Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi. Kysyin joululahjatoiveita ja tuli kallis toivomus. Rahat ei riitä.

Vierailija
13.12.2011 |

Miten toimisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä toiveita kysyä ja sitten harkinnan mukaan joko antaa sen toivotun tai jotain muuta. Ei mun mielestä tarvi automaattisesti sitten antaa sitä toivottua juttua.

Vierailija
2/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin silloin saada jonkun sukulaisen kanssa ostettua lahjan yhteisenä. Niin teemme itse asiassa usein, kun sisarusten lapset toivoo jotain kalliita peliratteja tms. Ostamme ne sitten yhteisenä isovanhempien tai kummien kanssa.

Isompi lapsi varmaan jo ymmärtää, kun kerrot ettei ole varaa niin kalliiseen lahjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos on aikaa, niin voihan sitä (lahjan tyypistä riippuen) katsoa, jos vaikka tilaamalla ulkomailta tjsp saisi halvemmalta. Tai jos on sen tyyppinen juttu, että kirpparilta / käytettynä voisi löytyä (esimerkiksi jossain astioissa voi hyvinkin löytyä eikä niissä ole hyväkuntoisen käytetyn ja uuden välillä eroa).

Vierailija
4/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sovittaisko että lahjan yläraja on se ja se. Nytkin on niin monta lahjottavaa lasta, että olen lasten vanhemmille ehdottanut esim. max 15€ puoliin ja toisiin. Varmasti ymmärtävät yskän jos näin asian esität.

Vierailija
5/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toive. Yrittäisin kysellä sitten varmaan lisää, joista valita sopiva. Toivoo munkin 8-vuotias iphonea.

Vierailija
6/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että niin kalliiseen lahjaan ei ole varaa. Ja kyselenkin aina useampia toiveita.

Lapset toivovat melkein järjestään omaa tietokonetta tai jotain superkallista puhelinta, joulu joulun ja synttäri synttärin perään. 15-vuotias on puhelimen saanut, muille ei mitään erityiskallista ole vielä hankittu. Tietävät kyllä ettei konetta varmaan ole tulossa mutta haluavat silti sanoa mitä ihan eniten toivoisivat. Ei ne muutkaan, halvemmat lahjat, silti pahalta heistä tunnu.

Vierailija
7/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat ei riitä ja halvemmalla ei tuotetta mistään saa, niin ei sitä voi ostaa. Jos on lapsen toive, niin kysy vanhemmilta, että onko jotain vähän halvempaa, tai kuten joku ehdotti, kimppaosta muiden kanssa.

Jos on aikuisen toive, niin sitten sanot aikuiselle suoraan että nyt on sen verran tiukka budjetti ettei tuohon ratkea. Ei ole ainakaan minun tuttavapiirissäni koskaan ollut mikään ongelma ihmisillä puolin ja toisin ymmärtää, että aina ei pyöri niin paljoa ylimääräistä taskuissa.

Eikä tässä nyt voi edes ideoida vaihtoehtoja sen kummemmin kun ei yhtään tiedä minkälaisesta lahjasta on kyse. (Lelu, matka, hoitolareissu, astia, vaate, kosmetiikka...)

Vierailija
8/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita toivoo? Pitaako kaikkien saada mita toivoo? Jos olet koyha, niin toivottavasti joku kysyy sinulta lahjatoivomuksia; voit toivoa esim. auton tai minkkiturkin. Ja toivomuksethan on aina taytyttava eiks niin, muuten tulee pettymys eika niita saa kenellekaan aiheuttaa!

Vierailija
9/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen käynyt kahden eri perheistä olevan lapsen kanssa kaupassa leluosastolla, ihan vain katselemassa leluja, he ovat olettaneet, että minä ostan sieltä jotain. He ovat toivoneet jotain kallista, paljon kalliimpaa kuin esim kaverisyntymäpäivälahjat. Ostammekin näille lapsille lahjat vain silloin, kun lapseni menee heidän syntymäpäivilleen.

Lapset itse halusivat osastolle ja mentiin sitten. Oma lapseni oli mukana. Lapseni käy monesti leluosastolla ja harkitsee kauan toiveitaan, mutta toisten lapset ovat aina haluamassa jotain. Kerroin heille, että meillä ei ole tapana ostaa aina ja että kysykööt omilta vanhemmiltaan uusia leluja.

Todelliset pettymykset ovat isompia kuin jonkun lelun puute. Rohkeasti vain näyttäkää niille lapsille, että pettymykset kuuluvat elämään. Lapset ovat paljon onnellisempia, kun eivät saa AINA tahtoaan läpi.

Vierailija
10/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se on vain toive. Osta jotain muuta tai anna rahaa/lahjakortti jota voi hyödyntää tuotteen ostoon itse.

Vierailija
11/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tätä se lapsi on toivonut? Jos on pienestä lapsesta kyse niin ei aina ymmärrä rahan arvoa ja sikäli ymmärrettävää. Mutta jos oli jo iso lapsi tai vanhemmat sanoi, niin törkeää.

Meillä on kummilapset vielä sen verta pieniä etteivät itse osaa sanoa ja kysytään heidän vanhemmiltaan. Ovat kuitenkin järkeviä ihmisiä jotka ymmärtävät että kummit eivät ala ostamaan 60e lahjaa heidän kullannupulleen. Sanovat jotain sinne päin mitä lapsi on toivonut. Esim. yksi lapsi toivoi jotain Barbie-tavaraa. No sitähän löytyy eri hintaista 9-65e ja helppo valita oman kipukynnyksensä mukaan. Mulla ja miehellä kummilasten suhteen 30e on ihan ehdoton raha.

Vierailija
12/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehillä on poikia kalliimmat lelut.