Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku kehtaa tuoda lapsensa päiväkodin joulujuhlaan PELKISSÄ sukkiksissa?

Vierailija
16.12.2011 |

Ei mene mulla jakeluun. En itsekään kulkisi missään julkisella paikalla sukkahousuissa. Ja juhliin mennään mun mielestä juhlavaatteissa. Okei, tää on varmasti teema, joka on aika usein täällä näin joulun aikaan esillä. Mutta mulla kolahti ja kovaa eilisissä päikkärin juhlissa, joissa oli kaksi (eri perheiden) lasta ihan siinä lavalla esityksissä päällään pelkät sukkahousut ja joku paita. En tajuu. Tapakasvatustahan se tilanteen mukaan pukeutuminenkin on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö lapsen jäädä kokonaan kotiin, jos ei tällä kertaa ole varaa/haluja ostaa juhla tamineita?

Vierailija
22/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli isompien joulujuhlassa aika "smart casual"-tyyppistä pukeutumista ja parilla tyttölapsella oli sukkahousut ja lyhyehkö trikootunika päällä. Sehän on melkein kuin pitkähtkö paita ja sukkahousut. Minusta tämä oli ihan ok tilaisuuteen.

Ja me asutaan alueella, jossa jokaisen lapsen vanhemmalla olisi mahdollisuus varmasti siihen yksityiseenkin päiväkotiin... Suurin osa vanhemmista on yliopiston käynyttä porukkaa. Ei vaan oo tarvetta brassailla lasten saati omalla vaatetuksella tuollaisissa tilanteissa. Fiksut, vapaamuotoiset vaatteet riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita sitä, että täytyy ostaa se satasen puku muksulle vain yhden juhlan takia, mutta kait kaapista löytyy vaikka kauluspaita ja siistemmät housut (pojalle)ja tytölle siisti mekko.

no ei meillä vaan ole tytölle yhtään mekkoa tai hametta. Ostin siistejä samettihousuja muka etukäteen varastoon, mutta olin arvioinut lapsen kasvun ja koon väärin, joten ovat edelleen isoja. Ja sitten taas sitä pienempää koko ei tullut hankittua, kun tuntui, että käyttöikä jäisi liian pieneksi. Ja sitten lapsi ei kasvanutkaan niin nopeasti kuin oletin. Ja siis aiemmin käytössä olleet vastaavat ovat jo jääneet pieniksi.

Jostain syystä tosiaan farkut ja samettihousut ovat selkeästi liian suuret, vaikka samaa kokoa sisähousut ovat sopivat. En tiedä, mistä johtuu.

Niin että jos meillä nyt olisi jotkut juhlat, niin lapsella olisi päällä minun mielestäni näteimmät paita+housut, tosin ovat ihan collegea :/ Mutta ihan hienot, sellaista retrohenkistä - eli niiden mielestä hienot, joita se tyyli viehättää.

Oman äitini kasvatus jotenkin jumittaa päässä (aina pitää olla tytöllä mekko juhlissa) etten taas osaa ajatella, että tytöllä housutkin voivat olla juhlalliset =/

Silti minusta tuo asu kuulostaa hienolta (tykkään retrosta). Pääasia on siis se, että vaatteet ovat siistit ja puhtaat. Tuossa esimerkissäni tosiaan ne kollarit olivat kulahtaneet ja t-paita vielä kulahtaneempi. Omaa lastani en laittaisi sellaisissa edes päiväkotiin ( ja huom. me ostamme suurimmaksi osaksi vaatteet kirpparilta eli todellakaan eivät ole uusia).

Sitä paitsi, meillä tuo tyttö (joka ei ole vielä edes päiväkodissa), vihaa mekkoja, aina yrittää riisua ne =)

Vierailija
24/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pelkät sukkikset, kun mentiin ensivisiitille kukkien kanssa.

kenties nuo tuttavaperheen vanhemmat yli 30-vuotiaita? Olen itse 33, ja omassa lapsuudessani ne sukkahousut eivät olleet alusvaate, vaan lapsilla jonkinlainen "oloasu" kotona. Silloin oli ihan normaalia, että alle kouluikäinen on pelkissä sukkahousuissa - jopa silloin kun oli vieraita ;) 70-luvusta puhumattakaan.

Itselleni on pari kertaa käynyt niin, että perhekahvilaan mennessä on ne sisähousut vaan unohtuneet siitä sukkahousujen päältä. En pitäisi mahdottomana, että joku unohtaa lähtökiireessä pukea sen valmiiksi silitetyn juhlahameen. Sellaista sattuu.

Toisaalta joku voi ajatella ihan niinkin, että punainen paita ja punaiset sukkahousut ovat tonttulakin kanssa täydellinen pikkutontun asu. Useinhan jouluaaton lastenohjelmissa, joissa on lapsiavustajia tonttuina, näillä lapsilla on harmaanpunainen paita ja sukkahousut. Tai siis - ainakin ennen oli. Voi olla, että vanhemmat ovat ajatelleet vatetuksen sen tonttuasun kautta eikä siten, että "pannaan ykköset päälle".

Esimerkiksi meidän päiväkodissa ei ole lainkaan nuoria vanhempia, me mieheni kanssa taidamme olla nuorimmasta päästä ja ikää 31 vuotta. Ja lapset 2- ja 4-vuotiaat.

Meidän 4-vuotias näytti melkein pissikseltä poolopaidassa, samettihameessa ja sukkahousuissaan verrattuna muuhun porukkaan!

-25-

Vierailija
25/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksut leikki ulkona alasti kesällä jos oli kuuma.

ja saattoi olla joku vesiraja-tunika + sukat jalassa juhlissa.

t. äiti 35v

Vierailija
26/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää sontaa. Naiset nyt ihan oikeasti. Lopettakaa se jauhanta ja laittakaa kanaa uuniin. Miten ihmeessä saatte tällaisen keskustelun aikaan lasten sukkahousuista? Toki palstan jokainen pariskunta nettoaa 20 000 euroa/ kk ja lapset puetaan Pariisissa omalla räätälillä. Itseänne kusetatte täällä. Olen puhunut. Jag har talat.

Vierailija
27/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihanaa kun muitakin muustavalko-Uuno -faneja liikkeellä ;) Kukaan ei yleensä tajua tota mun kommenttia... ;)

Olen puhunut. Jag har talat.

Vierailija
28/28 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun viime vuonna pojan päiväkodin joulujuhlien tullessa olin juuri joutunut sairaalaan makaamaan ja sitten sain pienen keskosen. Mies puki pojan joulujuhliin ja meni sinne hänen kanssaan, hyvä kun edes juhlia muistettiin mutta yritettiin pitää arkea yllä. Juhla-asuna punavalkoraidalliset sukkikset ja turkoosi, liian pieni trikoopaita.