Tapaan salaisen miesystäväni perjantaina, aivan jo perhosia vatsassa :)
Ihanaa! Kolmannet treffit....
Kommentit (230)
ainakaan en (hyvästä liitostani huolimatta) koe enää, että puolisoni kuuntelisi minua samalla tavalla kuin vuosia sitten ja en myöskään itse koe mielekkääksi avautua kaikista asioista. Siis me kyllä puhumme paljonkin, ja hyvia keskusteluita, mutta joistakin asioista vain on helpompi avautua toiselle. Kyse ei ole häpeästä, uskalluksesta jne, kyllä kaikki on puolisolle 13 vuoden aikana uskallettu sanoa=) Kai se sitten on vain niin virkistävää puhua uudelle ihmiselle ja kun tietää, että mukana vielä voimakkaat kemiat niin pelkkä puhuminen pistää perhosia vatsaan.
Eikö teillä oikeasti ole elämää ilman, että pitää pettää jotta saisi perhosia vatsaan?
Normaali ihminen hakee pienen romanssin kutkutuksen saippuasarjoista tai leffoista. Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin ja pettää sitä ihmistä, joka pitäisi olla kaikkein rakkain ja luotetuin?
ei aikuinen ihminen saisi kokea perhosia vatsassa?? Ei ole mitään tiettyä ikää, milloin näin saisi tuntea. Ja sitä upeampaa on, kun huomaa, että vielä joku saa sukat pyörimään jaloissa. Jotkut pystyvät sen tunteen saavuttamaan aina uudestaan puolison kanssa, jotkut tarvitsevat siihen apua ulkopuolelta. Meillä mieheni kanssa jopa seksi on hyvää, mutta läheisyyttä kaipaan silti, siksi myös minulla sivusuhde.
hoetaan että "voi osua teidän kohdallenne, varokaa vaan" on naurettavaa että nämä häntäheikit ja haarapääskyt jotka jalkojaan levittelevät väittävät että muillakin ihmisillä on moraali niin löysä että libidolla ei oo mitään itsehillintää vaan pakko on kaatua sänkyyn ensimmäisen charmikkaan tyypin kanssa jonka kohtaa. ei pettäjillä ole muuta sanottavaa...säälittävää.
mutta kysehän on siitä että mitä tahansa vääryyttä ihminen tekee, varastaa, valehtelee tai pettää yms. on aina se että ei edes itselleen voi myöntää mitä tekee ja kuinka paha se teko oikeasti on. koska ei kestä totuutta. ei kestä sitä että ihminen on epäonnistunut ja luuseri. ei voi myöntää itselleen kuinka heikko ja paha on.
kun tällainen ihminen on ensin vakuutellut itsensä ja omatuntonsa, on helpompi esim täällä av:lla puolustella nimettömänä kenelle tahansa tekoaan. ei nämä pettäjät IKINÄ tunnustaisi näitä kasvot näkyvillä. ei niillä oo pokkaa tai itsetuntoa koska häpevät itseään.
mutta siis väitelkää ja kirjoitelkaa tätä ketjua niin pitkälle kuin ikinä haluatte. ette saa ketään pettäjää tajuamaan pointtianne. ei siitä ole hyötyä eikä sillä ole väliä. katsokaa vaan oman olkanne yli ettei oma miehenne ole näiden pettäjäshakaalien uhri!!!!
ei kukaan VÄITÄ että sellainen tilanne tulee juuri sinun kohdallesi, mutta se on mahdollista! itse olin vielä muutamia vuosia sitten todella tiukka moralisoija, olisin täällä varmaan ensimmäisenä kuulunut ap:n ja vitosen kivittäjiin. miehen veljellä oli pitkä sivusuhde ja lähes pakotin miehenikin katkaisemaan välit veljeensä. kunnes sitten itse kohtasin aivan ihanan miehen, jonka kanssa ensin jutut menivät yksiin ja sitten myöhemmin, kuin huomaamatta, seksi... olin aivan kauhuissani, mutta en voinut tunteilleni mitään. miestäni en kuitenkaan koskaan edes harkinnut jättäväni. sivusuhde kesti 7kk ja en sitä kadu. jos siitä jotain opin, niin älä todellakaan moralisoi toisten elämää!!!
Onko tässä kuitenkin pohjalla jotain ihailluksi tulemisen tarvetta...? Liioitteletteko koskaan asioitanne näille miehille/naisille, eli pyrittekö tekemään itsestänne jotenkin "fiksumpia / mielenkiinotoisempia / värikkäämpiä" mitä todellisuudessa olettekaan?
Nämä vieraat ihmisethän eivät tiedä historiaanne ja mahdollisia epäonnistumisianne työelämässä, ihmissuhteissa tms... Hän ei näe miten pidätte kotianne, onko koti kaunis ja tyylikäs vai halpa ja sotkuinen. Tai että millaiset lapset olet onnistunut kasvattamaan, ovatko he kavereiden suosimia ja reippaita, vai yksinäisiä harmaita arkoja hiirulaisia. Hänen ei tarvitse tietää sinusta mitään "negatiivista", vain niitä positiivisia ja ihailua aiheuttavia asioita? Vai keskusteletteko TODELLA ihan kaikesta? Peräpukamista, lasten koulukiusaamisesta, rahaongelmista, tulevaisuuden suunnitelmista perheitänne koskien...?
ainakaan en (hyvästä liitostani huolimatta) koe enää, että puolisoni kuuntelisi minua samalla tavalla kuin vuosia sitten ja en myöskään itse koe mielekkääksi avautua kaikista asioista. Siis me kyllä puhumme paljonkin, ja hyvia keskusteluita, mutta joistakin asioista vain on helpompi avautua toiselle. Kyse ei ole häpeästä, uskalluksesta jne, kyllä kaikki on puolisolle 13 vuoden aikana uskallettu sanoa=) Kai se sitten on vain niin virkistävää puhua uudelle ihmiselle ja kun tietää, että mukana vielä voimakkaat kemiat niin pelkkä puhuminen pistää perhosia vatsaan.
Ymmärrän täysin sen tunteen, että haluaa kokea olevansa ihana, kiinnostava, seksikäs, rakastunut... Meillä ehkä miehelle kävi juuri noin, koska hänellä oli suhde toiseen naiseen. Meillä oli (tai on edelleen) kaksi pientä lasta, ja en varmaankaan osannut antaa hänelle tarvittavaa huomiota.
Luonnollisesti tuo oli ehkä kamalinta, mitä olen kokenut kun kaikki aikanaan paljastui. Olemme edelleen naimisissa, mutta jotenkin joka päivä kyseenalaistan tämän liiton. Nyt kun olen itse taas päässyt pois kodin seinien sisäpuolelta ja saanut hiukan omaa elämää, tulee väistämättä mieleen, että eikö minullakin olisi oikeus kokea jotain tuollaista? Ei mieheni kuitenkaan ole halunnut erota, mutta ei todellakaan pidä minua kuin kukkaa kämmenellä, tai osoita erityistä huomiota. Ehkä ennemminkin vain kiukuttelee ja murjottaa, ja minun pitäisi edelleenkin kannatella ja "nostaa" häntä, ihailla, kehua ja rakastaa, siitä huolimatta että hän ei tee samoin. Ja siitä huolimatta, että hän on pettänyt. Alkaahan se ajan myötä vituttaa. Ja tulee niitä ajatuksia, että "miksen minäkin..?".
Jotenkin kuitenkin on vain moraali niin kova, että ei pysty. Ihan käsittämätön ajatus, että laittaisin ilmoituksen johonkin palstalle?! Jos tässä nyt joku toinen tulisi ikinä kuvioihin, niin kyllä se sitten on sen jälkeen kun on ensin erottu. Ehkä haluan olla sen verran miestäni parempi ihminen, että ainakaan pettämisestä hän ei minua voi syyttää. Enkä halua sellaista syyllisyyttä omalle tunnolleni, on se sen verran karmeaa. En usko, että saisin siitä millään muotoa hyvän olon, vaikka kuinka haluaisinkin kokea jonkun ihailua.
Miksette tosiaan eroa? Ei siihen tylsään avioliittoon kuole. Minun on vaikea uskoa, että tuollainen toimisi täysin ilman mitään syyllisyydentunteita tai ongelmia kovin pitkään.
tietenkään sitä ei pysty toinen kuvittelemaan, miltä se tuntuu kun ihastuu johonkin.
Mulle kävi niin, että olin pitkään fantasioinut yhdestä miehestä, ihan vaan piristääkseni arkeani. Yllätys oli melkoinen, kun sattuma kuljetti meitä yhteen ja alettiin pitää yhteyttä. Juuri mitään ei ole tapahtunut, mutta satunnaiset viestit tuovat kummasti hyvää mieltä..
Meillä kulahtaneesta liitosta kotona on kovastikin ollut puhetta, mutta miehen mielestä mitään ongelmaa ei ole, joten ei hänen tarvitse mitään tehdäkään. Minä hoidan lapset ja kodin ja koska olen ollut niin tyhmä että olen antanut elämän näin mennä, hän ei aio vastakaan muuttua. Suuttuu kyllä paljon aina kun eroa yritän ehdottaa. Tiedän silti ettei minusta siihen ole; en voi tehdä sitä lapsilleni.
Ennen olin ihan samanlainen kun nämä tuomitsijat täällä. En vain tajunnut, miten elämä voi mennä. Kun unohtaa sen ainaisen toisen ihmisen omistamisen luulon, on ehkä avoimempi. Itse olisin onnelllinen, mikäli mieheni löytäisi toisen ja olen sen hänelle sanonutkin. Valitettavasti hän ei taida haluta.
Sofia:
Teidän avioliitossanne on universaali, maailman yleisin parisuhdeongelma - seksuaalisten halujen kohtaamattomuus. Te tuskin olette avioituneet väärästä syystä vaan rakkaudesta, kuten yleensä ihmiset tekevät. Niin laskelmoivia henkilöitä on hyvin vähän, jotka miettisivät itselleen vain sopivin geenein varustettua siittäjää. Myöskään sterilisaatiotoimenpiteellä ei tunneta olevan puolison haluttomuutta lisäävää vaikutusta, pikemminkin päinvastoin. Vai olisiko vaimosi ehdottomasti halunnut vielä neljännen lapsen?
Teille on käynyt niin kuin pitkissä suhteissa tapaa käydä. Tullaan enemmän kavereiksi kuin ollaan rakastavaisia. Aika ja energia uhrataan työlle ja lapsille. Parisuhde väljähtyy, seksi alkaa tympiä.
Hakeutukaa parisuhdeneuvontaan ja/tai menkää ainakin kahdenkeskiselle pitkälle lomamatkalle. Jos seksiä ei rupeaisi liitossanne olemaan edes kerran pari kuussa, voisit miettiä rakastajattaren hankkimista - ei mitään salasellaista vaan seksikaverin, jonka olemassaolon vaimokin tietää ja syystä sietää.
Ja tuossakin on vissi ero, että onko seksikumppani vaimon tiedossa vai ei. Ja kuka HULLU oikeasti "syystä sietää" sitä, että mies käy painamassa jotain toista naista?! Minä en sen jälkeen kyllä enää koskaan antaisi oman mieheni koskeakaan minuun, jos käy vehjettään uittamassa ensin jonkun toisen sisällä. Hyi h******tti.
Lopettakaa jo tä keskustelu. ei tästä mitään hyötyä.
moraalin puolella olevat: "ette saa ääntänne kuuluville! ette häviä, mutta ette voitakkaan, ja sananne kaikuvat kuuroille korville"
Pettäjät: Luuletteko todella saavanne itsetuntonne takaisin puolustelemalla av:lla elämäntapaanne, tuleeko teille todella parempi olo kun nimettömänä voitte esittään kantanne joka ei tee teistä yhtään parempia ihmisiä? saatte vaan sääliä osaksenne..hävetkää vähän?
te ootte kaikki tällä palstalla säälittäviä ihmisriekaleita, joilla ei ole muuta elämää ku tuomiota toisenne ja esittää hyvää ihmistä. ei sillä ole merkitystä petätkö vai ei, jos teet elämässä muuta väärää. kenenkään sana ei paina mitään! jos nimettömänä huutelee
että ollaan sitä mieltä että saa tehdä mitä haluaa, esittää perhe-illuusiota ja leikkiä kotia. se on henkisesti jälkeenjäänyttä. mitään ei oteta vakavasti. tosissaan. leikitään vaan elmällä. mitä on mennyt avioliittoon ja luvannut avioliiton sitein toisilleen olla yhdessä kunnes kuolema erottaa. siitä saa kärsiä. ei avioliittoon kuulu pettäminen vaikka se ei ole lailla kiellettyä. mutta musta on kuvottavaa että sen perusteella että se ei ole laissa, ihminen voi tehdä kaikkia halveksittavia tekoja. se on sairasta ja ällöttävää. miksei saman tein siten hyväksytä suomessa moniavioisuutta. jos näitten tekstien perusteella saa kaikki tehdä niinkuin haluaa ja olla keskenään ja kolmen kimppaa ja ryhmässä ja homoilla yms. MITÄ VITUN VÄLIÄ ON ENÄÄ MILLÄÄN AVIO/AVOLIITOLLA!?? ETTEKÖ TE SEKÄ PETTÄJÄT ETTÄ MORALISOIJAT NÄÄ ETTÄ MILLÄÄN EI MILLÄÄN OO ENÄÄ MITÄÄN VÄLIÄ??!!! KUKAAN EI VÄLITÄ. KUKAAN EI PERÄÄNKUULUTA ARVOJA. MIKSI LEIKKIÄ PERHETTÄ KU SUURIN OSA SUOMALAISISTA JO HANKKII SALASUHTEEN. MIKSI EI SAMAN TIEN TEE SIITÄ JULKISTA JA AJETA ENEMMÄN VIHREIDEN ASIAA JA HYVÄKSYTÄ MONIAIVOISUUS?? MUTTA OHHOH. AI NIIN..SEHÄN OLIKIN VAAN NEEKEREITÄ JA MUSTIA VARTEN SE LAKIALOITE!! SAATANAN SIAT. TE OKSETATTE MUA! HYI HELVETTI MITÄ PASKAA!
ÄLKÄÄ MENKÖ KUKAAN NAIMISIIN VAAN PERUSTAKAA PANOKOMMUUNI KESKENÄNNE
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan hanki salasuhdetta. Ei edes puolet. Perinteisiä perhearvoja ja yksiavioisuutta kunnioitetaan edelleen. Älä menetä uskoasi ihmisiin näiden muutamien luopioiden ja heidän kuvottavien tarinoidensa vuoksi :)
että ollaan sitä mieltä että saa tehdä mitä haluaa, esittää perhe-illuusiota ja leikkiä kotia. se on henkisesti jälkeenjäänyttä. mitään ei oteta vakavasti. tosissaan. leikitään vaan elmällä. mitä on mennyt avioliittoon ja luvannut avioliiton sitein toisilleen olla yhdessä kunnes kuolema erottaa. siitä saa kärsiä. ei avioliittoon kuulu pettäminen vaikka se ei ole lailla kiellettyä. mutta musta on kuvottavaa että sen perusteella että se ei ole laissa, ihminen voi tehdä kaikkia halveksittavia tekoja. se on sairasta ja ällöttävää. miksei saman tein siten hyväksytä suomessa moniavioisuutta. jos näitten tekstien perusteella saa kaikki tehdä niinkuin haluaa ja olla keskenään ja kolmen kimppaa ja ryhmässä ja homoilla yms. MITÄ VITUN VÄLIÄ ON ENÄÄ MILLÄÄN AVIO/AVOLIITOLLA!?? ETTEKÖ TE SEKÄ PETTÄJÄT ETTÄ MORALISOIJAT NÄÄ ETTÄ MILLÄÄN EI MILLÄÄN OO ENÄÄ MITÄÄN VÄLIÄ??!!! KUKAAN EI VÄLITÄ. KUKAAN EI PERÄÄNKUULUTA ARVOJA. MIKSI LEIKKIÄ PERHETTÄ KU SUURIN OSA SUOMALAISISTA JO HANKKII SALASUHTEEN. MIKSI EI SAMAN TIEN TEE SIITÄ JULKISTA JA AJETA ENEMMÄN VIHREIDEN ASIAA JA HYVÄKSYTÄ MONIAIVOISUUS?? MUTTA OHHOH. AI NIIN..SEHÄN OLIKIN VAAN NEEKEREITÄ JA MUSTIA VARTEN SE LAKIALOITE!! SAATANAN SIAT. TE OKSETATTE MUA! HYI HELVETTI MITÄ PASKAA!
ÄLKÄÄ MENKÖ KUKAAN NAIMISIIN VAAN PERUSTAKAA PANOKOMMUUNI KESKENÄNNE
Miksi tästä keskustelusta pitäisi olla jotain hyötyä? Mielestäni uskottomuus on ilmiönä mielenkiintoinen. Miksi siitä ei voisi keskustella? Jos sinua aihe ahdistaa liikaa, suosittelen pysymään poissa ketjusta :)
Lopettakaa jo tä keskustelu. ei tästä mitään hyötyä.
moraalin puolella olevat: "ette saa ääntänne kuuluville! ette häviä, mutta ette voitakkaan, ja sananne kaikuvat kuuroille korville"
Pettäjät: Luuletteko todella saavanne itsetuntonne takaisin puolustelemalla av:lla elämäntapaanne, tuleeko teille todella parempi olo kun nimettömänä voitte esittään kantanne joka ei tee teistä yhtään parempia ihmisiä? saatte vaan sääliä osaksenne..hävetkää vähän?
te ootte kaikki tällä palstalla säälittäviä ihmisriekaleita, joilla ei ole muuta elämää ku tuomiota toisenne ja esittää hyvää ihmistä. ei sillä ole merkitystä petätkö vai ei, jos teet elämässä muuta väärää. kenenkään sana ei paina mitään! jos nimettömänä huutelee
aina ajattelin, etten ikinä voisi pettää, mutta niin vain on ajatusmaailma muuttunut; rinnallani on reilun vuoden kulkenut ystävä, joka saa harmaanakin päivänä auringon paistamaan
Mitä mahtaa kuulua näille "salasuhteilijoille" nyt, kun aikaa on mennyt melkein vuosi?
Kiinnostaisi tietää, koska itse olen nyt lähes vastaavassa tilanteessa. Salasuhteen kynnyksellä, niinsanotusti.
Minun mieheni ajatteli juuri, kuten nämä puolustajat täällä. Minä sain selville, että ELÄMÄSTÄNI OLI VIETY 7 VUOTTA" valheille eli useammalle salasuhteelle. Samaan aikaan olin kestänyt miehen kiukuttelua ja ymmärtänyt häntä "hyvässä liitossamme". Miehn mukaan siis liittomme oli hyvä, eikä halunnut erota. Oli kuitenkin niin kivaan, ettei kadukaan tekojaan.
Nyt hän on yksin. Minä jätin hänet. Tätä hän ei koskaan halunnut. Minulla ei ole myötätuntoa hänen kärsimyksilleen.
Minun mieheni ajatteli juuri, kuten nämä puolustajat täällä. Minä sain selville, että ELÄMÄSTÄNI OLI VIETY 7 VUOTTA" valheille eli useammalle salasuhteelle. Samaan aikaan olin kestänyt miehen kiukuttelua ja ymmärtänyt häntä "hyvässä liitossamme". Miehn mukaan siis liittomme oli hyvä, eikä halunnut erota. Oli kuitenkin niin kivaan, ettei kadukaan tekojaan.
Nyt hän on yksin. Minä jätin hänet. Tätä hän ei koskaan halunnut. Minulla ei ole myötätuntoa hänen kärsimyksilleen.
Muistakaa pettäjät, että kun jäätte kiinni, ero tulee ja lapset kärsii, niin syy on yksin teidän omanne.
tiedän monta avioliittoa, jotka ovat parantuneet salasuhteen myötä. siis oikeasti. ja sitten tiedän sellasia liittoja, jotka parantuneet kun pettäjä jäänyt kiinni ja asioista puhuttu. asiat eivät todellakaan ole mustavalkoisia. ja kun kerran petetään, on se minusta sama tapahtuuko jonkun randomin kanssa kännissä vai suunnitellusti nettituttavuuden kanssa. Jos 5 ja hänen salarakkaansa pystyvät sopimaan yhteiset pelisäännöt ja niitä noudattamaan niin mikäs siinä. nostan hattua että tekee elämästään juuri sellaisen kun haluaa.
Meillä nyt ensimmäisen tapaamisen raamit lyöty lukkoon. Menemme ensin huomenna syömään ja juttelemaan oikein kunnolla ensimmäistä kertaa kasvotusten. Sitten jos tilanne näyttää siltä, siirrymme rauhallisempaan paikkaan. Hyvällä tavalla jännittää, ei kaduta eikä pelota. Miettikääpä jokainen tahoillanne, mikä sellainen ratkaisu on omassa elämässänne, jota eivät muut hyväksyisi. Minulla se on tämä. Ja vain tämä.
Toivottavasti miehillänne on myös nainen joka viikonpäivälle. Mua sitten säälittää pettävät naiset, eikä edes teillä ole kanttia pistää suhde poikki niin saa vapaasti juosta missä lystää?