Häiritseekö ketään muuta presidenttiehdokkaiden sukupuolijakauma?
Olen aina äänestänyt naista. Ihan periaatteesta. Olen päättänyt äänestää naista siihen saakka, kunnes määrällinen tasa-arvo alkaa olla tärkeimmissä päätäntäelimissä totta. Ennen hyvä naisehdokas onkin aina löytynyt, mutta nyt ehdokkaista naisia on vain kaksi kahdeksasta, joista kumpikaan ei edusta minua. Essayah on uskonnollinen ja on moraaliasoissa täysin eri mieltä kuin minä ja Biaudet on kyllä tärkeissä asioissa samoilla linjoilla kuin minä, mutta ei tule pärjäämään. Miksi yksikään suuri puolue ei ole naista presidenttikilpaan huolinut? Jos vaikkapa SDP tai keskusta olisi hyvän ja uskottavan naisehdokkaan valinnut, niin ääniä olisi ropissut juurikin kaltaisiltani. Suomi: tasa-arvon mallimaa. Ja kuitenkin presidenttikilpaan kelpasi vain kaksi naista kahdeksasta ehdokkaasta... 25% on aika kaukana 50%:sta. Vai?
Kommentit (43)
Naiset eivät hakeudu ehdokkaaksi, vaikka todellakin jopa pyydetty on! Ihan sama tilanne yleisemminkin! Miehet hakevat, mutta naisten pitäisi saada silti aina puolet paikoista, vaikka eivät edes hae niitä...hohhhoijaa!
Olen aina äänestänyt naista. Ihan periaatteesta.
tyhmää.
Vain nainen voi keksiä noin älyvapaan periaatteen.
Vasemmistoliitto yritti suurinpiirtein vihikoirien kanssa etsiä sopivaa naista ehdokkaakseen, mutta kukaan ei suostunut.
Sama juttu oli Keskustalla, olisivat halunneet Kiviniemen tai Jäätteenmäen ehdokkaakseen, mutta kumpikaan ei vaaan suostunut.
Kaikkihan nyt varmaan tietävät, että Keskustan nykyinen johto ja Paavo Väyrynen ovat olleet jo vuosia eri linjoilla ja siksi he olisivat halunneet puolueen sisäiset esivaalit joissa Väyrysellä olisi ollut vastaehdokas.
Yrittivät jopa päästä Väyrysestä eroon tekemällä siitä kunniapuheenjohtajan (joka on siis suora vihje että älä enää milloinkaan ikinä rupea puheenjohtajaehdokkaaksi).
Minusta tilanne Keskustan osalta on nyt hyvä, Väyrysen linja on ollut viimeiset 15 vuotta paljon parempi kuin Keskustan valtalinja.
Olen aina äänestänyt naista. Ihan periaatteesta.
tyhmää.
Vain nainen voi keksiä noin älyvapaan periaatteen.
Ei sen älyvapaampaa kuin vain kokoomuslaisten tai vain kristillisdemokraattien äänestäminen. Toki äänestän ihmistä joka edustaa minua ja arvomaailmaani, käsityksiäni siitä miten maata tulee hoitaa. Aina sellainen on löytynyt naisten joukosta. Sukupuoli ON politiikkaa niin kauan, kun tasa-arvo ei toteudu. Ja mitäs luulet: miten paljon on miehiä jotka ovat aina äänestäneet VAIN miehiä? Eivät pidä siitä meteliä eivätkä edes kyseenalaista valintojaan, mutta HYVIN PALJON. ap
Presidenttiehdokkaan äänestäminen sukupuolen perusteella on ehkä naurettavimpia perusteita mitä voi olla. Sama koskee myös esim. sukupuolisen suuntauksen perusteella äänestämistä, minkä sanon itse Haaviston kannatajana. Vaikka tokihan kaikki voivat olla ihan mitä mieltä tahansa, noiden asioiden perusteella tehty päätös vain on vähän sama kuin äänestäisi sitä jolla on paras solmio tai kivoimmat korkkarit.
Ihmiset, presidentin pääduuni on ulkopolitiikka. Perehtykää siihen ja ehdokkaiden linjoihin sen suhteen ja tehkää oikeasti informoitu äänestyspäätös.
Haavisto, Arsenmäki, Alapesu ja Sari (fiksuin ylivoimaisesti).
Typerintä toimintaa ikinä on "periaatteesta äänestää naista". Hyi kun etoo tuolla tavalla ajattelevat! Oikeaa tasa-arvoista toimintaa on aina äänestää parasta, ammattitaitoisinta, sopivinta ehdokasta sukupuolesta riippumatta - SE ON SITÄ TASA-ARVOA.
ps. Mitä jos miehet julistaisivat äänestävänsä periaatteesta miestä... siitä vasta haloo syntyisi.
Presidenttiehdokkaan äänestäminen sukupuolen perusteella on ehkä naurettavimpia perusteita mitä voi olla. Sama koskee myös esim. sukupuolisen suuntauksen perusteella äänestämistä, minkä sanon itse Haaviston kannatajana. Vaikka tokihan kaikki voivat olla ihan mitä mieltä tahansa, noiden asioiden perusteella tehty päätös vain on vähän sama kuin äänestäisi sitä jolla on paras solmio tai kivoimmat korkkarit.
Ihmiset, presidentin pääduuni on ulkopolitiikka. Perehtykää siihen ja ehdokkaiden linjoihin sen suhteen ja tehkää oikeasti informoitu äänestyspäätös.
Jos on kaksi suurinpiirtein samanvahvuista kandidaattia, jotka sattuvat olemaan äänestäjälle sopivasta puolueestakin, niin totta kai sukupuoli voi ja saa vaikuttaa. Tasa-arvoa ei vielä ole. Tässä se taas nähdään. Naiset äänestävät "parasta ehdokasta", miehet äänestävät ja ovat kutta aikain äänestäneet miehiä.
Typerintä toimintaa ikinä on "periaatteesta äänestää naista". Hyi kun etoo tuolla tavalla ajattelevat! Oikeaa tasa-arvoista toimintaa on aina äänestää parasta, ammattitaitoisinta, sopivinta ehdokasta sukupuolesta riippumatta - SE ON SITÄ TASA-ARVOA.
ps. Mitä jos miehet julistaisivat äänestävänsä periaatteesta miestä... siitä vasta haloo syntyisi.
edes ehdokkaina ei ole kuin 25% naisia? Millä todennäköisyydellä sieltä edes voisi löytyä sopiva nainen? Ja hyi itsellesi, etova olet kun noin puhut vieraille. Ja jos sanot periaatteessa äänestäväsi miestä, niin siitä vain: et todellakaan ole yksin. Melkein kaikki miehet äänestävät miehiä. Ja suuri osa naisista. Moni sanoo ihan ääneen, että heistä naiset eivät sovi presidentin pallille. Täällä on mielipiteenvapaus, joten tee mitä lystäät.
vs. naiset -vastakkainasettelu on vain naisten päässä. Ja sanomalla ääneen jotakin niin typerää kuin "äänestän aina naista" naiset vahvistavat mielikuvaa siitä, kuinka naiset tekevät emotionaalisiin asioihin perustuvia päätöksiä eivätkä kykene rationaaliseen päätöksentekoon. Tämä taasen vähentää naisten uskottavuutta ja mahdollisuuksia päästä johtaviin asemiin tulevaisuudessakaan.
Joka kerta kun joku - yleensä vanhempi -naishenkilö laukaisee tämän maailman hölmöimmän perustelunsa tv-haastattelussa vaali-iltana, minun tekee mieli vaipua maan rakoon!!
Häpeäkseni tunnustan äänestäneeni Halosta hänen ensimmäiselle kaudelleen ihan tuosta naissyystä. Ja hävettää vieläkin. Hän oli huonoin presidentti ikinä.
Jos olisi joku fiksu vetovoimainen ehdokas tämänhetkisen politiikan ulkopuolelta ehdokkaana, hän saisi kyllä ääneni. Tyyliin edesmennyt Leena Palotie tai Kirsti Paakkanen 20 vuotta nuorempana.
Vain sellainen pystyy vääntämään Biaudet'stä alapesun. Hän varmaan juokin vain kurvoossietä ja kuantröötä.
En ajattele ihmisiä naisina tai miehinä vaan ihmisinä. Minulle on herttaisen samantekevää mitä sen kalsareissa on, koska en sinne koskaan aio mennä.
Tasa-arvoa on se, että yhtälailla sekä miehet että naiset voivat asettua ehdolle. Tasa-arvoa on se, että äänestetään parasta ehdokasta, eikä miestä eikä naista.
kun väestöstä 50% on naisia, niin ehdokkaista vain 25% ja hekin vain pienpuolueista? Ettekö todella näe tässä mitään perustavaa laatua olevaa ongelmaa demokratian toteutumiselle?
Naiset eivät jostakin kumman syystä halua johtotehtäviin niin paljoa kuin miehet. Jokainen meistä naisista osaa luetella joitakin syitä mistä tämä epäkohta lie johtuu.
Tämähän on nähtävissä myös yritysten johdossa.
Mutta edelleen: MEILTÄ NAISILTA on äärimmäisen tyhmää äänestää periaatteesta vain naista.
Kompetenssin pitää ratkaista. Ei minkään muun tekijän.
T. johtotehtävissä oleva nainen, joka äänestää sopivinta ja mielestään osaavinta ehdokasta
No voi hellanlettas, kumpi mahtaa olla todellsita tasa-arvoa:
a) Valitaan ehdokkaana olevista henkilöistä pätevin.
b) Valitaan ehdokkaana olevista miehistä tai naisista mieluisin sukupuoli ja äänestetään sitä.
Luojan kiitos tässäkin maassa alkaa olemaan vähemmistössä tuollaine porukka, joka ei millään pääse yli siitä että juuri ketään ei kiinnosta sinun tai kenen muunkaan sukupuoli, jos ei ole kyse panemisesta.
Vain sellainen pystyy vääntämään Biaudet'stä alapesun. Hän varmaan juokin vain kurvoossietä ja kuantröötä.
Bidee nimeä siitä on käytetty monta vuotta ja bidee on alapesusuihku jos et ole tiennyt. Sellaisiai tuskin on jakomäen yksiöissä, mutta tässä linkki niin tiedät:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=7849
No voi hellanlettas, kumpi mahtaa olla todellsita tasa-arvoa:
a) Valitaan ehdokkaana olevista henkilöistä pätevin.
b) Valitaan ehdokkaana olevista miehistä tai naisista mieluisin sukupuoli ja äänestetään sitä.
Luojan kiitos tässäkin maassa alkaa olemaan vähemmistössä tuollaine porukka, joka ei millään pääse yli siitä että juuri ketään ei kiinnosta sinun tai kenen muunkaan sukupuoli, jos ei ole kyse panemisesta.
Sanahelinää täsmälleen niin kauan, kun miehet tässä maassa päättävät.
Naiset eivät hakeudu ehdokkaaksi, vaikka todellakin jopa pyydetty on! Ihan sama tilanne yleisemminkin! Miehet hakevat, mutta naisten pitäisi saada silti aina puolet paikoista, vaikka eivät edes hae niitä...hohhhoijaa!