Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette salanneet raskauden töissä?

Vierailija
13.12.2011 |

Ja tarkoitan tällä ihan alkuraskautta, jos on vaikka pahoinvointia ja neuvolassa käyntejä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 19:19"]

Miksi sitä pitäisi salailla?????Eihän se nyt sentään rikos ole. Ainakaan vielä.

Eka raskaus oli tuulimuna, seuraava päättyi kohtukuolemaan 39+5. Seuraavilla kerroilla en halunnut kyselyjä voinnista tai muustakaan. En halunnut keskustella koko aiheesta, koska olin muutenkin hermoraunio.

Osanottoni. 

Itselläni kokemusta kolmesta perättäisestä keskenmenosta. Ekasta raskaudesta kerroin innolla kaikille, toisesta varovaisesti ja kolmannen kohdalla en itsekään uskonut asiaan. Neljännestä kerroin perheenjäsenille, mutta hyvin varovaisesti mentiin ensin eka kolmannes ja sen jälkeenkin aika suurella pelolla vihdoinkin onnelliseen loppuun saakka. 

Vierailija
22/24 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jakkupukuja pitävä. Salasin rv 20 ja jotain saakka. Jakun alla mekko ja kaulaan huivi. Myös housut ja jakku yhdistelmän alle voi laittaa löysän silkkipaidan. Huivit on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kertomaan jo rv6, vaikka oltiin tiedetty itsekin vasta viikko raskaudesta. Pomo oli kävellyt takanani työpaikalle ja ihmetellyt hidasta kävelyäni ja kuullut kohdalle tullessa, että olin miehelleni puhelimessa valittanut, miten huono olo minulla oli ja että oksettaa koko ajan. Pomo sanoi, että valitettavasti kuuli puhelinkeskustelusta, että minulla on huono olo ja kysyi eikö kannattaisi mennä kotiin, jos oksettaa. Yritin ensin sanoa, että tämä on vain ohimenevää ja olen ihan kunnossa. Kun pomo alkoi inttää vatsataudin leviämisestä, oli pakko sanoa, että olen raskaana ja pahoinvointi ohimenevää.

Olin pahoinvoiva koko raskauden ajan, ihan loppuun asti. Kaikki kyllä takuulla huomasivat ilman kertomistakin työpaikalla raskauteni, kun kävin joka päivä oksentamassa.

Toisen ja kolmannen raskauden kanssa olin jo valmiiksi kotona, ei tarvinnut kertoa pomolle mitään. Ei tosin ollut sitä työpaikkaakaan enää, määräaikaisuutta ei enää jatkettu esikoisen raskausaikana. 

Vierailija
24/24 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 06:29"]

Onko kukaan salamit raskautta työssä jossa pidetään jakkupukuja? Olisiko vinkkejä? Vatsa alkaa pian näkyä :)

[/quote]

Jakun kanssa luulisi olevan todella helppoa salata: pitää vaan avomallista jakkua tai tavallista auki. Alle paitapusero vähän pidemmän mallisena, jolloin pömpötys ei nosta paidan helmaa tai joku muu laskeutuvasta materiaalista valmistettu paita. Jalkaan kapealahkeiset housut tai kapea hame, jolloin ei tule vaikutelmaa, että on vain lihonut. Korkeavyötäröiset alushousut ja sukkikset jossa on litistävä neulos vatsan seudulla (ehkä kokoa isommat kuin normaalisti). Aika pitkällä saa olla ennen kuin kukaan huomaa.

Itse käytän töissä työvaatteita jotka ovat malliltaan surkeita. Raskaushousuja onneksi saa, mutta ne ovat pepusta litteitä ja vyön paikka tulee häpyluun päälle. Ihan hirveitä. Raskauspaitoja ei edes saa, pitää vain ottaa isompi malli. Näyttää tosi hienolta kun on päällä tyköistuvaksi tarkoitettu liian iso paitapusero.