p.s mullon ihan hyvä duuni..kovaa menee
Narsisti😀
Vierailija kirjoitti:
Haluan saada ei psykologisen mielipiteen siitä että olenko mä heikkolahjainen vai en😊
Tee niinku minä.sano että joo oon mä.se vapauttaa.kato sitte sun ei tarvi enää oikeen miettiä edes mitä sä teet tai jätät tekemättä kun voi vaa sanoo että mä oon pikkasen vaan tyhmä ja yksinkertainen.ja kaikki uskoo sen.
Ja mulla on ollut mukautettu opetus😊
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaan menisit kalaan
Minäkö😀
Täällä oli puhetta lähihoitajaopinnoista ja heikkolahjaisuudesta. Vaikka lähihoitajan ammatti ei ole korkeakoulututkinto verrattuna lääkärin lukemiin lääketieteisiin, niin kyllä siinä ammatissa silti vaaditaan hoksottimia: koulussa opetellaan anatomiaa, johon sisältyy latinaa, ja lääkelaskuja. Ei siihen neroutta vaadita, vaan vähintään keskinkertaista älykkyyttä. Lähihoitaja vastaa myös ihmisten hengestä, koska työympäristössä oikeasti voi tulla eteen tilanne, että joku voi saada ensimmäisen epilepsiakohtauksen. Siinä ei voi jäädä katsomaan tilannetta ja odottamaan, että kyllä lääkäri tulee pelastamaan.
Te, jotka täällä olette kertoneet heikkolahjaisista, jotka ovat suorittaneet lähihoitajan opinnot, olette varmaan mahdollisesti sekoittaneet lähihoitajan ammatin lähi-/hoiva-avustajaan, joka myös opiskelee osan lähihoitajan tutkinnoista, muttei lääkelaskuja tai muita hoidollisia toimenpiteitä. Joitain lievästi kehitysvammaisiakin on töissä palvelutaloilla tai päiväkodeissa hoiva-avustajina, mutta siinä täytyy aika hyvätasoinen kehitysvammainen olla.
Eri asia on sitten kapealla alueella sijaitsevat oppimisvaikeudet, adhd tai puheen häiriöt, jotka ei välttämättä estä opiskelemasta lähihoitajaksi riippuen omasta toimintakyvystä ja siitä, että onko tuen tarve itsellään vähäistä. Tiedän pari ihmistä, joilla on lukihäiriö (toisella näistä on myös lisädiagnooseina dysfasia ja adhd) ja matematiikka oli molemmilla yksilöllistetty (mukautettu) peruskoulussa. Silti he pärjäsivät lähihoitajaopinnoissa ja tiedän toisen näistä (joka sattuu olemaan sukulainen) saaneen kehuja ollessaan palvelutalolla kesätöissä sekä työssäoppimisjaksoilla päiväkodeissa.
Super-liiton mukaankaan edes yksilöllistetty matematiikka ei ole este hakea koulutukseen, mutta silti mitään helpotuksia ei voida antaa lääkematematiikkaan. Ainoastaan voidaan antaa tukiopetusta ja ajat voidaan ottaa pois kokeista huomioiden lukihäiriöiset. Ne asiat on opittava ja ymmärrettävä, vaikka olisi oppimisvaikeuksia.
^ Tai sitten yksi vaihtoehto on, että diagnoosi heikkolahjaisuudesta on väärä, jos on pärjännytkin lähihoitajan opinnoissa. Silloin ehkä opiskelijan pulmat ovat ehkä lukihäiriötä tai adhd:ta, jotka voi myös joskus hämätä testituloksia, vaikka tänä päivänä pitäisi tiedon ja taidon olla hyvää liittyen erilaisiin tuen tarpeisiin.
Toinen vaihtoehto voi myös olla, että on koulutettu puoliväkisin ihminen, jolla ei ole kiinnostusta eikä kykyä alalle, mutta on haluttu työttömyystilastoja kaunistella. Näitähän on riittänyt. Olihan jonkun aikaa pääsykokeetkin poissa sosiaali- ja terveysalalta, mikä vain lisäsi epämotivoituneiden ja -pätevien opiskelijoiden hakemista. Opettajat ja työpaikkaohjaajatkin oli tätä kritisoineet. Oli jopa tullut ilmi, että työssäoppimisjaksoa suorittavalla opiskelijallakin oli paljon suurempia ongelmia verrattuna paikan potilaisiin tai sitten opiskelija oli kuin yksi lapsista koululaisten joukossa. Koulussakin jopa ilmeni ongelmia: edes kouluunkaan ei osattu tulla selvänä.
Olenko minä lahjaheikkoinen?😊
Vierailija kirjoitti:
^ Tai sitten yksi vaihtoehto on, että diagnoosi heikkolahjaisuudesta on väärä, jos on pärjännytkin lähihoitajan opinnoissa. Silloin ehkä opiskelijan pulmat ovat ehkä lukihäiriötä tai adhd:ta, jotka voi myös joskus hämätä testituloksia, vaikka tänä päivänä pitäisi tiedon ja taidon olla hyvää liittyen erilaisiin tuen tarpeisiin.
Toinen vaihtoehto voi myös olla, että on koulutettu puoliväkisin ihminen, jolla ei ole kiinnostusta eikä kykyä alalle, mutta on haluttu työttömyystilastoja kaunistella. Näitähän on riittänyt. Olihan jonkun aikaa pääsykokeetkin poissa sosiaali- ja terveysalalta, mikä vain lisäsi epämotivoituneiden ja -pätevien opiskelijoiden hakemista. Opettajat ja työpaikkaohjaajatkin oli tätä kritisoineet. Oli jopa tullut ilmi, että työssäoppimisjaksoa suorittavalla opiskelijallakin oli paljon suurempia ongelmia verrattuna paikan potilaisiin tai sitten opiskelija oli kuin yksi lapsista koululaisten joukossa. Koulussakin jopa ilmeni ongelmia: edes kouluunkaan ei osattu tulla selvänä.
Voi hyvinki olla väärä diagnoosi kun nykyään ihmisille annetaan hirveen helposti joku diagnoosi jos ei käyttäydy kun muut,😊 Psykologeilla ja lääkäreillä kun ei ole asiantuntemusta tähän indigoihmis teoriaan,se voi hyvinki olla totta että tälläistä ihmisiä on täällä maapallolla😊
Esimerkiksi mulla on diagnoosina laaja-alaiset oppimisvaikeudet mutta en minä itteeni miellä mitenkään heikkolahjaiseksi😊 Omasta mielestä mä oon aika älykäs ihminen,tai sitten minä oon niin tyhmä että minä en tajua omaa tyhmyyttäni😊 Kyllä mä tiedostan et koulussa on mulla ollut jotain oppimisvaikeuksia mutta omasta mielestä minä opin asiat paljon paremmin koulun ulkopuolella😊
Tunnen oloni orvoksi😥