Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa tuoda lapsensa päiväkodin joulujuhlaan PELKISSÄ sukkiksissa?

Vierailija
16.12.2011 |

Ei mene mulla jakeluun. En itsekään kulkisi missään julkisella paikalla sukkahousuissa. Ja juhliin mennään mun mielestä juhlavaatteissa. Okei, tää on varmasti teema, joka on aika usein täällä näin joulun aikaan esillä. Mutta mulla kolahti ja kovaa eilisissä päikkärin juhlissa, joissa oli kaksi (eri perheiden) lasta ihan siinä lavalla esityksissä päällään pelkät sukkahousut ja joku paita. En tajuu. Tapakasvatustahan se tilanteen mukaan pukeutuminenkin on.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen PK-ryhmässä oli aina yksi poika likaisissa verkkareissa oli juhla mikä hyvänsä. Mutta sen vanhemmat on alkoholisteja. Normiperheiden lapsilla oli aina juhlissa juhlavaatteet.

Vierailija
2/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkissä sukkiksissa en kehtaisi viedä lastani minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että esim. pillimehut on kaatunut mekolle tms.

Vierailija
4/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltavuorossa en edes päässyt paikalle. Onneksi sentään laitoin sinä päivänä mekon ja nätin paidan enkä vain collegehousuja.

Vierailija
5/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pelkät sukkikset, kun mentiin ensivisiitille kukkien kanssa. Mutta vielä joulujuhlissa??

Vierailija
6/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en koskaan tuntenut erityistä tarvetta panostaa johonkin päiväkodin joulujuhlaan. Lapsilla oli normaalit siistit vaatteet yllään. Olihan siellä monilla kaikenlaista blingblingiä, mutta mitäpä siitä.

Itse sijoitin mieluummin rahani kotiin, kaukomatkoihin, laadukkaaseen ruokaan jne. Ehkä meitäkin joku av-mamma katsoi sillä paheksuvalla silmällä.

Vierailija
7/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää molemmat oli pienten ryhmästä, eli alle 3v. (mikä ei silti kyllä ole mikään selitys minusta). Kyl ne kuitenkin jotain 2-vuotiaita oli ainakin. Sinänsä ne sukkikset oli ihan siistit ja paidat samoin, mutta sukkikset on alusvaate minusta.

Vierailija
8/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene mulla jakeluun. En itsekään kulkisi missään julkisella paikalla sukkahousuissa. Ja juhliin mennään mun mielestä juhlavaatteissa. Okei, tää on varmasti teema, joka on aika usein täällä näin joulun aikaan esillä. Mutta mulla kolahti ja kovaa eilisissä päikkärin juhlissa, joissa oli kaksi (eri perheiden) lasta ihan siinä lavalla esityksissä päällään pelkät sukkahousut ja joku paita. En tajuu. Tapakasvatustahan se tilanteen mukaan pukeutuminenkin on.

:D

"En itsekään kulkisi missään julkisella paikalla sukkahousuissa."

Ai jaa, etkä varmaankaan myös söisi muovailuvahaa/hyppisi lätäköissä/lällättäisi tyhmää laulua/kävisi potalla/konttaisi lattialla päristellen

Voi kauheeta

Vierailija
9/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitin mieluummin rahani kotiin, kaukomatkoihin, laadukkaaseen ruokaan jne. Ehkä meitäkin joku av-mamma katsoi sillä paheksuvalla silmällä.

ja noihin panostaminenhan poissulkee sen, että voi laittaa juhliin juhlavaatteet. Mun mielestä blingbling ei ole kovin tyylikästä, mutta se on asia erikseen.

Vierailija
10/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jännittäessään esim. laskenut alleen. Sattuuhan noita. Hieno(tunteinen) ihminen ei edes huomaa moista.

Vierailija
11/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-joulujuhlaan ja jaksaa sillä brassailla.

Normi-ihmiselle se nyt ei niin suurensuuri juhla ole. Päivä päivien joukossa. Oikeat juhlat, joihin lapset oikeesti puetaan on muualla.

Vierailija
12/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokaisessa sosiaaliluokassa.Se et päiväkoti on yksityinen ei merkitse mitään siinä vaiheessa kun lääkäri äiti kirjoittaa itselleen vicodinreseptejä ja juristi -isä naukkailee taskumatista työpöydän alalaatikosta.

Vierailija
13/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi-ihmiselle se nyt ei niin suurensuuri juhla ole. Päivä päivien joukossa. Oikeat juhlat, joihin lapset oikeesti puetaan on muualla.

Lapselle ne on iso juttu. Muistan itsekin omat päiväkodin juhlat ja niissä esiintymiset. Mutta ap:n kertoman mukaan ei voi tietää, mitä on tapahtunut. Ehkä vaate on mennyt rikki tms eikä ole ehditty vaihtaa/hakea kotoa muuta vaatetta tilalle.

Vierailija
14/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sielläse ylpeänä esiintyi aasin puku päällä lavalla ja sitten lähdettiin kotiin. Turhaa rahan haaskausta meiltä.

Vierailija
15/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostin sen verran, että pojillani oli puhtaat ja siistit vaatteet. Mutta muuten en jaksanut ottaa paineita päikyn juhlista. Ei siis puvun takkeja, suoria housuja tai kravatteja pienillä pojilla. :)

No, olen muutenkin hieman hipahtava... vaikka töissä kuljen jakkupuku päällä ja nautin erittäin mukavaa kuukausipalkkaa. Ja edelleenkin käytän ylimääräiset rahat vaikkapa niihin kaukomatkoihin.

ja noihin panostaminenhan poissulkee sen, että voi laittaa juhliin juhlavaatteet. Mun mielestä blingbling ei ole kovin tyylikästä, mutta se on asia erikseen.

Vierailija
16/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen PK-ryhmässä oli aina yksi poika likaisissa verkkareissa oli juhla mikä hyvänsä. Mutta sen vanhemmat on alkoholisteja. Normiperheiden lapsilla oli aina juhlissa juhlavaatteet.

yhdellä oli päällään rikkinäiset kollarit ja kulahtanut t-paita...Erottu aika hyvin muiden joukosta, valitettavasti.

Enkä nyt tarkoita sitä, että täytyy ostaa se satasen puku muksulle vain yhden juhlan takia, mutta kait kaapista löytyy vaikka kauluspaita ja siistemmät housut (pojalle)ja tytölle siisti mekko.

Meillä on todella harvoin mitään juhlia, mutta aina löytyy ne siistemmät vaatteet niitä varten eikä se nyt kauheaa rahallista panosta vaadi, jos siitä kiinni on.

Vierailija
17/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pelkät sukkikset, kun mentiin ensivisiitille kukkien kanssa.

kenties nuo tuttavaperheen vanhemmat yli 30-vuotiaita? Olen itse 33, ja omassa lapsuudessani ne sukkahousut eivät olleet alusvaate, vaan lapsilla jonkinlainen "oloasu" kotona. Silloin oli ihan normaalia, että alle kouluikäinen on pelkissä sukkahousuissa - jopa silloin kun oli vieraita ;) 70-luvusta puhumattakaan.

Itselleni on pari kertaa käynyt niin, että perhekahvilaan mennessä on ne sisähousut vaan unohtuneet siitä sukkahousujen päältä. En pitäisi mahdottomana, että joku unohtaa lähtökiireessä pukea sen valmiiksi silitetyn juhlahameen. Sellaista sattuu.

Toisaalta joku voi ajatella ihan niinkin, että punainen paita ja punaiset sukkahousut ovat tonttulakin kanssa täydellinen pikkutontun asu. Useinhan jouluaaton lastenohjelmissa, joissa on lapsiavustajia tonttuina, näillä lapsilla on harmaanpunainen paita ja sukkahousut. Tai siis - ainakin ennen oli. Voi olla, että vanhemmat ovat ajatelleet vatetuksen sen tonttuasun kautta eikä siten, että "pannaan ykköset päälle".

Vierailija
18/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teidän kaukomatkojen budjetti on siitä kiinni, ettei parikymppiä raaski laitaa lapsen joulujuhlavaatteisiin niin ei kai siinä sitten mitään... :)

Kuten joku jo totesi, on se pieni juhla meille vanhemmille mutta iso juttu noille pienille ja ylipäänsäkin oiva paikka siihen tapakasvatukseen.

Niin ja FYI, siisti juhlapukeutuminen ei muuten aina tarkoita sitä blingblingiä.

Panostin sen verran, että pojillani oli puhtaat ja siistit vaatteet. Mutta muuten en jaksanut ottaa paineita päikyn juhlista. Ei siis puvun takkeja, suoria housuja tai kravatteja pienillä pojilla. :)

No, olen muutenkin hieman hipahtava... vaikka töissä kuljen jakkupuku päällä ja nautin erittäin mukavaa kuukausipalkkaa. Ja edelleenkin käytän ylimääräiset rahat vaikkapa niihin kaukomatkoihin.

Vierailija
19/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita sitä, että täytyy ostaa se satasen puku muksulle vain yhden juhlan takia, mutta kait kaapista löytyy vaikka kauluspaita ja siistemmät housut (pojalle)ja tytölle siisti mekko.

no ei meillä vaan ole tytölle yhtään mekkoa tai hametta. Ostin siistejä samettihousuja muka etukäteen varastoon, mutta olin arvioinut lapsen kasvun ja koon väärin, joten ovat edelleen isoja. Ja sitten taas sitä pienempää koko ei tullut hankittua, kun tuntui, että käyttöikä jäisi liian pieneksi. Ja sitten lapsi ei kasvanutkaan niin nopeasti kuin oletin. Ja siis aiemmin käytössä olleet vastaavat ovat jo jääneet pieniksi.

Jostain syystä tosiaan farkut ja samettihousut ovat selkeästi liian suuret, vaikka samaa kokoa sisähousut ovat sopivat. En tiedä, mistä johtuu.

Niin että jos meillä nyt olisi jotkut juhlat, niin lapsella olisi päällä minun mielestäni näteimmät paita+housut, tosin ovat ihan collegea :/ Mutta ihan hienot, sellaista retrohenkistä - eli niiden mielestä hienot, joita se tyyli viehättää.

Vierailija
20/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi joskus unohtuu ottaa mukaan haalarin alle ne oikeat housutkin. On käynyt pari kertaa niin, että lapsi on juoksennellut pelkissä sukkahousuissa esim. neuvolan odotusaulassa...

Päiväkodin juhlaan olen panostanut ja pettynyt joka kerta. Lapsi on esiintynyt jossakin asussa, joten vaatepanostus on ollut turhaa. Nyt en meinannut joulujuhlaan panostaa, kun en itse päässyt paikalle ja tiesin, että lapsi taas esiintyy eläimenä. Onneksi panostin, sillä lapsella oli pelkät pupukorvat päässä ja ihan ne omat vaatteet siellä lavalla...

Ehkä tässäkin on käynyt niin, että lapsi kertoo esittävänsä pupua pupunasussa, ja sitten vanhemmat ajattelevat, että ei tarvitse sen kummempaa vaatetusta kuin alusvaatteet alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme