Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävikö kellekään äitiyslomalla näin? Entisessä työpaikassa

Vierailija
15.12.2011 |

vain unohdettiin. Otettiin toinen määräaikainen tilalle, eikä edes kyselty, olisitko ollut kiinnostunut palaamaan äitiysloman jälkeen.

:(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulta tarvitse mitään kysellä, kun määräaikaisuutesi oli kerran loppu. Olisivat varmasti kyselleet perään, jos olisit lähtemättömän vaikutuksen tehnyt.

Vierailija
2/9 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan menee lapseton on aina parempi. ei ole poissa ainakaan lapsen sairastelun takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itse halunnut töihin takaisin, niin kai teit asian selväksi ennen äitiyslomalle lähtöäsi? Oliko itselläsi suunnitelma, kaunako aiot olla kotona, ja kerroitko sen esimiehillesi?

Vierailija
4/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun työsuhde on päättynyt siihen kun ä-loma alkanut.

Mulla myös määräaikainen siihen sati kunnes jään ä-lomalle enkä oleta että pääse enää takaisin, kyllä multa tosin kysyttiin että kauan meinaat olla pois, mutta jokatapauksessa mun tilalle palkataan joku niin jos se on vaikka parempi ku mä niin luultavasti mua ei pyydetä takaisin.

Vierailija
5/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastauksia. Määräaikaisuuteen täytyy aina olla jokin syy. Jos määräaikaisuus katkeaa äitiyslomaan, mutta homma jatkuu, niin sitä pitää tarjota alkuperäiselle työntekijälle ja ottaa äitiysloman sijainen. Jos näin ei tehdä, syyllistytään syrjintään.

Mutta varmasti noin on käynyt ja usealle.

Vierailija
6/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastauksia. Määräaikaisuuteen täytyy aina olla jokin syy. Jos määräaikaisuus katkeaa äitiyslomaan, mutta homma jatkuu, niin sitä pitää tarjota alkuperäiselle työntekijälle ja ottaa äitiysloman sijainen. Jos näin ei tehdä, syyllistytään syrjintään.

Mutta varmasti noin on käynyt ja usealle.

Omassa tuttavapiirissa määräaikaisesta työstä äitiyslomalle jäänyt nainen ei hyväksynyt sitä, että hänelle ei tarjottu jatkoa ja haastoi työnantajan oikeuteen. Prosessi oli pitkä, kesti melkein kolme vuotta mutta työntekijä voitti ja sai kahden vuoden palkan.

Vierailija
7/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun työsuhde on päättynyt siihen kun ä-loma alkanut. Mulla myös määräaikainen siihen sati kunnes jään ä-lomalle enkä oleta että pääse enää takaisin, kyllä multa tosin kysyttiin että kauan meinaat olla pois, mutta jokatapauksessa mun tilalle palkataan joku niin jos se on vaikka parempi ku mä niin luultavasti mua ei pyydetä takaisin.

Äitiysloman alkaminen ei saa olla syy työsuhteen päättämiselle.

Vierailija
8/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että naiset saa yhä huonompaa palkkaa kuin miehet, kun ei ole alkeellisintakaan kuvaa omista oikeuksista.

Ota ap yhteys työnantajaan ja kerro asiasi. Ehkä sinulle on siellä joku toinen työ. Jos ei, niin soitto liittoon, jos vaikka kannattaisi lähteä käräjille.

Vierailija
9/9 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen on määräaikainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi