Cipralexin lopettaminen
Ensimmäiset lopettamisen viikot meni hienosti, mutta nyt viimeisestä 2.5 mg annoksesta on 3 viikkoa ja huomaan olevani joka päivä masentunut ja ahdistunut. Hetki herätessä on paska olo, vaikka pitäisi nauttia rauhallisesta viikonlopusta. Mitään ikävää ei ole tiedossa mikä voisi aiheuttaa tän olon.
Wikipedian mukaan, jos vieroitusoireet jatkuu 2-3 viikon jälkeen kannattaa harkita taas syömistä.
Olenkohan krooninen tapaus vai kuuluuko tällainen olo vieroitukseen? Vai jos elämä vaan on paskaa ilman lääkkeitä ja mä en vaan muista sitä. Ihan hirveätä jos joulu menee nyt pilalle :(
Kommentit (11)
Meillä on kroonisuutta suvussa ja siksikin huolettaa. Lopettamisyrityksiä on ollut vuosittain ja aina tainnut kaatua samaan asiaan.
Noh, luulenpa että lähden tästä apteekkiin hakemaan mäkikuismaa. Se voisi auttaa kun en ole kuitenkaan vakavasti masentunut.
Onko lääkkeestä ollut jotain haittaa? Miksi et voi jatkaa sen käyttämistä? Jos siis tuntuu siltä että ilman sitä oireet palaavat?
sen loppuraskaudsta, ettei sitten vauvalla ole syntyessään vieroitusoireita. Fyysiset oireet kesti varmaan kuukauden (huimausta, sydämentykytyksiä, semmosta ja tämmöstä). Henkinen olo oli aika matala kauan aikaa, välillä vieläkin vaikka tuon raskauden lapsi on jo 3,5v. Eli voi olla vaan että on taipuisuutta masennukseen.
Minulle sanottiin, ettei kannata lopettaa keskellä pimeintä talvea, vaan annoksen lasku aloitetaan vasta vuodenvaihteen jälkeen. Puolikkaalla annoksella mennään 4-6 viikkoa, sen jälkeen neljäsosalla pari viikkoa ja sitten kokeillaan oloa ilman. Jos olo on huono ilman lääkettä niin sitten pitää jatkaa lääkkeen ottamista. Tapaan itse lääkärin seuraavan kerran, kun lääkettä ei enää oteta, mutta olen saanut luvan jatkaa jos olo tuntuu pahalta, tavoite on purkaa lääkitys, mutta se ei ole elämän ja kuoleman kysymys, jos vielä jatketaan. En itse syö lääkettä masennukseen vaan ahdistukseen.
Suvussa on paljon rasitusta. Joutuvat syömään päivittäin.
Itse haluaisin lopettaa, koska tunnen itseni niin normaaliksi kun syön 5 mg. Tuntuu hassulta hakea lääkettä "masennustilaan", kun en tunne olevani masentunut.
Häiritsevänä sivuvaikutuksena on ainoastaan uneliaisuus. Voin nukahtaa milloin vaan, mihin vaan. Aamut on yhtä taistelua päästä sängystä. Nyt herään jo ennen kahdeksaa, siitäkin huomaan että lääke ei enää vaikuta kehossani.
siitä ole sivuvaikutuksia (voit varmaan kokeilla eri ajankohtaa ottamiselle tuon uneliaisuuden takia) niin en ymmärrä miksi pyrkisit eroon, jos olo ilman lääkettä ei ole hyvä. Jos serotoniiniaineenvaihdunta ei ole ilman lääkettä kunnossa otetaan lääkettä. Eihän diabeetikko jätä insuliinia ottamatta, kun olo sen kanssa tuntuu normaalilta.
siitä ole sivuvaikutuksia (voit varmaan kokeilla eri ajankohtaa ottamiselle tuon uneliaisuuden takia) niin en ymmärrä miksi pyrkisit eroon, jos olo ilman lääkettä ei ole hyvä. Jos serotoniiniaineenvaihdunta ei ole ilman lääkettä kunnossa otetaan lääkettä. Eihän diabeetikko jätä insuliinia ottamatta, kun olo sen kanssa tuntuu normaalilta.
Ehkä se vaan nakertaa mielessä, että on jotenkin vammainen ja poikkeava kun joutuu syömään tuollaista parjattua lääkettä. Ehkä sitä kuuntelee liikaa möykkääjien mielipiteitä.
Resepti on silputtu, niin se taitaa olla taas lääkärireissu edessä jossei tuo mäkikuisma auta.
toiset tarvitsevat insuliinia elääkseen ja toiset masennuslääkettä. selvästikin sulla on sellainen olo et haluat lopettaa mutta tee se silloin kun on valoisaa, lomaa, vähän stressiä ja lopeta paljon hitaammin ja lääkärin valvonnassa. lopettamisoireet voi kestää kuukausia, ei ne parissa viikossa ohi mene. sulla voi olla myös psyykkinen riippuvuus lääkkeeseen.
tsemppiä eloon kuitenkin, asiat järjestyy ja meitä ihan normaaleja ihmisiä jotka syövät jatkuvastu masennuslääkkeitä on suomi ja maailma pullollaan!
Olen käyttänyt lääkettä 7 vuotta ja monta kertaa yrittänyt lopettaa. Ei onnistu.
Eräs lääkäri sanoi, että monella oireet palaa lopetuksen myötä.
Lyhytaikasen käytön myötä helpompi lopettaa.
sekin jo aiheuttaa masentuneisuutta.
En minäkään ole masentunut ja en haluaisi käyttää lääkettä, mutta kait se on pakko.
11
mut halusin toivottaa tsemppiä! Ei tuo kyllä hyvältä kuulosta? Kuinka pitkään olet lääkettä syönyt?