Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tukihenkilö synnytykseen?

Vierailija
16.12.2011 |

Synnytys lähestyy, enkä ole löytänyt ketään tukihenkilöä. Miestä en edellisen kokemuksen perusteella sinne halua ja kaikki ystävät ja perheenjäsenet ovat todennäköisesti töissä tai muissa menoissa.

Yksin en halua jäädä; edellinen synnytys oli vaikea ja pitkä, ja pahinta siinä oli maata yksinään tuntitolkulla ja pelätä kuolevansa kipuun ja verenvuoroon.

Saisikohan mistään "vuokrattua" tukihenkilöä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai soita synnytysosastolle. Niillä on kontaktit tukihenkilöihin. Ainakin täällä meilläpäin tukihenkilöyhdistys mainostaa sairaaloiden, terveyskeskusten ja neuvoloiden ilmoitustaululla.

Vierailija
2/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa googleen sana "doula" niin löytyy jotain ensi- ja turvakoteja joiden kautta sellasen saa. Jos asut pienemmällä paikkakunnalla niin sitten tosiaan varmaan synnytysairaalan ilmoitustaululta voi löytyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa puheeksi heti maanantaina, kun menen neuvolaan.

ap

Vierailija
4/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys lähestyy, enkä ole löytänyt ketään tukihenkilöä. Miestä en edellisen kokemuksen perusteella sinne halua ja kaikki ystävät ja perheenjäsenet ovat todennäköisesti töissä tai muissa menoissa.

Yksin en halua jäädä; edellinen synnytys oli vaikea ja pitkä, ja pahinta siinä oli maata yksinään tuntitolkulla ja pelätä kuolevansa kipuun ja verenvuoroon.

Mäkään en nimittäin huolinut miestä esikoisen synnytyksen jälkeen mukaan. Sählää, hätäilee ja on kaikkien tiellä, esiintyy kaikkitietävästi, ärsyttävästi ja komentelevasti ja todella ärsyttää sekä mua että kätilöitä lääkäreistä nyt puhumattakaan. Esikoisen synnytyksessä vedin sitä ilokaasumaskilla naamaan, kun ei muuten rauhottunu. Siihen putos ja sain sähistyä kätilöille että nyt viette sen helvettiin täältä tai mä en synnytä tätä lasta. Tekivät työtä käskettyä, tosin vaan käytävään kärräsivät mutta jättivät sinne ja pistivät salin oven lukkoon.

Kahden seuraavan kohdalla käytiin vakava keskustelu, siitä että mies EI tule mukaan. Keskimmäisen synnytyksessä oli mukana äitini, esikoisen synnytyksessä olin yksin.

Vierailija
5/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en nimittäin huolinut miestä esikoisen synnytyksen jälkeen mukaan. Sählää, hätäilee ja on kaikkien tiellä, esiintyy kaikkitietävästi, ärsyttävästi ja komentelevasti ja todella ärsyttää sekä mua että kätilöitä lääkäreistä nyt puhumattakaan. Esikoisen synnytyksessä vedin sitä ilokaasumaskilla naamaan, kun ei muuten rauhottunu. Siihen putos ja sain sähistyä kätilöille että nyt viette sen helvettiin täältä tai mä en synnytä tätä lasta. Tekivät työtä käskettyä, tosin vaan käytävään kärräsivät mutta jättivät sinne ja pistivät salin oven lukkoon.

Kahden seuraavan kohdalla käytiin vakava keskustelu, siitä että mies EI tule mukaan. Keskimmäisen synnytyksessä oli mukana äitini, esikoisen synnytyksessä olin yksin.

Minä olin jotenkin naiivisti käsittänyt tukihenkilön niin, että hän tukee synnyttäjää. Mies sen sijaan käsitti sen toisin päin :D

Eli mies valitti jatkuvasti, kuinka rankkaa hänellä on: hänellä olisi vaikka kuinka paljon muuta tekemistä ja pitää haaskata aikaa täällä, inhottavaa katella verta, ja valvoakin vielä pitää (mies sai sentään käydä välillä nukkumassa, minä en). Kun vauva sitten syntyi, mies paineli saman tien kotiin nukkumaan ja jätti minut 24/7 huutavan vauvan kanssa perhehuoneeseen.

Minun olisi siinä sitten kivuissani pitänyt hyvitellä ja tukea häntä. Ei kiitos toista kertaa.

Vierailija
6/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on teidän perheen suurin vauva

Vierailija
7/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni on ilmoittaa neuvolaan että voivat antaa yhteystietoni ilmaista doulaa kaipaaville synnyttäjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme