Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, pitääkö miestä passata?!!!

Vierailija
18.12.2011 |

Ollaan käyty jokunen keskustelu aiheesta miehen kanssa. Mies kertoo miten muiden esim. työkavereiden perheissä toimitaan. Vaimo tekee valmiit eväät jääkaappiin. Kun mies tulee töistä niin kahvi on laitettu valmiiksi ja leivottu jotain pullaa yms. Jos vaimo ei satu olemaan kotona niin on kuitenkin tehty jotain valmiiksi kaappiin. Ja tietenkin nainen tekee ruokaa aina kun on tarvetta. Vaimo hoitaa kotityöt ja lapset. Mies auttaa vain jossain pienissä askareissa.

Oletko sinä tällainen nainen, toimisitko näin jos sinulla olisi kumppani? Mun on pakko sanoa että minä en tee noista asioista kuin jokusen. En todellakaan tee esim. eväitä taikka leivo pullaa juuri siksi hetkeksi kun mies saapuu kotiin jne. Eihän mieskään tee minulle eväitä jne. Olenko minä siis tosi huono vaimo? Jotenkin siltä tuntuu... Ja nyt ei ole kyse pelkästään ns. kotiäideistä vaan ihan kaikista naisista.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä, vielä se päivä paistaa...

Mun lapsuudenkodissa äiti teki melkein kaiken, mutta mitenkään rakastava ei mun vanhempien suhde ollut. Lukiossa jne. oli hyvin sanoisinko feministinen ilmapiiri, ja kun päädyin sen jälkeen toiselle puolelle Suomea pienelle paikkakunnalle opiskelemaan, olin pudottaa silmäni, kun yksi luokkakaveri mainitsi tehneensä eväät avomiehelleen. En ollut ikinä edes ajatellut, että nykyisin voisi noin tehdä. Eka pidempi parisuhteeni oli vielä aika taistelua siitä, että kumpikin saa toteuttaa itseään ja että kaikki yhteiset menot maksetaan pennilleen puoliksi.

Nykyisin olen naimisissa ja pidempään ollut kotiäitinä. Voi sanoa, että olen pehmentynyt tosi paljon ja kyllä myös passaan miestäni, mutta ei se multa ole pois. Hän myös passaa minua :) Sinänsä on sama, miten hommat jaetaan, mutta sitten ollaan tuhon tiellä, jos elämä on kyttäämistä sen suhteen, että kumpi antaa ja saa enemmän ja ettei itse vaan jää alistetuksi. Perhe on yhteisyritys, ei mikään kilpakenttä.

Vierailija
22/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo tekee joskus eväät kun lähden urheilukilpailuihin ja illalla laittaa ruokkaa minullekin (ei vain itselleen), silittää paidan tai muutoin passaa ja pitää asunnonkin siistinä toki komentaen minut mukaan tarvittaessa (esim. itse tykkään puistella matot ja imuroida, sekä luututa), koen sen rakkaudenosoituksena ja tiedän, että vaimo välittää minusta. Ja sellaisessa tilassa teen onnellisena hänenkin puolesta paljon paljon asioita (tuon myös kukkia ja annan lahjojakin) ja passaan häntä ihan ajattelematta, että se olisi mitään hyväksikäyttöä tai kaupankäyntiä.

Edellinen vaimo ei edes tervehtinyt tai millään huomioinut minua, kun tulin kotiin, ei edes silloin jos sattui tulemaan vastaan eteisessä ja nauroi ivallisesti kun kysyin asiasta... Kyllä siitä lopulta ero seurasi ja kaikkein eniten harmittaa se, että tuli edes mentyä yhteen sellaisen kanssa... Exä keksi "molemminpuolinen hyväksikäyttö" -termin kun puhuin, että toisiaan rakastavat puolisot tekevät toisilleen palveluita ja ovat kummatkin sitten onnellisia. Taisi olla feministi. :-(

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asutte jos kerta mies väittää, että muissa perheissä tehdään noin. 50-luvulla noin tehtiin, ei enää nykyään :)

Totta kai toista on hyvä auttaa ja passata välillä, mutta se on MOLEMMIN PUOLISTA ja oletuksena on kuitenkin se, että aikuinen ihminen osaa ihan itse tehdä eväänsä ja keittää kahvinsa. Mukava lisähän se on jos toinen joskus auttaa mutta kyllä meidän perheessä asustaa kaksi tasa-arvoista ihmistä, jotka osaavat huolehtia ruuan, kahvin ja puhtaat vaatteet ihan itsekin. Ja hoitaa sen kodin ihan tasavertaisesti.

Vierailija
24/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tehdä ruokaa. Vaimo hoitaa tuon kaiken ja pakkaa eväät. Ovat noin viisikymppisiä.

Toinen tuntemani perhe on pikkuhiljaa ajautumassa tuohon samaan. Vaimo on on ollut kotona suunnilleen 10 vuotta ja tosiaankin tekee miehelle ne eväät mukaan eikä mies kykene itse ottamaan mitään mukaansa. Mies ei myöskään tee mitään ruokaa koska keittiö on naisen mukaan "hänen keittiönsä". Sitten valittaa kun kukaan ei auta.

Vierailija
25/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän voisi kysyä miehiltäkin, jos teillä on vaimot, jotka passaavat teitä jollain tavalla, mitä ne ovat ne teidän tekemänne pienet auttamiset?

Vierailija
26/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti (tai isä) on kotona, niin sitten ne ruoat ja leipomukset mielestäni vähän kuin kuuluisi asiaan (ainakin jos lapsi helppo).

Työssäkäyvänä ei kyllä tulis mieleenkään minään automaattina passata miestäni, varsinkin kun mulla suurempi palkka (mikä ei tosin kuulu asiaan, tässä ei pitäis olla kyse siitä, että parempituloinen muka jotenkin johtaa perhettä) :D

Vierailija
27/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo tekee joskus eväät kun lähden urheilukilpailuihin ja illalla laittaa ruokkaa minullekin (ei vain itselleen), silittää paidan tai muutoin passaa ja pitää asunnonkin siistinä toki komentaen minut mukaan tarvittaessa (esim. itse tykkään puistella matot ja imuroida, sekä luututa), koen sen rakkaudenosoituksena ja tiedän, että vaimo välittää minusta.

pieniä palveluksia ja huomioivat toisiaan. Tuohan kuulostaa ihanalta :) Mutta jos tilanne menee siihen että mies ei osaa edes leipää voidella ja käyttää tilannetta häikäilemättömästi hyväkseen niin sitten ollaan jo ojassa.

Vierailija
28/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä niin suloinen, kun sika pienenä. Nyttenkin se menee töistä, rakennuksille hioo lattioita, joten lähden tästä viemää eväitä ja taidan jättää pikkaritkin kotiin.

Vierailija
29/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on onnellinen, kun saa toteuttaa luontoaan, seurata biologisia imperatiiveja turhan poliittisesti korrektin sosiaalilässytyksen sijaan.

Suomeksi, onnellisimmat tuntemani pariskunnat ovat sellaisia, joissa mies saa olla rehellisesti perinteisen miehekäs ja nainen rehellisesti perinteisen naisellinen. Miehistä itsetuntoa hivelee kun vaimo/tyttöystävä on laittanut pullaa ja kahvia pöytään töistä tullessa, nainen tykkää kun mies kokoaa kirjahyllyn. Näin vain on tulllut nähtyä todella useasti: mies ja nainen säteilevät, kun saavat aidosti olla mies ja nainen.

Tokikaan en tarkoita, etteivätkö muunlaiset suhteet voisi toimia ja että minkäänlainen alistaminen olisi hyväksyttävää. Kaiken tulee ehdottomasti olla vapaaehtoista ja molempien haluamaa.

Vierailija
30/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimukset kertovat kuitenkin toista. Tasa-arvoiset parisuhteet ovat onnellisimpia.

Ihminen on onnellinen, kun saa toteuttaa luontoaan, seurata biologisia imperatiiveja turhan poliittisesti korrektin sosiaalilässytyksen sijaan.

Suomeksi, onnellisimmat tuntemani pariskunnat ovat sellaisia, joissa mies saa olla rehellisesti perinteisen miehekäs ja nainen rehellisesti perinteisen naisellinen. Miehistä itsetuntoa hivelee kun vaimo/tyttöystävä on laittanut pullaa ja kahvia pöytään töistä tullessa, nainen tykkää kun mies kokoaa kirjahyllyn. Näin vain on tulllut nähtyä todella useasti: mies ja nainen säteilevät, kun saavat aidosti olla mies ja nainen.

Tokikaan en tarkoita, etteivätkö muunlaiset suhteet voisi toimia ja että minkäänlainen alistaminen olisi hyväksyttävää. Kaiken tulee ehdottomasti olla vapaaehtoista ja molempien haluamaa.

Vierailija
31/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimukset kertovat kuitenkin toista. Tasa-arvoiset parisuhteet ovat onnellisimpia.

Miksi tuollainen perinteisempien mallien mukainen suhde ei sitten voisi olla tasa-arvoinen ja molempia osapuolia kunnioittava? Sellainen, jossa toista arvostetaan aidosti?

Vierailija
32/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies leipoisi pullaa ja nainen kokoaisi sen kirjahyllyn? jos nainen vaikka rakastaa leipoa ja laittaa ruokaa ja mies nikkaroida?

tasa-arvo käsitys on kyllä osalla vähän hukassa. tasa-arvoa ei ole tasapäistäminen. ihmisten ei tarvitse muuttua toistensa kaltaisiksi ollakseen tasa-arvoisia tai tasaveroisia.

Vierailija
33/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi halvaantuneena on paha lähteä tekemään voileipiä ja jos kahvikannu ei pysy kourassa niin parempi jättä sellaiset laitteet turvallisempiin käsiin.

Onneksi minulla on ihan terve mies joka loukkaantuisi jos alkaisin kohdella häntä pikkulapsena.

Vierailija
34/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies hermoilee, miksi hyysään teinipoikaani. No siksi, koska tykkään osoittaa tykkäämistäni sillä tavalla.

Hyysään ja hellin myös muita perheenjäseniä. Mieheltä jäi aluksi huomaamatta, että hemmottelen myös häntä laittamalla ruokaa jne.

Kannatan molemmin puolista hemmottelua!

Vierailija
35/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naista helliä. Mun mielestä on kiva, laittaa ruokaa miehelle ja välillä tehdä hyviä jälkkäreitä. En mä kukonlaulun aikaan herää sen takia, että miehelle pitää eväät tehdä töihin, mutta tiettyyn asteeseen saakka passaan.

Mies tekee sitä samaa mulle omalla tavallaan. Tuo kotiin sellaisia herkkuja mistä tykkään, huoltaa mun autoa, vaihtaa renkaat, ostaa koruja, hieroo ja silittää selkää jne.

Vierailija
36/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä eväitäkään nykyiselle miehelle tee, koska hänellä on käytössää lounarit.

Mutta mä teen ruoan ja hoidan kodin asiat; pyykin, siivouksen jne. Mies tekee oman osansa pikkuremppoina, vaikkei muuna niin lampun vaihtoina tai niin kuin tämä ihana mies: hajulukon avaamisena ja lattiakaivojen puhdistamisella. Hän hoitaa autoasiat, mä olen ne ulkoistanut hänelle ihan mielelläni. Osaan itsekin, mutta mies viihtyy puuhailemassa ja ropaamassa autojen kimpussa, joten hän tekee sen mun puolestani.

Eli joo, tavallaan toimin niin. Se vaan on ajautunut tähän ja työnjako toimii.

Eikä tämä tarkoita että yksin "raataisin" vaan mies osallistuu siihen mihin on tarve, esim. raskaiden esineiden siirtelyyn, mattojen tamppaamiseen jne. Ja jos mies tarvitsee apuja omissa hommissaan niin autan totta kai jos vain suinkin voin.

Ei ole tarvetta laskea sitä, mitä kumpainenkin tekee, kyseessä on meidän yhteinen kotimme.

Mies ei osaa suuremmin ruokaa laittaa, mutta sen sijaan hän vie ulos syömään koko porukan jne.

Vierailija
37/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies leipoisi pullaa ja nainen kokoaisi sen kirjahyllyn? jos nainen vaikka rakastaa leipoa ja laittaa ruokaa ja mies nikkaroida?

tasa-arvo käsitys on kyllä osalla vähän hukassa. tasa-arvoa ei ole tasapäistäminen. ihmisten ei tarvitse muuttua toistensa kaltaisiksi ollakseen tasa-arvoisia tai tasaveroisia.

Aina on olemassa jokin ylempi taho, joka tietää kuinka pienen ihmisen täytyy elää, koska eihän tämä millään voi itse tietää, mikä on hänelle hyväksi. Ennen naisten piti hoitaa kiltisti kotia ja lapsia ja unohtaa urahaaveet, nyt on pakko paahtaa työelämässä, niin on päätetty. Toisten ihmisten ja erilaisuuden arvostaminen on näinä päivinä ihan yhtä vaikeaa kuin ennenkin.

Vierailija
38/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan sitä tekevät molemmat eikä ihan koko ajan :)

Mutta rakasta ihmistä on kiva ilahduttaa, joten en näe ongelmaa siinä jos joskus tekee toisen hyväksi asioita vaikkei ole pakko.

Vierailija
39/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies hermoilee, miksi hyysään teinipoikaani. No siksi, koska tykkään osoittaa tykkäämistäni sillä tavalla.

Kunhan opetat ne asiat sille penskalle kanssa. Myöhemmin elämässä voi tulla tarvetta esim. siivous- ja ruoanlaittotaidoille. Jos siis haluat, että poikasi perustaa aikanaan perheen tms.

Itselläni on mies, jonka äitinsä on passannut piloille. (ja passaa vieläkin, kun on täällä hoitamassa lemmikkejä meidän ollessa poissa. Esim. pakastin on täynnä kermajäätelöä kun palataan takaisin, miehellä kolesteroli koholla...) Ei tulisi mieleenkään tehdä lapsia sille.

Vierailija
40/54 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin siivoaa ja laittaa ruokaa, pesee pyykkejä jne. Itse nakkaan koneeseen kaikki, mitä kulloiseenkin koneelliseen voi laittaa sen enempää erottelematta omistajan mukaan. Ja jopa kysyn, oisko samaan koneeseen menevää vielä jossain, jos näyttäis kone jäävän vajaaksi. Yhteinen etuhan se on, kun samalla sähköllä tulee puhdasta molemmille.

Tietokoneen asennukset, kaukosäätimet, uudet puhelimet jne. opettelen yleensä ekana minä, mies tietää autoista, remonteista ja raksasta. Leivo ei kumpikaan, paitsi minä joskus (ja kyllä näkyy maistuvan), mutta herkkuja ostetaan toisenkin maun mukaan kaupasta joskus. Suukkoja ja hierontaa jaetaan tasapuolisesti ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme