Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei meidän Nico-Petteri tarvitse lomaa päiväkodista."

Vierailija
18.12.2011 |

"Koska se viihtyy siellä NIIN hyvin. Ja tarvitseehan äidin ja isin saada viettää pari päivää ihan kahdestaan. Ja vaikka äiti tekee lyhyttä päivää töissä ja usein myös arkivapaita, Nico-Petteri on päiväkodissa joka päivä klo 7-17 koska se NIIN tykkää olla siellä. Nico-Petteri haluaa vielä päivänpäätteeksi pariksi tunniksi kuntosalin lapsiparkkiin, koska onhan äidin ja isin pysyttävä hyvässä kunnossa niin jaksaa taas touhuta pojun kanssa. "

ARGHHHHHHHH!!! Herätkää jo!!

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtenä vuonna ollut lapsella (tai muillakaan) kesälomaa ollenkaan (paitsi lähes viikko mummun kanssa). Se oli kyllä aivan järkyttävän rankkaa lapselle. Vaikka päivystävänä tarhana oli lapsen oma tarha eli paikka itsessään ei vaihtunut ja hoitajatkin olivat oman tarhan vähintään puolituttuja hoitajia oli kesä lapselle todella raskas. Vaikka lapsi on aina viihtynyt todella hyvin tarhassa ja minulla ei ole miedän päiväkodista kuin hyvää sanottavaa niin kyllä meillä pyritään siihen että päivystysaikana voisi olla lomalla jos se on vaan mitenkään mahdollista.

En muuten muista että tuolloinkaan kukaan olisi kysynyt että miksi lapsella ei ole lomaa. Meillä lomakyselyssä kysytään aina molempien vanhempien loma-ajat ja lapsen loma-aika. Ilmeisesti luottivat siihen kun kirjoitin että vanhemmilla lomaa ei ole (opiskelija, joka sai kesätöitä ja uudessa työpaikassa aloittanut).

Vierailija
2/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia lapsia teillä oikeen on? Ihan oikeastiko joka sekunti niiden kanssa on riitaa, huutoa, tappelua ja rähjäämistä? Minun on vaikea uskoa tuota. Jouluvalmisteluihin voi ottaa kaikki lapset mukaan ja kaupassa vaikka lahjoa hiljaisiksi. Tosi outoa että normaali elämä ei muka lainkaan onnistu enää sitten kun on lapsia.

siis minulla on ihana 5-vuotias. Helppo lapsi ja osaa käyttäytyä kaupassa. On kuitenkin sosiaalinen, joten menee mielummin marketissa käynnin ja siivouksen ajaksi päiväkotiin leikkimään ja ulkoilemaan.Tekevät jouluaskartelujakin siellä. Haen lounaan jälkeen kotiin ja keretään koristelemaan ja leipomaan vielä hyvin yhdessä. Joidenkin on vaikea ymmärtää, että esimerkiksi ainokaiset kaipaavat hieman leikkiseuraa. Joulu on pitkä ja meillä lapsi kaipaa kavereitaan kovasti 1,5vk loman aikana. Usein saatankin hakea päiväkoti kaverin meille leikkimään (huom en hoitoon, koska lapset leikkivät nätisti keskenään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei puhuttu lapsista, jotka ovat puoli päivää päiväkodissa, kun vanhempi tekee vaikkapa jouluostoksia.

millaisia lapsia teillä oikeen on? Ihan oikeastiko joka sekunti niiden kanssa on riitaa, huutoa, tappelua ja rähjäämistä? Minun on vaikea uskoa tuota. Jouluvalmisteluihin voi ottaa kaikki lapset mukaan ja kaupassa vaikka lahjoa hiljaisiksi. Tosi outoa että normaali elämä ei muka lainkaan onnistu enää sitten kun on lapsia.

siis minulla on ihana 5-vuotias. Helppo lapsi ja osaa käyttäytyä kaupassa. On kuitenkin sosiaalinen, joten menee mielummin marketissa käynnin ja siivouksen ajaksi päiväkotiin leikkimään ja ulkoilemaan.Tekevät jouluaskartelujakin siellä. Haen lounaan jälkeen kotiin ja keretään koristelemaan ja leipomaan vielä hyvin yhdessä. Joidenkin on vaikea ymmärtää, että esimerkiksi ainokaiset kaipaavat hieman leikkiseuraa. Joulu on pitkä ja meillä lapsi kaipaa kavereitaan kovasti 1,5vk loman aikana. Usein saatankin hakea päiväkoti kaverin meille leikkimään (huom en hoitoon, koska lapset leikkivät nätisti keskenään).

Vierailija
4/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska se viihtyy siellä NIIN hyvin. Ja tarvitseehan äidin ja isin saada viettää pari päivää ihan kahdestaan. Ja vaikka äiti tekee lyhyttä päivää töissä ja usein myös arkivapaita, Nico-Petteri on päiväkodissa joka päivä klo 7-17 koska se NIIN tykkää olla siellä. Nico-Petteri haluaa vielä päivänpäätteeksi pariksi tunniksi kuntosalin lapsiparkkiin, koska onhan äidin ja isin pysyttävä hyvässä kunnossa niin jaksaa taas touhuta pojun kanssa. "

ARGHHHHHHHH!!! Herätkää jo!!

Ja miksi meidän pitäisi herätä, kun sinä pidät lastasi noin pitkään joka päivä päiväkodissa vaikka lapsesi viihtyy siellä?

Vierailija
5/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole ollut lomaa kuin viikonloput ja pakolliset pyhäpäivät. Ja kyllä näistä osa sellaisia, että äiti tai isä koko kesän koulusta lomalla ja lapsi silti hoidossa myös päivystysajan. Ja huom eivät tehneet kesätöitä ja mistä minä tämän tiedän niin siitä, että ihan itse avoimesti kertoivat.

Vierailija
6/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katsos kun on vanhempia, jotka saattavat pikku vinkkauksen jälkeen hoksata, että ai niin, naapurin Maijahan on koko kesän kotona taaperonsa kanssa. Voisikohan se hoitaa N-P:ä viikon, niin saadaan N-P:lle koko heinäkuu lomaa.

Meillä lapsi aloittaa hoidossa pian ja itse aloitan uudessa vuorotyössä, joten lomia ei todellakaan ole. Tosi ärsyttävää, jos hoitajat viikkotolkulla jankuttavat loma-asioista. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei kaikilla ole viikkotolkulla lomia eikä kaikki tee toimistotyöaikaa? Ei vissiin paljoa järki päätä pakota, jos kuvittelee kaikkien voivan pitää lomaa koko heinäkuun ja sen lisäksi aina viikko jouluna, juhannuksena, pääsiäisenä ja uutena vuotena...

eiköhän se ole kuitenkin sille N-P:lle mukavampaa olla tutussa paikassa hoidossa kuin että viikko siellä ja toinen täällä - oli se mussukka sitten siellä päiväkodissa tai naapurin Maijalla _hoidossa_.. ei se lapsen loma siitä lisäännyt :)

Vierailija
7/92 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta haittaa, olen itsekin pitänyt vuoden aikana pari siivous-tai ostospäivää ihan yksin arkena, mutta toisaalta yleensä kun minulla on arkivapaita, lapsi on kanssani kotona vaikka olen täydeltä kuulta maksanut. Välillä voi mennä viikkokin että lapsi on kotona vapaideni aikaan, tottakai koska on ihana olla yhdessä :) Miksi olette tehneet lapsia jos ette halua viettää aikaa heidän kanssaan vapaaehtoisesti?

Vierailija
8/92 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomalla meidän päiväkodissa oli vain yksi lapsi meidän lapsen lisäksi, joka joutui lomalla hoitoon. Mä en voi edes tajuta, miten kaikki vanhemmat voi olla jokaikisellä koulujen lomalla lomalla??

pk:ssa on paljon opettajien lapsia ja siksi koulujen lomat ovat siellä kovin rauhallisia.

Meidän perheessä ei ole opettajaa, mutta työajat joustavat, ja sitä hyödynnetään mahdollisimman paljon. Itse olen muutaman ottanut myös palkatonta lomaa.

Kyllähän tämä raskasta näinkin on.

Vierailija
9/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa jo tän asian olla. Hakutoiminnolla löytyy varmaan tuhat samanlaista ketjua jonne voitte käydä mieltänne purkamassa ja kotiäidit sädekehäänsä kiillottamassa.

Vierailija
10/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko vähän naiivi, mutta minusta lasten pitäminen omien lomien ajan on urbaani legenda, jota päiväkotien henkilökunta vahvistaa epäluuloillaan ja juoruillaan. Varmaan minäkin nyt olen sellainen äiti, ja paheksuvasti kerrotaan muille vanhemmille, miten tässäkin päiväkodissa on näitä omaa lomaa tarvitsevia...

En tunne ketään, joka toimisi noin järjestelmällisesti. Yhden perheen tiedän, jossa perheen vanhemmat olivat viikon lomalla remontoimassa ja muuttamassa, ja lapset olivat päiväkodissa tuosta viikosta kolme päivää klo 9-15. Tämäkin siis tapahtui kerran eikä mitenkään säännöllisesti.

Sen sijaan näitä kuntosalivanhempia tiedän. Eräässäkin perheessä vanhemmat harrastavat kaikki arki-illat vuoron perään niin, että ensin äiti harrastaa klo 18-20 ja sitten isä harrastaa 20-21. Molemmilla on kohtalaisen vaativa työ, joten ilmeisesti niitä paineita pitää purkaa ihan päivittäin.

Tämä on omin silmin nähtyä eikä mitään urbaanilegendaa.

En ole kotiäiti vaan päiväkotihenkilökuntaa

Vierailija
11/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Luojan kiitos vain pieni vähemmistö. Joskus mietin, että ammattiyhdistys tekee toisaalta hallaa painottaessaan laadukasta varhaiskasvatusta, koska on vanhempia, jotka vilpittömästi uskovat tekevänsä hyvin antaessaan lapsen olla mahdollisimman paljon päiväkodissa laadukkaan varhaiskasvatuksen piirissä. Sitten on toki vanhempia, jotka verhoavat oman itsekkyytensä "lapsen parhaaksi"-jorinoihin. Ja, kuten sanottu, sitten on suurin osa niitä vanhempia, jotka pitävät lasta päivähoidossa oman työssäkäyntinsä/opiskelunsa ajan tai kuntoutuksen vuoksi huomioiden kohtuulliset hoitoajat pyrkien mahdollisuuksien mukaan lyhyisiin hoitopäiviin ja mahdollisimman pitkiin lomiin.

t. lto

Vierailija
12/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli päiväkodin johtajana. Ei ole urbaanilegenda. Tätä esiintyi nousukauden aikaan juuri parempien perheiden alueella, että lapset hoidossa koko kesäloman ja vanhemmat Nallikarissa ottamassa aurinkoa. Kun lapsi niin viihtyy hoidossa ja pitäähän vanhempien saada levätä lomalla.

Nykyään kai rajat tiukentuneet Oulussa tässäkin asiassa kun tätä käytettiin niin paljon hyväksi.

Meillä lapset jäävät lomalle ensi torstaista alkaen niin kuin minäkin, mutta töihin palataan heti uuden vuoden jälkeen. Päiväkodissa olivat ihan suu auki, että miten voin tuoda lapset jo tuolloin, kun minullahan on vielä lomaa. Eivät tajunneet, että naapurikunnassa koulut alkavat jo 2.1.

Tämän palstan perusteella veikkaan, että eivät ehkä edes usko sitä.

En tiedä, olenko vähän naiivi, mutta minusta lasten pitäminen omien lomien ajan on urbaani legenda, jota päiväkotien henkilökunta vahvistaa epäluuloillaan ja juoruillaan. Varmaan minäkin nyt olen sellainen äiti, ja paheksuvasti kerrotaan muille vanhemmille, miten tässäkin päiväkodissa on näitä omaa lomaa tarvitsevia...

En tunne ketään, joka toimisi noin järjestelmällisesti. Yhden perheen tiedän, jossa perheen vanhemmat olivat viikon lomalla remontoimassa ja muuttamassa, ja lapset olivat päiväkodissa tuosta viikosta kolme päivää klo 9-15. Tämäkin siis tapahtui kerran eikä mitenkään säännöllisesti.

Sen sijaan näitä kuntosalivanhempia tiedän. Eräässäkin perheessä vanhemmat harrastavat kaikki arki-illat vuoron perään niin, että ensin äiti harrastaa klo 18-20 ja sitten isä harrastaa 20-21. Molemmilla on kohtalaisen vaativa työ, joten ilmeisesti niitä paineita pitää purkaa ihan päivittäin.

Olen vahvasti sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä pakottaa itsensä kotiin lapsen kolmeksi ekaksi elinvuodeksi, jos sen jälkeen ei ole enää edes niitä yhteisiä iltoja. Lapsi tarvitsee vanhempiaan kaikkina ikäkausina, joistain jutuista pitää vain osata luopua tai vähentää. KOhtuus kaikessa. Mieluummin sitten lapsi hoitoon hiukan aiemmin ja lyhyet päivät hoidossa ja yhteisiä iltoja runsaasti.

Vierailija
13/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti joak ryhmästä löytyy joku joka hoidossa joulupäivystyksessä vaikka äiti tai isä kotona.

Onneksi suurin osa on niitä järkeviä vanhempia jotka haluavat viettää aikaansa lasten kanssa. Minä en vaan jaksa ymmärtää miksi niitä lapsia täytyy tehdä jos niistä haluaa koko ajan eroon. Miksi omien lasten hoito on työtä?

Minä olen töissä päiväkodissa ja siellä lasten hoitaminen on työtäni, mutta kotona 6 lastani ovat perheenjäseniäni, rakkaitani joiden kanssa haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa. Varsinkin kun jo teinienkin äitinä tiedän että aika menee hurjaa vauhtia, lapset kasvavat ja pian ne viettävät mielummin aikaa jonkun aivan muun kuin minun kanssa.

ja sittne ihmetellään vanhempina miksi lapset ei pidä yhteyttä, miksi he ei käy jne. No miksi kävisivät jos ovat aina aistineet olevansa vanhemmilleen vaan rasite. Ei lapsen ja aikuisenkaan suhde pysy hyvänä ja kehity jos siihen ei panosta. Ei riitäe ttä ollaan sukua toisilleen

Vierailija
14/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa vanhemmat tekevät vasten tahtoaankin paljon töitä ja yrittävät parhaansa mukaan pärjätä arjessa. Lasten on pakko työmatkojen takia olla päivähoidossa pidempään kuin aikuiset ovat töissä.

Koska lasten päivä yritetään pitää mahd. lyhyenä, kiirehditään töistä ensimmäiseksi hakemaan lapset hoidosta. Sitten vasta mennään kauppaan tms. Usein se ei onnistu, koska lapset ovat väsyneitä ja kiukkuisia.

Kotona ei illalla ehditä eikä jakseta tehdä oikein mitään, yritetään mahdollisimman paljon vain olla niiden väsyneiden ja kiukkuisten lasten kanssa. Koti jää siivoamatta, pyykkivuoret kasaantuvat eivätkä vanhemmat ikinä käy missään, eivät jumpassa eivätkä elokuvissa.

Sitten tulee loma. Vaikkapa joulun alla. Kaikki on valmistelematta. Lapset jäävät kotiin samalla kun vanhempien loma alkaa, koti jää suurimmaksi osaksi siivoamatta, lahjat ja ruoat ostetaan hirveällä huudolla ja itkulla tungokseen asti täydessä kaupassa, kaikilla on paha mieli ja jokaista väsyttää.

Meillä on tänä jouluna just näin. Ajattelin, että vien lapset tarhaan 1-2 ylimääräisenä päivänä, jotta voisin tehdä inhottavat hommat yksin ja kaikilla meillä olisi onnellisempi joulu.

Älkää missään nimessä yrittäkö ymmärtää erilaisia elämäntilanteita. Tehän tiedätte jo kaiken, vieläpä parhaiten!

t. ison perheen äiti, jolla on vain pienimmät hoidossa

Vierailija
15/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos lapset on hyvässä hoidossa päivähoidossa, niin ei voi olla yhtä tai kahta ylimääräistä hoitopäivää parempi vaihtoehto raahata niitä väkisin tungoksessa ostamassa jouluruokia ja -lahjoja, ja olla kireänä kotona hätistelemässä pois tieltä, kun on pakko joskus yrittää siivota ja tehdä ruokaa.

Sillä yhdellä tai kahdella lisäpäivällä hoidossa ei ole mitään merkitystä lapsen elämänlaadun kannalta, olettaen että hoitopaikka ei ole epäinhimillinen hullujen huone, jollaiseen toki ei kukaan järkevä veisi lastaan yhdeksikään päiväksi. Sen sijaan jos joulu saadaan järjestettyä ja kotia raivattua niin että joulupäivät voidaan rentoutua yhdessä, ja uusi vuosi aloittaa vähän mukavammissa merkeissä, niin sillä on jo paljon enemmän merkitystä.

Jos sillä parilla lisäpäivällä olisi minkäänlaista merkitystä, eikö pitäisi jo hirveä kansallinen äläkkä nostaa siitä, että joulupäivä on sunnuntaina eikä vaikka torstaina. Koska siinähän lapset kärsii kun joutuvat sen viikon olemaan hoidossa ihan normaalisti :(, vaikka ihan hyvin voisi olla vapaapäiviä siinä keskellä viikkoa.

Sen sijaan en minäkään ymmärrä tai hyväksy sitä, että ensin tehdään lapset ja sitten yritetään elää kuin lapsetonna, lomat ja kaikki laatuaikana vanhemmille.

Vierailija
16/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ympäri vuoden hoidettavat lapset. Kokonaisuudesta vain pieni mutta sitäkin raivostuttavampi osa. Perheet, joita joudutaan joka kesä painostamaan pitämään lomaa lapsellekin. Onneksi meidän päiväkodin johtaja on tiukka täti näissä asioissa. On se kumma, että vuosikausia samassa työpaikassa eikä lomaa kerry ollenkaan :)

Vierailija
17/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on koko perheen kannalta mukavampi, kun äiti riehuu yhden vapaapäivän kotona ja kaupassa ja laittaa kaiken kuntoon jouluksi kuin että siihen kaupan päälle hätistetään lapsia koko ajan jaloista pois ja raahataan kauppaan, ja lopputulos olisi se, että puolet on tekemättä ja koko perhe kiukkuinen.

Vierailija
18/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsnäollessa. Lapset tykkäävät kovasti koska kotona eivät sitä näe.

Vierailija
19/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin arkipäivänä kaupassa ja hoidin pari asiaa.

Toiselle kerralle otin mukaan lapset ja toisella kerralla lähdin yksin. Eka reissu kesti 2 h 35 min ja toinen 40 min.

Varmaan kaikki ymmärtää jos moinen tarve on max kerran kuussa on kaikille mukavampaa kun asiat hoidetaan yksin ilmat että lapsella on huono olla. Hoidossa on aina mukava olla.

Vierailija
20/92 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on koko perheen kannalta mukavampi, kun äiti riehuu yhden vapaapäivän kotona ja kaupassa ja laittaa kaiken kuntoon jouluksi kuin että siihen kaupan päälle hätistetään lapsia koko ajan jaloista pois ja raahataan kauppaan, ja lopputulos olisi se, että puolet on tekemättä ja koko perhe kiukkuinen.

..haudassa, kun tätä lukis... Laiskat ämmät!