Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konkariäitien lapsenkasvatus vinkit, just joo!

Vierailija
17.12.2011 |

Tiukka tilanne 5: alakoululainen ei osallistu kotitöihin

Sen sijaan, että rajoittaisit tv:n katselua ja sarjakuvalehtien ostoa, ehdotan, että annat hänen kantaa seuraukset siitä minkä hän jättää tekemättä.

Ellei hän hoida (yhteisesti ja yhdessä päätettyjä) askareitaan, tuloksena on ettei talous toimi: sanot että ikävä kyllä, ei tule päivällistä, et pese hänen pyykkejään jne. Annatte olohuoneen täyttyä romuista niin, ettei television eteen edes pääse.

Ei todellakaan toimi! Ja kokeillaanko samaa vinkkiä myös teiniin, jolla oma huone on jo tuota tasoa?

Tämä vinkki mmm. jommassakummassa iltapäivälehdessä

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset hoitaa omat huoneet. Teini tosiaan saa pitää huoneensa kaaoksessa jos niin haluaa, vedän vaan oven kiinni. Siitä olen pitänyt huolen että mitään ruuan jämiä sieltä ei löydy, mutta eipä toi ole huoneeseen onneksi ikinä ruokaa kantanut. Nuorempi siivoaa koska mä en anna tulla kavereita sille kylään jos ei siivota, on toiminut.

MItä tulee yhteisiin tiloihin, niin mä hoidan ne itse. Toki joutuu omat jäljet siivoamaan jos vaikka tekee välipalaa, vievät roskat ja teini pesee pyykkinsä itse (omasta halusta), mutta niiden muuten tartte yhteisisiä tiloja siivoilla pahemmin. Koiran vievät ulos ja joskus jotain satunnaista esim. lavuaarin pesuja.

Teinin huoneeseen vielä sen verran että, mun oma äiti toimi samoin, veti vaan oven kiinni jos ärsytti kaaos ja välillä se olikin melkoinen. Mutta nyt äikuisena en mä ole sen siivottomampi kuin kukaan muukaan perusnormi aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla