Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kunto senkun huononee, käyn lenkillä 3 kertaa viikossa

Vierailija
10.11.2005 |

siis oikeesti ihan ihme juttu, mutta kun ei jaksa nykyään juosta yhtään. tänäänkin oli niin tuskasta koko matka. pohkeet menee jumiin heti ja muutenkin puhti pois. tulee vaan huonolle tuulelle kun ei jaksa pätkääkään, kuukuaus sitten jaksoi paljon paremmin. siis mähän nyt en oo harrastanu tätä lenkkeilyä kun nelisen kuukautta, mutta oli se paljon mukavampaa silloin kun tuntui että jaksoi kerta kerralta juosta enemmän ja pidempään. nyt jaksaa juosta kerta kerralta vaan vähemmän. mitä mä siis teen väärin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

venyttelyistä? Varmasti pohkeet kipeytyy jos ilman venyttelyjä lähtee lenkkeileen? Oletko muuten terve? Ei flunssaa päällä? flunssaisenahan ei SAA mennä lenkille.

Onko hyvät lenkkarit? Minkälaisessa maastossa juokset? Pururata varmaan olisi kaikkien paras alusta.

Vierailija
2/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maasto ei oo paras mahdollinen kyllä, mutta ei oikein viitsi ajaa reilu 10 kilsaa lähimmälle pururadalle että pääsee lenkille. oon juossut tien vieressä nyt jonkun aikaa, hiekkatiekin parempi, mutta sehän siinä kummaa onkin, tänään mä juoksin tuon mun hiekkatielenkin ja olin niin rätti kun vaan olla ja saattaa. asfaltillakin kulkee paremmin. tosin, silloin tulee alaselkä helvetin kipeeks. eli mitä tästä opimme? lenkkeily ei oo mua varten. mutta kun muuhunkaan ei oo aikaa eikä varaa. -ap

Vierailija:

venyttelyistä? Varmasti pohkeet kipeytyy jos ilman venyttelyjä lähtee lenkkeileen? Oletko muuten terve? Ei flunssaa päällä? flunssaisenahan ei SAA mennä lenkille.

Onko hyvät lenkkarit? Minkälaisessa maastossa juokset? Pururata varmaan olisi kaikkien paras alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi siltä, ettei sinulla ole tarpeaksi energiaa lenkkeilyyn...? Yritä syödä jotain pientä noin tuntia ennen lenkkiä, vaikka ruisleipää+kalkkunaleikettä. Tai juuri ennen lenkkiä banaani.

Olen myös jostain kuullut, että muutaman kuukauden lenkkeilyn jälkeen voi tulla takapakkia ja tuntua siltä, että olisi taas aloituspisteessä. Siihen monet lopettavatkin, kun juuri silloin pitäisi vain jaksaa vaikka ei huvita ja tuntuu raskaalta. Sen vaiheen jälkeen juoksu alkaa luistamaan taas paljon paremmin.

Vierailija
4/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä aina yleensä syön jotakin pari tuntia ennen kun meen lenkille. silloin ehtii ruoka hyvin laskeutua, muuten mulle tulee kaiken lisäks huono olo. tänäänkin söin just sen pari ruisvoileipää juustolla ja join lasillisen sokeritonta vadelmakeittoa. en tiiä, kai sitä pitää vaan yrittää jaksaa pakertaa, vaikka ei huvittais niin yhtään, jospa tää vielä helpottais uudestaan. -ap

Vierailija:

Kuulostaisi siltä, ettei sinulla ole tarpeaksi energiaa lenkkeilyyn...? Yritä syödä jotain pientä noin tuntia ennen lenkkiä, vaikka ruisleipää+kalkkunaleikettä. Tai juuri ennen lenkkiä banaani.

Vierailija
5/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä että olet vaan menettänyt kiinnostuksen?

Alussa jaksoit, kun oli uutta ja huomasit kunnon kasvavan?

Sitten iski tylsyys?

Mulle tulee ainakin noita motivoitumisongelmia joskus.

Pitenmi lenkki ja hiljasempi vauhti, niin jos saat kunnon endorfiini-vaihteen päälle niin silloin jaksaa taas lenkkeillä. Kun tuntuu siltä että jaksaisit samalla vauhdilla vaikka kuinka kauan niin silloin hyvä.

Kivut kyllä voisi kuitenkin johtua sulle sopimattomista kengistä. Asentovirhe saa helposti aikaan erilaisia kipuja ja jomotuksia.

Vierailija
6/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas lenkille, teki mieli tai ei. ei ainakaan huvittais luovuttaakaan. -ap

Vierailija
7/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelin liikkuvani tarpeeksi, kun kävin kolmesti viikossa lenkillä, kahdesti juoksu ja kerran kävelylenkillä.

Sain anopiltani kerran kävelymittarin lainaan ja järkytyin. Terveyssuositus on 10 000 askelta päivässä ja minä sain lenkkeilypäivinä noin 8 000 ja muina päivinä maksimissaan 3 000 askelta kasaan (yleensä vähemmän). Pidin mittaria muutaman viikon, jotta oppisin ottamaan lisää askeleita ja kunto parani jo sillä arkiliikunnalla enemmän, kuin niillä kolmella lenkillä viikossa.

Vierailija
8/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysisis suorituksissa vaikka kuinka olisikin tankannut energiaa.itelläni oli ja ihmettelin ja vitutti kun olin syöny tosi hyvin ja silti väsytti lenkillä.jalat tuntu betonipalkeilta...

Vierailija
9/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ole ylikunnossa (eli pitäis olla matala). Niin oliko sulla sykemittari? Mä ajoin itteni muutama vuosi sitten ylikuntoon aloittamalla lenkkeilyn liian rajusti. Lenkeilläkin hitaassa vauhdissa alkoi syke huidella maksimisykerajoilla eli oli 180-190. Levossa syke oli n. 90. Parani levolla ja aloittelin sitten uudelleen rauhallisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän