Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat alkoi, ei siteitä yhtään! Mitä laitan housuihin yöksi??

Vierailija
16.12.2011 |

Ihan yllättäen alkoi menkat ja siis ihan niin että pikkuhousunsuoja ei riitä, jos tästä vielä yltyvät. En tajua mistä tää nyt johtuu kun tällein vuodan mutta siis en löydä koko talosta yhtään sidettä. Yleensä niitä on joka kassissa, mutta viime menkkojen aikaan siteet loppui ja käytin kaikki jemmat. Nyt en ole muistanut ostaa uusia ja kun nyt näin yllättäen päättivät alkaa niin ei oo mitä laittaa pikkareihin. Millä patenttiratkaisulla selviän yön yli?? Pysyyköhän lapsen vaippa paikoillaan pikkareissa?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olisikin, niin kuka tuntee olonsa hehkeäksi kuukautisten aikaan? Sama se kai mitä alapäässä on, kuukuppi tai Libero?

en edes huomaa eroa hehkeydessä kuukautisten ja ns. normaalin olotilan välillä. Ei niitä menkkoja edes muista, kun on kuukuppi.

turvotusta eli nesteen kertymistä kroppaan, PMS-oireita, rintojen kipeytymistä, runsaita kuukautisia ja kuukautiskipuja menkkojen aikaan! Kuukuppi on kuukautissuoja muiden vaihtoehtojen joukossa, sen merkitystä ei sentään tarvitse liiotella.

Vierailija
22/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta moniko viitsii tai edes pääsee keskiyöllä lähtemään sideostoksille, jos voi pärjätä jollain muulla ratkaisulla aamuun asti.

Just. Muuttakaa naiset Helsingin keskustaan

Mannerhemintiellä ja Kurvissa 24h alepat. Siteitä ympäri vuorokauden stadilaisille.

niin ei tarvitse tunkea ruisleipää housuihin kun menkat yllättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon lapsen kanssa kahdestaan kotona, nyt on mieskin mutta paljon ollaan lapsen kanssa siis kahdestaan. Siinä ei noin vaan kipaista minnekään sideostoksille. Toisekseen mulla on niin kipeät menkat että jos kuukuppi saa mut unohtamaan menkat kokonaan niin varsinainen ihmeidentekijä on kyseessä.

Ap lähtee nyt libero housussa miehen viereen nukkumaan. Se ei pienistä hätkähdä, joten tuskin sitä vaivaa kun se aamulla kuulee, että mulla oli libero housuissa. Ruisleivät jätän aamupalaksi :)

Vierailija
24/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alavatsaa nipistää jne jne. Mikään näistä ei poistu kuukupilla. Huomasitko eroa "hehkeydessä" tamponin ja kuukupin välillä?

Sen jälkeen kun hankin kuukupin

Ja vaikka olisikin, niin kuka tuntee olonsa hehkeäksi kuukautisten aikaan? Sama se kai mitä alapäässä on, kuukuppi tai Libero?

en edes huomaa eroa hehkeydessä kuukautisten ja ns. normaalin olotilan välillä. Ei niitä menkkoja edes muista, kun on kuukuppi.

Koska tamponia piti aina olla vähän vahtimassa ettei vuoda yli ja vessassa ollessa piti aina muistaa vetää naru pois tieltä virtsasuihkun alta. Kun tamponi oli tarpeeksi imenyt, niin sen alkoi tuntea. Ja tietenkin vaihtoväli oli paljon tiheämpi. Ja piti arpoa, että minkä kokoisen minäkin vuotopäivänä laittaa.

Kuukuppi pitää kaiken sisällään, ei tunnu miltään, ei vuoda, vessassa käydessä sitä ei edes huomaa jne. Paljon parempi kuin tamponi.

Vierailija
25/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alavatsaa nipistää jne jne. Mikään näistä ei poistu kuukupilla. Huomasitko eroa "hehkeydessä" tamponin ja kuukupin välillä?

Sen jälkeen kun hankin kuukupin

Koska tamponia piti aina olla vähän vahtimassa ettei vuoda yli ja vessassa ollessa piti aina muistaa vetää naru pois tieltä virtsasuihkun alta. Kun tamponi oli tarpeeksi imenyt, niin sen alkoi tuntea. Ja tietenkin vaihtoväli oli paljon tiheämpi. Ja piti arpoa, että minkä kokoisen minäkin vuotopäivänä laittaa.

