Teetkö Rosollinkin itse?ev.
Kommentit (19)
aika avuton täytyy olla, jos ei osaa keittää porkkanoita ja pilkkoa niitä, suolakurkkuja, punajuurta tms.
Helpoin joulupöydän ruoka. Ja mukavaa ajanvietettä ja yhdessä puuhastelua ennen ateriaa...
myös tehdään itse, ei mee kauaa ja helppoa kuin mikä.. :)
punajuurikuutiot tosin ostan purkkiversiona.
Helppoa ja nopea tehdä. Ja saa itse laittaa ainekset juuri niissä määrissä,kuin haluaa.
niitä ruokia, jotka on välttämätöntä tehdä itse, mikäli haluaa oikeasti maistuvaa (tuoretta). En todellakaan halua, että esim. omena on vanhaa. Tai kananmuna. Tykkäsin pilkkoa rosollia jo lapsuudenkodissani.
niitä ruokia, jotka on välttämätöntä tehdä itse, mikäli haluaa oikeasti maistuvaa (tuoretta). En todellakaan halua, että esim. omena on vanhaa. Tai kananmuna. Tykkäsin pilkkoa rosollia jo lapsuudenkodissani.
Oho! Missä päin laitetaan rosolliin kananmunaa?
Laitatteko muuten kaikki rosolliin kalaa tai lihaa? Meillä ei laiteta, kun pöydässä on niin monta kasvissyöjää, oikeastaan enemmistö.
kananmunaa?
En tajua niitä urpoja, jotka osvat pilkotun sipulinkin valmiina! (hirveän makuista seisseenä)
Oho! Missä päin laitetaan rosolliin kananmunaa? Laitatteko muuten kaikki rosolliin kalaa tai lihaa? Meillä ei laiteta, kun pöydässä on niin monta kasvissyöjää, oikeastaan enemmistö.
kans kysäistä, että missä kananmunaa laitetaan ?
Enkä ole kyllä kuullut lihaakaan laitettavan, täälläpäin tulee silliä, eli silsallaa tarjotaan :) Meillä ei laiteta kuin omenaa, porkkanaa, punajuuria ja sipulia
on ojentaa kaupassa käsi ja ottaa se laatikko kärryyn
...on etikkapunajuurista. HYI YÖKS.
jotka teette itse, koska keitätte porkkanat (ja punajuuret)? Kuinka kauan rosolli säilyy?
Totta on se, että itse tehty on parempaa.
keittää aattoaamuna niin paljon porkkanaa, perunaa ja punajuurta että riittävät rosolliin sekä aattona että päivänä. Pilkon vasta juuri ennen ruokaa.
Keitän tarpeet aatonaattona.
Aattoaamuna kuorin ja pilkon kaikki. Sekoitus ja jääkaappiin.
Laitan tarjolle pienempään astiaan. Rosolli säilyy oikein säilytettynä hyvänä 5-7vrk. Aatosta siis
Kaupan rorollissa on silliäkin, siksi en osta.
Kyllä rosolli ja sillisalaatti myydään ainakin meidän kaupassa erikseen ja eri nimillä, vaikka en itse osta kumpaakaan. Oletkohan tarttunut joskus väärään pakettiin?
Niiden lisäksi pilkotaan (valkosipuli)suolakurkkua, sipulia ja omenaa. Astellaan tarkoiluastiaan kaikki erikseen, jokainen voi tehdä mieleisensä mixin. Siinä meidän rosolli, nam. :)
ei ole perunaa,maistuu pelkältä punajuurelta eikä ole siis kovin hyvää. Keitän perunat ja porkkanat aattoaamuna. Kanamunaa käytetään usein koristeena rosollin päällä, itse en koskaan laita. Silli kannattaa tarjoilla sinällään eikä sekoittaa rosolliin, koska se silloin pilkaantuu niin nopeasti.
mitään jouluruokia, kun mennään vanhempieni luo aatoksi (tosin auttelen kyllä ruuanlaitossa). Meillä rosolli - tai salla, kuten meillä sitä kutsutaan - on aina tehty itse.