Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te äidit joiden lapsiluku on täynnä: Miksi ette hanki enää lisää lapsia?

Vierailija
15.12.2011 |

Kyselee vapaaehtoiseti lapseton :)

P.S. Mielenkiintoista nähdä, mitkä syyt ovat "hyväksyttyjä" syitä jättää lapsi tekemättä...

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kolme lasta. Haluaisin kyllä vielä yhden.

Vierailija
2/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fibromyalgiaan. Kivut on usein vaikeat, enkä usko, että jaksaisin toista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on jo neljä lasta. Meillä on myös kaksi erityislasta, joista toinen varsinkin vaatii paljon apua ja tukea.

Ei jakseta enempää.

Vierailija
4/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat olisivat menneet eri tavalla, saattaisin olla suurperheen äiti.

Vierailija
5/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, joista yksi on kuollut. Kaikki raskaudet olleet tavattoman rankkoja fyysisesti ja viimeinen henkisestikin. En myöskään halua olla pois pelistä raskauden vuoksi, liian rankkaa lapsille.

Vierailija
6/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- omat voimavarat ei riitä

- en halua että rahat on aina loppu. Nyt kun on kaksi lasta niin rahat riittää hyvin ja on mahdollisuus tarjota heille harrastuksia jne. ja voidaan matkustellakin, kahden lapsen kanssa on kuitenkin helpompaa kuin useamman

- en haluaisi ostaa isompaa autoa tai asuntoa

- tällä hetkellä vaan tuntuu siltä, että kaksi on hyvä luku, en osaa sen tarkemmin sanoa

Vierailija
7/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perse repee

Vierailija
8/99 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja kohduttomuus.

Vierailija
9/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En tahdo enää ikinä synnyttää

-En halua olla raskaana, koska en halua vältellä päihteitä.

-En tahdo nyhvätä kotona.

-Tahdon käydä työssä, enkä tahdo tipahtaa kelkasta. Vuoden vois olla pois, mutta ei kolmea. Ja mun mielestä alle 3-vuotiaan on hyvä kasvaa kotona.

-En tahdo imettää. Ja mun mielestä lasta on hyvä imettää aika pitkään.

Vierailija
10/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, ja nyt vaan tuntuu siltä, että meidän perhe on juuri sellainen, kuin pitääkin :)

Ennen kolmatta oli vielä jotenkin sellainen olo, että jotain puuttuu.

Vierailija
11/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää raskautta, yövalvomista, uhmaikää jne jne. Lisäksi kaksi lasta mahtuu nykyiseen autoon ja asuntoon.

P.S. Mielenkiintoista nähdä, mitkä syyt ovat "hyväksyttyjä" syitä jättää lapsi tekemättä...

Vierailija
12/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että tiesin. Joten toivottu kolmas jäi saamatta...

Vierailija
13/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi lasta, viimeisen sain 38v, nyt mittarissa jo 43 joten lapsiluku on täynnä täytyneekö tätä enempää perustella, ei kai.

Vierailija
14/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksaisi enää aloittaa alusta, nyt on muiden asioiden aika

Vierailija
15/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja odotan tällä hetkellä neljättä lastamme. Kyllä sen vain jotenkin sisimmässään tuntee koska lapsiluku on täynnä. Siihen ei vaikuta taloudellinen tilanne,pieni auto tai ahdas asunto jos on sellainen tunne että jotain/jokin puuttuu. Se tunne, oli se sitte täyttyminen tai puuttuminen voi olla yhden lapsen tai vaikka viiden lapsen jälkeen. Eri asia on tietenkin terveydelliset syyt niin kuin minulla nyt osittain. Lääkäri totesi jo toisen raskauden aikana että minun selkä ei tule kestämään neljää raskautta enempää ja kyllähän toi paikkansa pitää. Olen rv23 ja ihan täysin liikuntakyvytön raskauden loppuun asti ja synnytyksen jälkeen alkaa selän kuntoutus. Vaarana olis viidennes raskaudes alaraajahalvaantuminen. En aio ottaa sitä riskiä. Ja nyt minulla on muutenkin "se tunne" että meidän lapsiluku on täynnä tämän syntymän jälkeen. Olen valmis vaikka kohdun poistoon ja sitä myös vakavasti harkinnut.

Vierailija
16/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten että onko rahaa ruokkia ja vaatettaa koko katras, onko varaa isompaan autoon/pikkubussiin vai myydänkö auto kokonaan pois ja kuljetaan julksisilla. Mahtuko 2-3 lasta samaa huoneeseen vai onko järkevämpää hommata isompi asunto, onko siihen edes varaa (oma tai vuokra). Ei siinä paljoa paina sisäinen tunne.

Olen 30v ja odotan tällä hetkellä neljättä lastamme. Kyllä sen vain jotenkin sisimmässään tuntee koska lapsiluku on täynnä. Siihen ei vaikuta taloudellinen tilanne,pieni auto tai ahdas asunto jos on sellainen tunne että jotain/jokin puuttuu. Se tunne, oli se sitte täyttyminen tai puuttuminen voi olla yhden lapsen tai vaikka viiden lapsen jälkeen. Eri asia on tietenkin terveydelliset syyt niin kuin minulla nyt osittain. Lääkäri totesi jo toisen raskauden aikana että minun selkä ei tule kestämään neljää raskautta enempää ja kyllähän toi paikkansa pitää. Olen rv23 ja ihan täysin liikuntakyvytön raskauden loppuun asti ja synnytyksen jälkeen alkaa selän kuntoutus. Vaarana olis viidennes raskaudes alaraajahalvaantuminen. En aio ottaa sitä riskiä. Ja nyt minulla on muutenkin "se tunne" että meidän lapsiluku on täynnä tämän syntymän jälkeen. Olen valmis vaikka kohdun poistoon ja sitä myös vakavasti harkinnut.

Vierailija
17/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi käytännön syy on auto, haluan ajaa tavallisella henkilöautolla enkä millään epäkätevän isolla autolla, kolme turvaistuinta mahtuu siis vielä tavalliseen autoon.

Vierailija
18/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä ottanut vielä sen kolmannen. Olis rakkauta, aikaa, rahaa ja mahdollisuus olla kotona. Tuntuu että vasta nyt kahden harjoittelukappaleen myötä osaisin olla just sellainen äiti kun haluaisin.

Nyt sitten nautitaan näistä kahdesta ihanasta.

Vierailija
19/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kohta alan olla jo mummoiässä (oma äiti oli 41 tullessaan mummoksi).

Ja alkaa tuntua siltä, että niin ihania kuin pikkulapsiajat ovatkin niin minun osaltani tämä alkaa kyllä jo olla tarpeeksi nähtyä ja koettua. Viisi lasta.

Vierailija
20/99 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kohta alan olla jo mummoiässä (oma äiti oli 41 tullessaan mummoksi).

Ja alkaa tuntua siltä, että niin ihania kuin pikkulapsiajat ovatkin niin minun osaltani tämä alkaa kyllä jo olla tarpeeksi nähtyä ja koettua. Viisi lasta.