Kuukuppi pitää kaiken sisällään, ei tunnu miltään, ei vuoda, vessassa käydessä sitä ei edes huomaa jne. Paljon parempi kuin tamponi.

Vierailija
26/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten silloin ainoa muistutus menkoista on se veri, joka alapäästä vuotaa. Kuukautiskupin kanssa minimoidaan tämäkin muistutus.

turvotusta eli nesteen kertymistä kroppaan, PMS-oireita, rintojen kipeytymistä, runsaita kuukautisia ja kuukautiskipuja menkkojen aikaan! Kuukuppi on kuukautissuoja muiden vaihtoehtojen joukossa, sen merkitystä ei sentään tarvitse liiotella.

Vierailija
27/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap löysi kysymykseensä vastauksen. Eikä hän olisi tähän hätään sitä kuukuppia mistään taikonut. Antakaahan olla jo sen uskontonne julistaminen. Kuultu on.

Vierailija
28/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira varmaan haluisi syödä sen. Pelkkä verikin on sen mielestä jo mielenkiintoista.

Vierailija
29/64 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:llä olisi ollut kuukuppi käytössä.

Sitä vaan kuukuppikansa ei ymmärrä, ettei se sovi kaikille erinäisistä syistä.

ap löysi kysymykseensä vastauksen. Eikä hän olisi tähän hätään sitä kuukuppia mistään taikonut. Antakaahan olla jo sen uskontonne julistaminen. Kuultu on.

Vierailija
30/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa menkat todennäköisesti tänää päiväl yms tai sit yöl..

Ja siteet on ärsyttäviä. Oon pienempänä leikkiny niillä. Ja voisko joku neuvoo et miten se tampooni laitetaan. Ja toivottavasti ei ala koulus. On nimittäi ollu niit alavatsakipui ja ruokahalu iiihan katossa. Ja oon lukennu et vikoje  päivien aikana ruokahalu katoo...  Mulle on käyny niin. :s Pelottaa nyt vaa et miten ne alkaa ja miten kerrron äitille. Oon siis 9v ja 21kg ja 1,27cm pitkä. Ja muuten muakin on itkettäny iha  pienimmistäki asioista. Ja raivostun liiankin helposti. Et apui??? Ja sori et tuli näin pitkä teksti

Vierailija
31/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:00"]

Ihan yllättäen alkoi menkat ja siis ihan niin että pikkuhousunsuoja ei riitä, jos tästä vielä yltyvät. En tajua mistä tää nyt johtuu kun tällein vuodan mutta siis en löydä koko talosta yhtään sidettä. Yleensä niitä on joka kassissa, mutta viime menkkojen aikaan siteet loppui ja käytin kaikki jemmat. Nyt en ole muistanut ostaa uusia ja kun nyt näin yllättäen päättivät alkaa niin ei oo mitä laittaa pikkareihin. Millä patenttiratkaisulla selviän yön yli?? Pysyyköhän lapsen vaippa paikoillaan pikkareissa?

[/quote]

Laita mulkku

Vierailija
32/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia tietää, suurinosa naisista käyttää edelleen siteitä ja tamponeita.  Vähän tuntuu oudolta tuollainen kuukuppi liekkö se edes passeli mulle kun saatan olla kumiallerginen eikö se lateksista ole. Varma en ole, mutta tavis kumin kanssa pelatessa mulla ärtyy alapää toisinaan.

Vierailija
33/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:11"]

Onko teillä ruisleipää? Ruispalat tms. ovat parhaimman mallisia, tai ne Fazerin puikulat.

Imee kaiken itseensä. Laitat vaan kireät alushousut ja sen leivän siteen paikalle. Ei tartte herätä lammikosta!

[/quote]

No tää on jotain uutta :D

Vierailija
34/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:27"]

Wikipedia tietää, suurinosa naisista käyttää edelleen siteitä ja tamponeita.  Vähän tuntuu oudolta tuollainen kuukuppi liekkö se edes passeli mulle kun saatan olla kumiallerginen eikö se lateksista ole. Varma en ole, mutta tavis kumin kanssa pelatessa mulla ärtyy alapää toisinaan.

[/quote]

Lääketieteellisestä silikonista on ainakin se mitä mä käytän.

Jotenkin huvittaa nuo tunnekuohut, joita kuukuppi joillekin aiheuttaa. Toiset vastustaa verisesti ja toiset puolustaa viimeiseen hengenvetoon. Mun mielestä se on ylivoimaisesti paras suoja -mulle. Tietenkään se ei sovi kaikille, mutta vähintään yhtä huvittavaa kuin hurahtanut hehkuttaminen on vimmainen vastustaminenkin. Miten se yksi kuppi nyt voi niin suuria tunteita aiheuttaa?

