Onko oikeasti kauheaa jos saa ykkösen tentistä?
Kaipaan jonkinlaista vertaistukea...
Itellä tuli eka ykkönen ja tuli heti olo, että pitää korottaa. Mutta sitte mun oma KUNNIANhimoisempi äitini sanoi, että mitä se haittaa. Olin vähän järkyttyny, että "eikö se haittaakaan jos saa ykkösen". Muut 3-4-5. siis 150 op ja eka 1. Miten jatko-opinnot, jos on ykkösiä joukossa?
t.kt-yo
Kommentit (25)
maisteriksi päästyäni kukaan ei ole koskaan kysynyt arvosanojani.
joku tentti olisi pakko korottaa, toisesta taas voisi tuulettaa kun meni läpi :-)
menisin korottamaan. Nyt on sentään jotenkin ne asiat mielessä, niin on suht koht helppo saada parempi numero kun hiukan vielä ehtii opiskella lisää. Ja sitten se ykkönen ei pilaa sun päivääs myöhemmin kun saat lopullisen todistuksen käteen.
Itse olen käynyt kolmosiakin korottamassa neloseksi ja vitoseksi.
Ei ole kauheaa. Itselläni on vaikka kuinka paljon ykkösiä, mutta ei haittaa ollenkaan. Minulla ei ole koskaan mitään muuta tavoitetta kun päästä vain läpi kurssista. Silloin käyn uusimassa, jos kurssi ei mennyt läpi, mutta läpi menneitä kursseja en käy uusimassa koskaan. Ei niillä arvosanoilla ole työelämän kannalta mitään merkistystä, ellei tavoitteena ole jatko-opinnot yliopistossa.
Itse kävin kategorisesti aina kerran yrittämässä tenteissä lukematta ollenkaan. Jos meni läpi, säästyi lukemisen vaivalta. Jos ei mennyt, tiesi minkä tyyppisiä kysymyksiä on tulossa, mikä oli suuresti hyödyksi kun luki tenttikirjat.
Tällä tavoin on kahlattu läpi 2 maisterintutkintoa ja nyt on tohtorinkoulutusohjelmassa ja väikkäri työn alla.
Ai niin, jatkoa ajatellen tärkein kriteeri on gradu.