Ketään "asiantuntijaa" / tradenomia / yamk tradenomia jonka palkka olisi vain 2400 eur?!
Risoo nyt todella että menin noin pienellä palkalla tylsiin hommiin. Takana kuitenkin paljon opiskelua (ammattitutkinto, yo-tutkinto, ja yht. yli 200 opintoviikkoa ammattikorkeasta, ylempi korkeakoulututkinto, vaikkei tiedekorkeakoulusta olekaan. Ja olen saanut jopa yli 2000 eur parempaa bruttopalkkaa, kun luontoisedut lasketaan.).
Kommentit (52)
Älä jatka amk:ssa, ennemmin kannattaa jatkaa yliopistolla / kauppakorkeakoulussa. Silloin erotut muista tradenomeista työnhaussa.
Opiskele työn ohessa, ottaa pari vuotta ja maksaa itsensä takaisin, jos et asu jossain Kajaanissa.
Harmittaa. Ja tosiaan isosta tradenomimäärästä on vaikeaa poimia ne helmet, ihan kuin KTM:t. Älä jää tuleen makaamaan, opiskele vaikka täysin eri alan tutkinto, jonka sitten yhdistät taitoihisi. Ja kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta muakin tuo toisen koulutuksen aliarvostaminen ottaa päähän. Olet kuitenkin ollut ahkera ja tehnyt paljon töitä.
mutta toisaalta - pidän perhettäkin aika lailla arvossa. Isohko perhe ja osa lapsista tosiaan vielä pieniä.
Olen kyllä aikanaan opiskellut ja rakentanut uraa täysillä lapsista huolimatta, mutta jotenkin haluaisi nyt tän viimeisen kanssa vähän rauhoittaa...
Jos siis kävisin täyspv-työssä ja vielä koko tutkinnon opiskelu päälle - voisi olla liian rankkaa.
Just just menisi joku 1,5 v. täydennyskoulutus, joka olisi räätälöity työssäkäyvälle.
Mutta jos siis lähtisin kauppakorkeaan tästä vielä, niin pitäisi kyllä jäädä nykytyöstä pois (joka ei siis jousta yhtään).
Ja olisin jo REILUSTI 40v. kun valmistuisin, eli olenko jo liian vanha sitten kuitenkin.
Ts. saisinko oikeasti niin paljon hyötyä, mitä tuo useamman vuoden uhraaminen tässä iässä VIELÄ yhden täystutkinnon suorittamiseen veisi.
Vai olisiko realistisempaa kuitenkin joko jatkaa nykypaikassa ja odottaa ylennystä, tai jos ei sitä ala kuulua, vaihtaa paikkaa - kun olen kuitenkin ennenkin saanut ihan hyviä hommia. Nyt vaan ajattelin vaihtaa vähän erityyppisiin tehtäviin (myyntipainotteisista hankintapainotteisiin - toki hankinnassa aina on huonommat palkat, mutta toisaalta vähemmän matkustelua eli enemmän omaa aikaa. Mutta nykypalkka kyllä tuntuu luokattoman huonolta.)
ap
siinä vaiheessa, kun jätit tradenomin papereilla ottamatta työtarjouksen vastaan, jossa palkka yli 3000e/kk! Nykyisen työntantajasi lupauksiin on turha luottaa, ihan yhtä hyvin voivat palkata jonkun muun siihen parempaan hommaan. Tyänantajan lupaukset on vain lupauksia.
Sinuna tähtäisin kyllä suoraan KTM-tutkintoon jos olet niin kyvykäs kuin kerrot olevasi. Et tee ylemmällä AMK-tutkinnolla mitään.
siinä vaiheessa, kun jätit tradenomin papereilla ottamatta työtarjouksen vastaan, jossa palkka yli 3000e/kk! Nykyisen työntantajasi lupauksiin on turha luottaa, ihan yhtä hyvin voivat palkata jonkun muun siihen parempaan hommaan. Tyänantajan lupaukset on vain lupauksia. Sinuna tähtäisin kyllä suoraan KTM-tutkintoon jos olet niin kyvykäs kuin kerrot olevasi. Et tee ylemmällä AMK-tutkinnolla mitään.
pitänyt sitä 3200 eur palkkaa edes todella minään erityisen hyvänä!!
Edellisessä työssäni palkka oli vielä parempi!
ap
Ketään ei kiinnosta hevon peetä mikä tutkinto on 38-vuotiaalla, työkokemus ratkaisee. Itse olen keski-ikäinen KTM IT-asiantuntija-duunissa ja samaa duunia vääntävät kollegat tradenomeista DI:hin.
Oma peruspalkka 5500e/kk ja luulisin että vaihteluväli näissä hommissa(=asiakkaalta laskutettavaa työtä) pk-seudulla 4-6k.
Ketään ei kiinnosta hevon peetä mikä tutkinto on 38-vuotiaalla, työkokemus ratkaisee. Itse olen keski-ikäinen KTM IT-asiantuntija-duunissa ja samaa duunia vääntävät kollegat tradenomeista DI:hin. Oma peruspalkka 5500e/kk ja luulisin että vaihteluväli näissä hommissa(=asiakkaalta laskutettavaa työtä) pk-seudulla 4-6k.
olen pelkä yo. Palkka tällä hetkellä 3800€/kk ja bonuksiakin saan kerran vuodessa.
olla tradenomeja joka sormelle enemmän kuin yksi, joten miksi maksaa? Ja eiköhän se liksa makseta työnperusteella eikä tutkinnon mukaan. Nim. yo-merkonomi+erikoisammattitutkinto ja sama liksa kuin ap:lla
Teen kuitenkin töitä jossa kaikki kollegani ovat vähintään tradenomeja.
Palkkani on 3000 e /kk
Olen 28-v ja työkokemusta on 10 vuotta erinäisistä hommista.
2200e/kk täällä Turussa enkä ole edes valmistunut (valmistun tradenomiksi 12/2012).
myös jokunen joka tienaa sen 4000 euroa.
ja KLT-kirjanpitäjä ja mun brutto on 2400 e. Pitäisikö vaihtaa työpaikkaa? Ja kun sain KLT-tutkinnon suoritettu, oli palkka edelleen 1700 e. kai mä olen tyhmä tai laiska vaihtamaan työpaikkaa.
Palkka himpun alle 2100e/kk/brutto. It-alalla. Turussa vaan ei ole töitä (it-alalla).
sen ylempi amk jatkotutkinnon? Sen kun niin mainostetaan olevan oikea master-tason tutkinto, eli samalla viivalla kuin maisterin tutkinto.
ap
Ylempi ammattokorkeakoulutukinto EI ole verrattavissa maisterin tutkintoon. Johan sen kertoo nimikekin:D Se on vaan fakta, että yliopistosta valmistuneet ovat enemmän arvostettuja työmarkkinoilla, varsinkin asiantuntijahommissa. Ylempi amk. tutkinto hakee slekeästi vielä paikkaansa, eikä tuo lisäarvoa työnantajalle.
Omalta alalta työkokemusta 17 vuotta, nykyisin asiantuntijatehtävissä ja palkkaa tasan 4000 Euroa. Esimiesvastuuta ei ole mutta en sitä pahemmin kaipaakkaan, riittää kun katsoo alkaisemmalla palkalla olevan tradenomi-kollegan taistelua ja tasapainottelua omien tradenomi-alaistensa kanssa... :)
Omalta alalta työkokemusta 17 vuotta, nykyisin asiantuntijatehtävissä ja palkkaa tasan 4000 Euroa. Esimiesvastuuta ei ole mutta en sitä pahemmin kaipaakkaan, riittää kun katsoo alkaisemmalla palkalla olevan tradenomi-kollegan taistelua ja tasapainottelua omien tradenomi-alaistensa kanssa... :)
Tarkoitukseni oli kirjoittaa tietty alhaisemmalla palkalla!
minä olen 32-vuotias merkonomi (nainen) ja päällikkötehtävissä tällä hetkellä, meidän yksikkömme ylin esimies, toimitusjohtaja on toisella paikkakunnalla. Minulla on alaisia n. 200 (tietysti allani on myös esimiehiä, joilla omat tiimit).
Ei se koultus kaikkea ratkaise. Olen ollut samassa työpaikassa jo 12 vuotta ja aloitin aikoinaan ihan rivimiehenä.
Persoona, ahkeruus, kokemus jne ratkaisee paljon.
Itse olen Tradenomi ja valmistunut vuonna 2002. Eka duunipaikkani palkka pk-seudulla oli noin 1600 euroa, mutta parilla duunin vaihdolla olen nykyisessä paikassa päässyt vastuulliseen asemaan ja täällä ymmärretään palkita hyvin tehty kova työ. Nyt liksa on bruttona tasan 7000 euroa. Tiedän toki monta tradenomia ketkä tienaa sen 2 200-2 500 euroa kuussa. Se "ongelma" Tradenomeilla on, että meitä koulutetaan ihan sikana. Kaikille ei asiantuntija/päällikkö töitä riitä.
Kannattaa vaihtaa parempaan duunipaikkaa jos ei tienaa tarpeeksi omasta mielestään. Aika monet on vain niin laiskoja, että mieluummin vain valittavat kuin jaksaisivat miettiä nykyisen turvallisen duunin vaihtamista. Tietyssä vaiheessa tutkinnolla ei ole enää väliä, osaaminen ratkaisee...
bruttotulot n. 2900 euroa. Ihan ok minusta, ja olen pk-seudulta aika kaukana.
Aluksi olin vain yo-merkonomi, ja täydensin itseni tradenomiksi. Siltikin minulla on ollut aina töitä...
oisin varmasti päässytkin kauppakorkeaan, (esim. yo-todistus keskiarvo yli 9, kirjoitin L:ää ja E:tä kaikki) mutta erinäisistä syistä valitsin amk:on.
Ja tähän saakka olen siis edennyt uralla hyvin ja nopeastikin sillä ja myöhemmin vielä hommannut sen ylemmän korkeakoulututkinnon siihen lisäksi, jolloin myös tuo amk-puoli tuntui luontevalta.
Kannattaako vielä 38v. lähteä hakemaan kauppakorkeaan?? Opiskeluresurssia vielä syö se että on pieniä lapsia - ja talous ei taitaisi sallia ihan kokopv-opiskelijaksi lähtemistä, eli pitäisi opiskella iltaisin.
Tai jos jään työttömäksi (jos en viitsi jatkaa tuolla huonolla palkalla ja paikalla määräaik. sopparini päättyessä) niin sitten en tiedä, saisko ansiosidonnaisella opiskella jonkun aikaa.
Jotenkin turhauttavaa toisaalta, kun mulla ON jo se ylempi korkeakoulututkinto, joka todellakin ihan virallisesti on sama taso kuin maisterin tutkinto.
Enkä ole nyt varma, onko tässä ongelmana edes koulutukseni taso, vaan ehkä se että turhaa menin töihin mitkä on alemmam tason hommia.
Olenko määräajan loppuun ja vaihdan sitten paikkaa, vai jäänkö odottamaan ylennystä mitä annettiin ymmärtää että voisin saada jonkun ajan päästä? Viihdyn muuten hyvin tässä paikassa, vain työtehtävät ja palkka tökkii.
Jos vaihdan paikkaa, voi taas palkka olla enemmän tasoa mihin olen tottunut mutta muuten en viihdy. (Oisin saanutkin paikan jossa palkka olisi ollut jo heti alkuun 3200 eur mutta en mennyt sinne!! Matka oli vähän pidennyt ja ajattelin että viihdyn tässä nykyisessä paremmin. Olinkohan ihan tyhmä??)
Vai pitääkö mun todella alkaa opiskella vielä??
Ajattelin aloittaa nykyiseen alaani liittyvän 60 opintoviikon erikoistumisopintokokonaisuuden vielä lisäopintona - sekin amk:ssa. Onko sekin sitten turhaa kun on amk:sta?
ap