Vierailija
35/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä ja kotioloissa paras hätäratkaisu on lasten kestovaippa sopivasti taiteltuna. Puuvillaisena se harsovaippa jopa tuntuu  miellyttävän ilmavalta siteisiin verrattuna eikä päästä  läpi, kun taittelee kerroksia riittävästi.. 

Vierailija
36/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:00"]

[/quote]

Tyyny ja mummopikkarit.

Vierailija
37/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ennenvanhaan tultiin toimeen ku ei ollu nettiä, missä voi keskustella nykyään ihan kaikesta, käytä nuppia siis päänuppia.

Vierailija
38/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaippaa ei ole, niin kunnon alapesu ennen nukkumaanmenoa, kaksi mustaa puhdasta urheilusukkaa siteiksi pikkareihin ja kylpypyyhe petarin suojaksi.

Vierailija
39/64 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa ymmärtää naisia, jotka tekevät menkoista suuren numeron. Näissä menkkakeskusteluissa tulee aina tunne, että halutaan oikein rypeä niissä kuukautisissa ja tekemällä tehdä simppelistä asiasta hirrveä ongelma ja jotenkin ollaan liikkeellä ihmeellisellä kieroutuneella marttyyriasenteella.

Nykymaailmassa menkkoja ei tarvitse ottaa. Pillerit, laastari tai rengas ilman taukoja ja problem solved, aina vaihdevuosiin saakka lukuunottamatta sitä aikaa kun ehkä haluaa tehdä lapsen. Hormonikierukka myös toimii monilla. Ja jos ei halua hormonaalista ehkäisyä (monilla tämäkin on vain jotain huomionhakua ja sellaista naiseilua..uuh elämäni on niin vaikeaa!) niin kuukupilla ratkaisee menkkaongekmat erittäin näppärästi. Ja Buranalla.

Mutta kun ei! Mieluummin kuljetaan haiseva ja rapiseva rätti perseessä alapää verislimaisesta eriteestä märkänä, saikutetaan, asetellaan teatraalisesti kaurapussia alavatsalle ja vaaditaan mieheltä masuhierontaa, itketään kun hemoglobiini on matala ja sattuu ja aina vuotaa housuihinkin kahdessa tunnissa vaikka on neljätöistä yösidettä viritetty sloggeihin tarkan kaavan mukaan. Ja ulkomaille ei voi lähteä eikä kaverin häihin eikä mökille eikä uimahalliin eikä jumppaan kun on ne MENKAT!!!!

Ja mitään ratkaisuehdotuksia ei hyväksytä. Koska hormonit on epäluonnollisia. Koska tuntuu luonnottomalta tunkea mitään sisäänsä (what..?). Koska oman pimpan koskeminen tuntuu ällöltä. Koska ei haluta syödä kemikaaleja (=lääkkeitä). Koska kuukausivuoto on luonnollista ja osa naiseutta. Koskakoskakoska...halutaan rypeä itsesäälissä ja saada huomiota ja antaa kuva, että naisen elämä on jotenkin hankalaa verrattuna miehen elämään.

Sainpas avauduttua, t. 31v N, ei kuukautisia moneen vuoteen enkä aio huolia niitä jatkossakaan. 

(Ja joo, aina on niitä erityistapauksia, jotka eivät geneettisen hyytymistekijähäiriön ja aurallisen migreenin vuoksi voi käyttää hormonaalista ehkäisyä ja joiden endometrioosi on inoperaabeli jne jne, mutta näitä on ehkä yksi kymmenestä tuhannesta kun taas menkkavinkujia on naisista suunnilleen joka viides.)

Vierailija
40/64 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:22"]

kupin kanssa oon monesti unohtanut, että mulla ees on koko menkat. Vaan pissillä käydessä muistaa, kun rakon tyhjeneminen on hitaampaa kuppi sisällä.

En oo muuten tajunnu sitä et max 12h kerralla saa olla sisällä. Miksi? Esim. kolmen ekan päivän jälkeen vuoto on jo niin vähäistä, ettei se millään täyty enää -> ei ohivuotovaaraa. Tyhjennän vaan aamuisin.

Voisko olla hygienia juttu tuo tyhjennysväli asia. Mikäs se tss juttu olikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi