Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä EN ottaisi duunarimiestä, koska

Vierailija
14.12.2011 |

- hän ei suostuisi ostamaan Artekista huonekaluja (Sotkasta saa halvemmalla, miksi maksaa tavallisesta koivuvanerista?)

- häntä ei voisi viedä Stockmannille (törmäilisi lasisiin hyllyihin, pyyhkisi nenää hihaan)

- hän ei tuntisi osakunnan juhlissa laulettuja lauluja emmekä voisi laulaa niitä omissa rapujuhlissammekaan

- hän ei tuntisi historiaa eikä maantietoa

- hän ei puhuisi kieliä

- hän ei haluaisi matkustaa (eikä hänellä olisi siihen varaa)

- joutuisin elättämään häntä, kuluja ei voitaisi jakaa edes osapuilleen puoliksi

- hänellä olisi erilaiset työajat kuin minulla

- lastemme elintaso kärsisi.

Siinä oli jokunen syy. Duunarit naikoon duunareita, meikäläiset meikäläisiä. Eipä tule turhia riitoja ja elämä on kaikilla mukavampaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä moni varmaan lähtee siitä, että koulutus ei automaattisesti ratkaise, kunhan ihminen on kiva ja kunnollinen jne.

Oma mieheni on akateeminen, mutta duunaritaustaisesta perheestä. Itse olen syntyjään keskiluokkaa.

Oma perheemme (siis mieheni, lapsemme ja minä) edustanee jonkinlaista nykyajan ylempää keskiluokkaa, molemmilla vanhemmilla akateeminen koulutus ja palkkaa yli 4000 e/kk, kotona iso Lundian kirjahylly, tauluja ja paljon matkustellaan. Äänestämme Kokoomusta ja Vihreitä. Arvostamme kaupunkielämää, lukemista, keskustelemista, seuraamme maailman tapahtumia jne. Emme omista autoa, vaan laitamme mieluummin rahaa aineettomiin asioihin.

Oma sukuni ja lapsuudenperheeni on suunnilleen samanlainen. Mieheni vanhemmat ja sisarukset taas ovat aika erilaisia. Auto on tärkeä, naiset hoitavat lapsia ja kotia, rasististen vitsien kertominen ja kaikenlainen epäluuloisuus on arkipäivää, koetetaan olla koko ajan "hienoja", juostaan merkkivaatteiden perässä koska luullaan että "niin kuuluu olla", kirjahyllyssä on matkamuistoja ja dvd-levyjä jne. Koulutusta on suht vähän ja kaikille koulutettuille ollaan kateellisia ja herravihaisia.

No, meillä on oma perheemme on ja olemme mieheni kanssa pyrkineet luomaan jonkinlaisen järkevän mallin kanssakäymiseen miehen suvun kanssa (tyyliin: vältellään herkkiä puheenaiheita kuten maahanmuuttajia jne.). Vaan tylsäähän se on, kun esim. kälyn kanssa ei saa mistään aikaiseksi mukavaa yhdessäoloa ja miehen sisarusten kanssa ei ole mitään yhteistä.

Tämä vain esimerkkinä siitä, millaisia ristiriitoja "eriluokkaiset" avioliitot aiheuttavat aika helposti.

Vierailija
22/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheystäviä tuomari, insinöörejä 2, ekonomi, ammattiduunareita, lehdenjakaja ja muita esim. yrittäjä! Perheessämme vain yhdellä on korkeakoulututkinto.

Mitäpä minä sanoisin muuta kuin voi äly! Tosin kerran yhdessä keskustelussa tuli ilmi et duunarin kanssa ei voi keskustella perusteista heidän kanssa vain todetaan näin on ja se kelpaa. Voi ollakin jossain mielessä mutta ei se kyllä pidä paikkaansa noin yleensä. Ihmiset vaan on niin valveutuneita nykyään!!

Sitä tietoa saa pilvin pimein toisin kuin ennen! Y-opiston luennoilla se tieto on niin rajattua ellei peräti jo vanhaakin. Miettikääpä, saako luennoitsija tietyillä aloilla tuoda esille noin vaan uudet tutkimukset? Joskus tuntuu onko nämä lukeneet tyhmiä.

Esimerkiksi minä duunari olen ollut eri mieltä erikoishammaslääkärin kanssa lasteni hampaista enkä antanut poistattaa niitä. Noin 14 vuotta myöhemmin hammaslääketieteen professori kiitti minua etten antanut tehdä sitä toimenpidettä! Se olisi ollut todella katastrofi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noin yleistää. No ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

Vierailija
24/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan tilanne taitaa olla kohta niin, että duunareilla on parhaimmat palkat. Oma mieheni tienaa bruttona 4000€/ kk ihan normaalissa päivätyössä.

Itse paremmin koulutettu ja palkka vain hieman yli puolet siitä mitä mieheni tienaa.

Vierailija
25/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tais mennä iso osa ketjusta ohi.. Että kauhalla vaan :)

Vierailija
26/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tais mennä iso osa ketjusta ohi.. Että kauhalla vaan :)

Koska provohan se oli =)

Vierailija
27/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja-siippani ei tule koskaan kotiin ennen klo 18, on vaikka sun mitä edustusta ja pakollista kissanristiäistä.

Olen kade kavereille, joiden mies tulee neljän jälkeen kotiin, tekee kotihommia ja ehtii lasten kanssa illalla vaikka uimahalliin tms

Vierailija
28/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vitsi? miksi hemmettissä joku hammaslääketieteen proffa katsois sun lapsen hampaita.

Vierailija
29/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellähän alkaa ensi vuonna deittailuohjelma, jossa tähtinä on 35-vuotiaita akateemisia naisia joiden on vaikea löytää tasoistaan seuraa.

Kaivakaa joku muu se linkki, ite en jaksa.

Vierailija
30/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä kun lapseni halusi. Menimme siis Kotkaan sairaalaan, jossa tämä proffa nainen oli opettamassa. Yksi erikoislääkäri oli oppilaana tässä tarkastuksessa!!

Kun asia paljastui hänelle kiitteli vuolain sanoin ja perusteli miksi hampaita ei pitänyt harventaa. Itsekin kauhistuin mitä olisinkaan saattanut antaa tapahtua. Aikuinen lapseni on nyt tosi tyytyväinen kun ymmärtää asian! Että silleen!

Vierailija
31/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi ostaa huonekalut Artekista? Miksi mä en voi niitä itse sieltä mennä ostamaan, kuten oon mennytkin...?

Olis kyllä ihanaa, jos mies ei tuntisi historiaa tai maantietoa. Meinaan pitkästyä kuoliaaksi, kun se alkaa jaarittamaan jostain detaljista ja pohtimaan sitä. Se on kyllä hyvä, että mies osaa englantia paremmin kuin minä, on joku jolta kysyä.

Tienaan enemmän. Mutta käytänkin enemmän. Ja mieheni ammattitaidon ansiosta meidän talo on maksanut murto-osan siitä mitä taitamattomampien, siksi meillä selkeästi vähemmän lainaa.

Eri työajat: Kätevää! Lasten tarhapäivistä tulee paljon lyhyempiä. Ja kun mies hakee lapset viimeistään neljältä tarhasta, se menee kotiin tekemään ruokaa ja mä voin jatkaa rauhassa töitäni. Tuun sit kun ehdin, valmiiseen pöytään.

Halusin vastata tähän provoon oikeasti, sillä jostainhan nämä stereotypiat tähänkin tekstiin on revitty.

Vierailija
32/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymys kuuluu,miksi sinun pitäisi ottaa duunari mies tai miksi edes mietit tuollaisia??taitaa kuitenkin vähän kiinnostaa käsistään kätevä mies..

Vierailija
33/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lyödä vaikka vetoa että moni duunari tienaa varmasti tänä päivänä enemmän kun joku akateemisesti kouultettu joita nykypäivänä on aivan liikaa ja perus duunarien töitä ei kukaan suostu/osaa enää tehdä...

Kysynpä vaan että kuka tulee avaamaan ap sun viemärit kun ne menee tukkoon tai korjaamaan sun hellan tai muun sähkövehkeen kun hajoaa? Kuka rakentaa sun talon tai korjaa/huoltaa sun auton? tms?

Eiköhän ne kaikki oo ihan perusduunareita joita ilman sä et pärjäis tässä elämässä.

Vierailija
34/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, ap. Ketään ei OIKEASTI kiinnosta, onko ukkosi akateemikko vai duunari...

Vierailija
35/35 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille :D

-AP