Menkat alkoi, ei siteitä yhtään! Mitä laitan housuihin yöksi??
Ihan yllättäen alkoi menkat ja siis ihan niin että pikkuhousunsuoja ei riitä, jos tästä vielä yltyvät. En tajua mistä tää nyt johtuu kun tällein vuodan mutta siis en löydä koko talosta yhtään sidettä. Yleensä niitä on joka kassissa, mutta viime menkkojen aikaan siteet loppui ja käytin kaikki jemmat. Nyt en ole muistanut ostaa uusia ja kun nyt näin yllättäen päättivät alkaa niin ei oo mitä laittaa pikkareihin. Millä patenttiratkaisulla selviän yön yli?? Pysyyköhän lapsen vaippa paikoillaan pikkareissa?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 12:41"]Mulla alkaa menkat todennäköisesti tänää päiväl yms tai sit yöl..
Ja siteet on ärsyttäviä. Oon pienempänä leikkiny niillä. Ja voisko joku neuvoo et miten se tampooni laitetaan. Ja toivottavasti ei ala koulus. On nimittäi ollu niit alavatsakipui ja ruokahalu iiihan katossa. Ja oon lukennu et vikoje päivien aikana ruokahalu katoo... Mulle on käyny niin. :s Pelottaa nyt vaa et miten ne alkaa ja miten kerrron äitille. Oon siis 9v ja 21kg ja 1,27cm pitkä. Ja muuten muakin on itkettäny iha pienimmistäki asioista. Ja raivostun liiankin helposti. Et apui??? Ja sori et tuli näin pitkä teksti
[/quote]
Oot sen verran nuori vielä, että on aika epätodennäköistä että sulla alkais nyt kuukautiset. Vaikkei se tietenkään mahdotonta ole.
Sidettä suosittelen ainakin ensimmäiset kuukautiset käyttämään, tampoonia on vähän haastavampi opetella käyttämään...
Onko sulla jo valkovuotoa? Se kertoo lähestyvistä menkoista enemmän kuin ruokahalunmuutokset jne.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:11"]Onko teillä ruisleipää? Ruispalat tms. ovat parhaimman mallisia, tai ne Fazerin puikulat.
Imee kaiken itseensä. Laitat vaan kireät alushousut ja sen leivän siteen paikalle. Ei tartte herätä lammikosta!
[/quote]
Eikö vaikka nippu paahtoleipiä olisi parempi? Ne on paljon imukykyisempiä ja voi käytön jälkeen syöttää sorsille.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 00:00"]
Ihan yllättäen alkoi menkat ja siis ihan niin että pikkuhousunsuoja ei riitä, jos tästä vielä yltyvät. En tajua mistä tää nyt johtuu kun tällein vuodan mutta siis en löydä koko talosta yhtään sidettä. Yleensä niitä on joka kassissa, mutta viime menkkojen aikaan siteet loppui ja käytin kaikki jemmat. Nyt en ole muistanut ostaa uusia ja kun nyt näin yllättäen päättivät alkaa niin ei oo mitä laittaa pikkareihin. Millä patenttiratkaisulla selviän yön yli?? Pysyyköhän lapsen vaippa paikoillaan pikkareissa?
[/quote]
Kai nyt aikuinen ihminen osaa olla ilman tuppoja ja vaippoja. Kasva aikuiseksi
Sinä idiootti joka puhuit puolikuivan tamponin ulosvetämisestä. Koskaan tullut ajatelleeksi että naisten menkat on aika erilaisia, joillakin vuotaa heti alusta asti enemmän?
Silikonia ne kuukupit on. Löysin kyseisen kapistuksen kuusi vuotta sitten ja sen jälkeen en ole muihin suojiin koskenut. Lähinnä harmitti kaikki ne vuodet, kun sähläsin siteiden kanssa (varsinkin yöt), kun miljoona kertaa parempikin vaihtoehto oli olemassa. Kaikki toki tavallaan, mutta jotenkin hämmentää tuo kiihkeä vastustaminen, jos ei ole edes kokeillut.
Laita hillopurkki sinne ja tarjoa ensi jouluna joulupöydässä.
Sellaindn pesusieni, millä pestään saunassa selkää. Imee huimat määrät nestettä sisäänsä. :-)
Mulla on aina ollut hieman herkät nuo limakalvot ja kerran kuukuppi todellakin repäisi alapään rikki pois tullessaan. Ja olen siis 3 lasta alateitse synnyttänyt, mutta siitä huolimatta se pääsi jotenkin repsahtamaan auki siinä suulla ja kipu oli kaamea. Ne menkat oli mentävä siteillä ja sen jälkeen tampoonit ovat olleet ainoa oikea vaihtoehto...
Tunge alkkareihin vessa tai talouspaperia
No jopa on ongelma... vaikka talouspaperia tollo jollei muuta keksi. Tai jotakin kangasta tai pieni pyyheliina? Niitä pikkuhousunsuojiakin voi laittaa riviin tms... :D Yksi juttu jota itse käytän kuukautisten aikaan, on meikinpuhdistukseen tarkoitetut vanulaput joita myydään sellaisessa pötkössä... Pari sellaista rullalle ja emättimen suulle... Paljon parempi ratkaisu kuin tampoonit! Isot tampoonit on epämukavia ja ikäviä asettaa ja ottaa pois, ja se pienin taas tykkää mielellään valua emättimen suulle kurkkimaan vessakäyntien yhteydessä... Nuo vanulaput on sen verran halpoja ettei haittaa vaihtaa joka vessareissun yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:43"]Tunge alkkareihin vessa tai talouspaperia
[/quote]
wtf ei kenenkään alkkarit ole niin isot, että niihin mahtuisi kokonainen vessa!
Kannattaa laittaa paperia jos ei ole muuta vaihdat tarpeeksi usein sen paperin jos ei ole siteitä eikä pikuhousun suojia
Olen itse laittanut paljon paperia ja niin kuin siteenkin kanssa, yöksi myös kalsarimaiset pikkarit pikkareiden päälle.
Miehen käsi tietysti.