Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sloggi-alushousujen laatu on heikentynyt!

Vierailija
17.06.2018 |

Ostin pitkästä aikaa Sloggeja, tai-malliset alushousut. Vaatekokoni on 42. Jo aiemmasta tiesin, että slogit kutistuvat pesussa roimasti. Ostin siis 46-kokoiset. Pesin ne 60 asteessa, kuivatin kuivausrummussa. Mikä oli lopputulos: en tiedä koosta, mutta pikkarit hädi tuskin mahtuvat! Kiristävät ja kutittavat..

Olen erityisherkkä ainakin siltä osin, että en voi sietää enkä käyttää yhtään kiristäviä vaatteita. Ja nyt siis joutuisin käyttämään pikkareita, joiden koko lähentelee kai 40. Kaiken lisäksi pikkareissa on polyesteriresori, tms., joka kutittaa vietävästi! Hukkaan meni lähes 20 euron ostos, kolmet basic cotton tai-pikkarit.

Ensi kerralla, jos ylipäätään ostan, on ostettava sloggi-alushousut kokoa 48, että ne pesun ja kuivauksen jälkeen mahtuvat kiristämättä....Vaihda myös mallia, vissiin ne maxi-alushousut ovat paremmat. Tarvitsen siis korkeavyötäröiset, 100 % puuvillaa olevat, kiristämättömät alushousut. Mistä löytyy?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut ihan saman! Ongelma on ollut jo pari vuotta. Mulla ne ratkeaa jos vedän nopeasti jalkaan! :D Ei siis ole liian pienet, mut se kangas on jotenkin todella heikkoa. Sääli, olivat parhaimpia pikkareita aikoinaan.

Nyt jotkut hm:n halpisrätitkin kestää kauemmin.

Vierailija
2/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Jotkin Lidl.n ja Tokmannin halpishousutkin ovat laadukkaampia. En enää tuhlaa rahojani Sloggeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, kutistuivat älyttömästi.

Vierailija
4/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, käyttäkö joku niitä? :D

Vierailija
5/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ostin aikoinaan noita monta pakkaa varastoon ja heitän vanhoja menemään aina kun rikkoontuvat. Muutama uusikin on ja eron huomaa selvästi. Laatu kärsinyt.

Vierailija
6/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko kuivata kuivausrummussa, jos tietää että noin kuitenkin tapahtuu?  Tosi pientä kokoa ne kyllä on. Itse ostan nykyään vain Lindexin alkkareita, kestävät hyvin eivätkä ole kutistuneet.

Vierailija
7/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee, käyttäkö joku niitä? :D

Hyvät perushousut. Ei hikoonnu keinokuituisissa eikä ole tulehduksia kun voi pestä 95 asteessa.

Vierailija
8/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se polyesteriresori ärsyttää tosiaankin ihoa. Itse käytän nykyään pääasiassa napakoita bambupikkareita., jotka olen ostanut Halpa-Hallista. Tuntuvat tosi mukavalta päällä!

Vierailija
9/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Repeävät esim kuminauhan kohdalta nopeasti. Itse käytän midimallia koossa 40-42. En ole kyllä huomannut että kutistuisivat. Itse pesen ne 40 asteessa.

Vierailija
10/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noi on ollu pitkään luottohousut työvaatteiden alla. Ei hierrä ei kierrä. Mutta nyt ihan lähiaikoina kun uusia ostin, niin eihän ne enää kestä mitään. Saumat ratkeilee, kangas kutistuu ja resorit hiertää ja hankaa ihon rikki. Surkeaa laatua nykyään. Sama pätee myös sloggin toppeihin, olen "aina" käyttänyt työvaatteiden alla double comfort toppia ja nyt niihin on laitettu jotain hemmetin pientä terävää pitsireunaa, joka hankaa. Ei niissä ennen tollasta ollu.

Vierailija
11/36 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanrolta löytyy alkkareita, jotka ovat saman mallisia kuin sloggin hipsterit mutta kokopuuvillaa (ei 100% vaan lisänä on vähän elastaania), niistä ei jää rajoja ollenkaan ja voi pestä 60 asteessa. Varmaan niitä on myös korkeavyötäröisinä. Hinta on törkeä, mutta ostin yhdet kokeiluun ja jos osoittautuvat hyviksi, ostan muutamat lisää. En tykkää siitä, että useimmat saumattomat hipsterit on jotain mikrokuitua, puuvilla tuntuu paljon paremmalta. 

Vierailija
12/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet joissa on elastaania ei missään nimessä kuivausrumpuun! Ei ihme että kutistuu!

Vierailija
13/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jo pitkän aikaa olleet huonoja. Lopetin niiden ostamisen silloin kun ne ohensi sen kankaan ihan ohueksi.

Vierailija
14/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonakin vuonna on huono puuvillavuosi, niin se vaikuttaa tuotteiden laatuun. Puuvilla ei aina ole tasalaatuista, vaan laatu vaihtelee olosuhteiden mukaan, eikä hyvälaatuista saa mistään.

Vierailija
15/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siirtynyt Prisman Actuelleihin, ovat paksumpaa puuvillaa kuin Sloggit. Noissa saa vaan olla tarkkana ettei vahingossa osta tekokuituisia kun ovat samanlaisissa pakkauksissa.

Vierailija
16/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ei näy miesten kalsareissa? Ne ovat aina paksua hyvää puuvillaa vuodesta toiseen... Vain naisten vaatteiden laatu heikkenee.

Vierailija
17/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Olen käyytänyt melkein vain Sloggeja jostain 90-luvulta asti. Nyt ihan n. kolmen vuoden sisällä laatu mennyt tosi kehnoksi. Ne vain hajoavat. Kuminauharesori alkaa irtota muutamat kuukauden käytön jälkeen ja joskus vaan jopa sormet tulevat kankaasta läpi pukiessa. Kutistumista en ole huomannut. Käytän omaa vaatekokoani.

Vierailija
18/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vuosiin sloggia. Kapphalista ja lindexistä saa parempia.

Vierailija
19/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahl on kyllä hyvä alkkarikauppa.

Mutta Sloggeista samaa mieltä ap:n kanssa. Sitäpaitsi nekin tekee nykyään tekokuituisia - vahingossa ostin paketin viime kesänä, ei niitä voi pitää ollenkaan. Hyi.

Vierailija
20/36 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti aplle pitää olla silloin Sloggin Maxi koko. Siinä vyötärö nousee ylös eikä nivusista kiristä. Kokeilepa kokoa 42. Mulla ei kyllä ole kutistuneet pesussa niin, ettei mahtuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä