Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei meidän Nico-Petteri tarvitse lomaa päiväkodista."

Vierailija
18.12.2011 |

"Koska se viihtyy siellä NIIN hyvin. Ja tarvitseehan äidin ja isin saada viettää pari päivää ihan kahdestaan. Ja vaikka äiti tekee lyhyttä päivää töissä ja usein myös arkivapaita, Nico-Petteri on päiväkodissa joka päivä klo 7-17 koska se NIIN tykkää olla siellä. Nico-Petteri haluaa vielä päivänpäätteeksi pariksi tunniksi kuntosalin lapsiparkkiin, koska onhan äidin ja isin pysyttävä hyvässä kunnossa niin jaksaa taas touhuta pojun kanssa. "

ARGHHHHHHHH!!! Herätkää jo!!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lähisuvussa on nähty tätä: lapset aina hoidossa, suorastaan suuttuivat kun perhepäivähoitaja pitkin täydet lomaviikot, vaikka oli ensin ajatellut pitävänsä vain puolet ja ois ottanu lapsia hoitoon loppulomaksi...äiti oli vuoden kotona, mutta kaikki lapset oli 11h hoitopäiviä ja kaikki mahdolliset lomat ja buranaa huuleen, että saa laittaa sairaanakin hoitoon..

Vierailija
22/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tiettyä nimeä negatiivisessa tarkoituksessa. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen pitänyt lapset hoidossa vain juuri ne tunnit, mitkä on tarvinnut töiden takia.

Silti tekstisi tuntuu vieraalta. Meillä on pystytty käymään kaupassa viikonloppuisin niin, että toinen on ollut kotona lasten kanssa ja toinen on ostanut viikon ruoat. Ei ole tarvinnut väsyneiden lasten kans mennä kauppaan joka päivä hoidon jälkeen.

Ja joulukin on saatu laiteltua ilman stressiä ja ilman sitä, että huutavat ja kiukuttelevat lapset on olleet kaupoissa matkassa.

Mutta minä en olekaan ison perheen äiti. Ehkä se onkin juuri siitä kiinni.

Voimahali sinulle näin netin kautta, että pärjäät suuren perheesi kanssa kun se tuntuu niin kamalan vaikealta.

joissa vanhemmat tekevät vasten tahtoaankin paljon töitä ja yrittävät parhaansa mukaan pärjätä arjessa. Lasten on pakko työmatkojen takia olla päivähoidossa pidempään kuin aikuiset ovat töissä.

Koska lasten päivä yritetään pitää mahd. lyhyenä, kiirehditään töistä ensimmäiseksi hakemaan lapset hoidosta. Sitten vasta mennään kauppaan tms. Usein se ei onnistu, koska lapset ovat väsyneitä ja kiukkuisia.

Kotona ei illalla ehditä eikä jakseta tehdä oikein mitään, yritetään mahdollisimman paljon vain olla niiden väsyneiden ja kiukkuisten lasten kanssa. Koti jää siivoamatta, pyykkivuoret kasaantuvat eivätkä vanhemmat ikinä käy missään, eivät jumpassa eivätkä elokuvissa.

Sitten tulee loma. Vaikkapa joulun alla. Kaikki on valmistelematta. Lapset jäävät kotiin samalla kun vanhempien loma alkaa, koti jää suurimmaksi osaksi siivoamatta, lahjat ja ruoat ostetaan hirveällä huudolla ja itkulla tungokseen asti täydessä kaupassa, kaikilla on paha mieli ja jokaista väsyttää.

Meillä on tänä jouluna just näin. Ajattelin, että vien lapset tarhaan 1-2 ylimääräisenä päivänä, jotta voisin tehdä inhottavat hommat yksin ja kaikilla meillä olisi onnellisempi joulu.

Älkää missään nimessä yrittäkö ymmärtää erilaisia elämäntilanteita. Tehän tiedätte jo kaiken, vieläpä parhaiten!

t. ison perheen äiti, jolla on vain pienimmät hoidossa

Vierailija
24/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pitävät lapsia yhden tai kaksi päivää hoidossa, kun itse hoitavat asioita. Meidän päiväkoti ei ainakaan näistä välitä, vaan niistä tapauksista, joissa vanhempi/vanhemmat eivät pitäisi ollenkaan lomaa lapselle tai korkeintaan viikon vuodessa. Oman kokemuksen mukaan nämä samat lapset ovat pisimpiä päiviä hoidossa. Silloin päiväkodin tehtävä on puolustaa lapsen oikeuksia.

lto

Vierailija
25/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ja nicopetteristä tulee empatiakyvytön sosiopaatti narsisti aikuisena.

sitten se kiusaa muita lapsia koska sillä on pahaolla ja sen vanhemmilla ei ole koskaa aikaa tai halua olla lapsensa kanssa. siellä hoidossahan se oppii niitä normaalielämän mallia ja "sosiaalistuu" eli selviää lasten viidakossa omalla tavallaan.

Vierailija
26/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimensä takia teidän ilkeiden ja ajattelemattomien aikuisten takia. Te ylläpidätte kiusaamista. Yksikään lapsi ei itse nimeään valitse eikä yksikään nimi ole toistaan huonompi. Miksette käytä omien lastenne nimiä näissä esimerkeissä. Ja ei. Minulla itselläni ei ole tuon nimistä poikaa.

Vierailija
27/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä niiden jossa mennään kiukkuisten lasten kanssa kauppaan?

Onko organisaatiokyky heillä täysi nolla?

Mikään ei ole helpompaa kuin että toinen hakee hoidosta ja toinen käy kaupassa. Eikä kaupassa tarvitse joka päivä käydä. Eikä kenenkään mies ole koko ajan työmatkoilla jne. Pliis, hieman suunnitelmallisuutta ja lapsille lomaa.

Minä sanon, että elämä on valintoja täynnä, toisille ne arjen valinnat on näköjään haasteellisempia kuin toisille.

t. päikyn täti joka todellakin tietää että ap:n juttu on täysi tosi

Vierailija
28/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi tarvitsee joulun välipäivinä hoitoa koska minulla on koulua,koulu alkoi vasta Marraskuussa ja on aikuiskoulutusta joten lomaa ei ole kuin perjantaista sunnuntaihin ja kesälomakin kestää vain kaksi viikkoa mutta minkäpä mahtaa muun ajan lapsi joutuu olemaan päiväkodissa paitsi pääsiäsenä jne vapailla ja ehkäpä nämänkin päiväkodin tädit luulee että olen itse kotona lomalla ja lapsi on päiväkodissa.

Vierailija
29/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule lähellekään niin paljon kuin kunnallisella!

Vaikka emme edes uneksi pitävämme lomia yhtä aikaa koko perheen kanssa, vaan aina niin että toinen vanhempi on töissä toisen hoitaessa lapsia kotona (niin jouluna kuin kesälläkin), niin silti on vaikea saada katettua kaikki päiväkodintätien lomat meidän yhteenlasketuilla lomilla.

Ja sitten ne myrkkykäärmeet vielä puhuvat meistä vanhemmista pahaa, että emme tee tarpeeksi lastemme eteen. Helppohan se on noissa työpaikoissa joissa lomaa on viikkokausia monta kertaa vuodessa.

nämä ympäri vuoden hoidettavat lapset. Kokonaisuudesta vain pieni mutta sitäkin raivostuttavampi osa. Perheet, joita joudutaan joka kesä painostamaan pitämään lomaa lapsellekin. Onneksi meidän päiväkodin johtaja on tiukka täti näissä asioissa. On se kumma, että vuosikausia samassa työpaikassa eikä lomaa kerry ollenkaan :)

Vierailija
30/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden lapsen työssäkäyvä yh ja useimmiten lapset ovat olleet kauppareissuilla mukana eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut, vaikka takana olisikin ollut pitkä päiväkotipäivä.

Noilta kahdelta löytyy temperamenttia ja tahtoa eivätkä todellakaan päästä kasvattajaansa helpolla, mutta silti kauppareissu lasten kanssa ei ole mikään ongelma. Samoin ravintolakäynnit ym. sujuivat ongelmitta. Nykyisin ovat jo alakouluikäisiä, joten asia ei ole enää ajankohtainen.

Mutta voisiko joku nyt selittää, että mikä siinä on niin vaikeaa, että käy pienten lasten kanssa päiväkodista suoraan kaupassa?

Vierailija
31/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on myös suoriutunut aivan kunnialla kauppareissuista 3 pienen lapsen kanssa jo viimeisen 8 vuotta (eli vanhin lapsi nyt 8v). Ja isoja ostoksia olen tehnyt tyyliin 3-4 muovikassillista ruokaa. Ihan joskus olen käynyt kaupassa lasten ollessa hoidossa. Jos olen vaikka sattunut pääsemään töistä puoli tuntia etuajassa, olen kurvannut kaupan kautta lapset hakemaan. Toki yksin selviää kaupassa nopeammin,mutta vanhemmuudessa ei saa olla kyse aina siitä, miten pääsee helpommalla.

Täällä palstalla on helppo nimettömänä puolustella sitä, miksi lapsi pidetään vapaapäivinä, kauppareissujen ja siivouspäivien ajan hoidossa, mutta epäilen, ettei yksikään näistä äideistä kehtaisi kertoa päiväkodissa suoraan hoitajille että lapset on olleet tämän takia ylimääräistä aikaa hoidossa.

Vierailija
32/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kellään työssäkäyvällä ole lomaa jouluna (pyhiä lukuunottamatta), paitsi ehkä opettajilla?

Ja teile superäideille, jotka ehdotatte, että isä hoitaa lapsia kun äiti käy kaupassa tai toisin päin, koska se toimii TEILLÄ; joissain perheissä isät saattaa esimerkiksi olla töissä juurikin kun kaupat on auki (no voishan sitä lähteä Helsinkiin, kun asematunnelissa on kaupat kai auki ympäri vuorokauden). Mutta vissiin lapsia saa tehdä vaan ne joilla 8-16 työ.

Vierailija
33/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arkipäivää päiväkodissa. Päiväkoti on nykyään ihan jotain muuta kuin paikka jossa lapset ovat vanhempien työssäolon ajan : (

Vierailija
34/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on myös suoriutunut aivan kunnialla kauppareissuista 3 pienen lapsen kanssa jo viimeisen 8 vuotta (eli vanhin lapsi nyt 8v). Ja isoja ostoksia olen tehnyt tyyliin 3-4 muovikassillista ruokaa. Ihan joskus olen käynyt kaupassa lasten ollessa hoidossa. Jos olen vaikka sattunut pääsemään töistä puoli tuntia etuajassa, olen kurvannut kaupan kautta lapset hakemaan. Toki yksin selviää kaupassa nopeammin,mutta vanhemmuudessa ei saa olla kyse aina siitä, miten pääsee helpommalla. Täällä palstalla on helppo nimettömänä puolustella sitä, miksi lapsi pidetään vapaapäivinä, kauppareissujen ja siivouspäivien ajan hoidossa, mutta epäilen, ettei yksikään näistä äideistä kehtaisi kertoa päiväkodissa suoraan hoitajille että lapset on olleet tämän takia ylimääräistä aikaa hoidossa.

Härskeimmät pitää lomillaan lapsen hoidossa siksi kun maksavat paikasta eikä loman takia saa maksusta helpotusta. Vieläpä kehuskelevat asialla.

t. päikyn täti

Vierailija
35/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska se viihtyy siellä NIIN hyvin. Ja tarvitseehan äidin ja isin saada viettää pari päivää ihan kahdestaan. Ja vaikka äiti tekee lyhyttä päivää töissä ja usein myös arkivapaita, Nico-Petteri on päiväkodissa joka päivä klo 7-17 koska se NIIN tykkää olla siellä. Nico-Petteri haluaa vielä päivänpäätteeksi pariksi tunniksi kuntosalin lapsiparkkiin, koska onhan äidin ja isin pysyttävä hyvässä kunnossa niin jaksaa taas touhuta pojun kanssa. "

ARGHHHHHHHH!!! Herätkää jo!!

Voi olla totta, että se Nico-Petterillä on asiat paremmin päiväkodissa kuin tuollaisten vanhempien kanssa.

Vierailija
36/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kellään työssäkäyvällä ole lomaa jouluna (pyhiä lukuunottamatta), paitsi ehkä opettajilla? Ja teile superäideille, jotka ehdotatte, että isä hoitaa lapsia kun äiti käy kaupassa tai toisin päin, koska se toimii TEILLÄ; joissain perheissä isät saattaa esimerkiksi olla töissä juurikin kun kaupat on auki (no voishan sitä lähteä Helsinkiin, kun asematunnelissa on kaupat kai auki ympäri vuorokauden). Mutta vissiin lapsia saa tehdä vaan ne joilla 8-16 työ.

Yleensä vieläpä välillä 7-21. Minusta jos isä menee iltaan, voi hän käydä kaupassa ennen töitään jos äiti hakee lapset. Järjestelykysymys. Ja kyllä mulla on jouluna viikko lomaa, pidän ylityöt pois, helmikuussa sitten viikko talvilomaa.

Vierailija
37/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska se viihtyy siellä NIIN hyvin. Ja tarvitseehan äidin ja isin saada viettää pari päivää ihan kahdestaan. Ja vaikka äiti tekee lyhyttä päivää töissä ja usein myös arkivapaita, Nico-Petteri on päiväkodissa joka päivä klo 7-17 koska se NIIN tykkää olla siellä. Nico-Petteri haluaa vielä päivänpäätteeksi pariksi tunniksi kuntosalin lapsiparkkiin, koska onhan äidin ja isin pysyttävä hyvässä kunnossa niin jaksaa taas touhuta pojun kanssa. " ARGHHHHHHHH!!! Herätkää jo!!

Voi olla totta, että se Nico-Petterillä on asiat paremmin päiväkodissa kuin tuollaisten vanhempien kanssa.

ehkä sen lapsen on parempi olla päiväkodissa kuin kotona... kaikista ei ole vastuullisiksi vanhemmiksi.

Vierailija
38/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kellään työssäkäyvällä ole lomaa jouluna (pyhiä lukuunottamatta), paitsi ehkä opettajilla? Ja teile superäideille, jotka ehdotatte, että isä hoitaa lapsia kun äiti käy kaupassa tai toisin päin, koska se toimii TEILLÄ; joissain perheissä isät saattaa esimerkiksi olla töissä juurikin kun kaupat on auki (no voishan sitä lähteä Helsinkiin, kun asematunnelissa on kaupat kai auki ympäri vuorokauden). Mutta vissiin lapsia saa tehdä vaan ne joilla 8-16 työ.

Yleensä vieläpä välillä 7-21. Minusta jos isä menee iltaan, voi hän käydä kaupassa ennen töitään jos äiti hakee lapset. Järjestelykysymys. Ja kyllä mulla on jouluna viikko lomaa, pidän ylityöt pois, helmikuussa sitten viikko talvilomaa.

Olet varmaan jonkun työnantajan palveluksessa. Kaikki eivät ole. Mutta turhahan sitä on yrittää ymmärtää muita kun on itse niin erinomainen ja aina oikeassa.

Vierailija
39/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan avoimesti kertovat pitävänsä vapaapäiviä ja shoppailupäiviä, tai tekevänsä 6h päiviä, ja silti lapset hoidossa 9h/pvä. Joka päivä.

Vierailija
40/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin vien lapseni päiväkotiin vielä keskiviikkona vaikka jään lomalle jo tiistaina. Suunnitelmana käydä heti aamusta kaupassa, sitten tulla kotiin siivota koko kämppä ja hakea lapsi puolilta päivin kotiin. Seuraavan kerran hän meneekin vasta seuraavana vuonna :) Olen 100% varma siitä, että lapsi menee mielummin päiväkotiin, kun markettiin ja kotiin siivoon. Voidaan tehdä yhdessä sitten kaikki kivat jouluvalmistelut. Käyväthän koti

itienkin 5-vuotiaat jo kerhoissa vaikka äidit ovat kotona.