Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodin joulujuhla + kehitysviiveinen lapsi

Vierailija
13.12.2011 |

Huomenna olisi päiväkodin joulujuhla, jälleen kerran. Lapseni ryhmän LTO sanoi, että kehitysviiveinen lapseni (mm. autistisia piirteitä) voi osallistua joulujuhlaan vain jos istuu vanhemman sylissä. Muuten lapsi pitää tuoda myöhemmin päiväkotiin.

Menin sanattomaksi, lapsi on erityisryhmässä joten eikö juhla pitäisi muokata sellaiseksi että kaikki ryhmän jäsenet voivat osallistua, kykyjensä mukaan?

Vai onko tarkoitus, että muut vanhemmat pääsevät pällistelemään että tuon näköinen äiti sillä vammaisella lapsella on?

Toivoisin asiallisia kommentteja, erilaisen lapsen kanssa on muutenkin vaikeaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit joutuu ohjaamaan sitä ohjelmaa: 1-2 "kulisseissa" auttamasa asuja päälle jne, yksi juontaa jne eli ei ole mahdollisuutta antaa huomiota vain yhdelle lapselle. Ei koko ryhmän tarvi mukautua yhteen lapseen, fiksu vanhempi menisi erit.lapsensa tueksi ja antaisi kaikille kivan juhlan joululahjaksi.

Eihän koululuokkakaan peruuta uintiviikkoa sen takia, jos yhdellä on käsi kipissä.

Vierailija
2/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina avustaja pitänyt erityislapsia sylissä. Lisäksi ohjelmat ovat olleet sellaisia, että kaikki ovat voineet osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne parin vuoden takaa. Pakko oli tädille todeta, että olen työmatkalla koko päivän ja lapsi tarvitsee päivähoitoa, että en voi auttaa. Päivähoidon ensisijainen tarkoitus on vanhempien työssäkäynnin mahdollistaminen!

Vierailija
4/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina avustaja pitänyt erityislapsia sylissä. Lisäksi ohjelmat ovat olleet sellaisia, että kaikki ovat voineet osallistua.

Niin sen minunkin mielestäni pitäisi mennä, sitähän varten erityisryhmä avustajineen on olemassa ...

ap

Vierailija
5/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos erityisen lapsen takia on tehty "erityisjärjestelyjä". Hoksaan itsekin pitää lasta sylissä tai rauhoitella hänelle sopivalla tavalla hälyisässä väkijoukossa.

Tietysti on oikeus osallistua päiväkodin toimintaan, juhliin, valmisteluihin, kaikkeen.

Monia asioita on jouduttu miettimään ja opettelemaan alusta alkaen, koska päiväkoti ei ole erikseen valmentautunut erityislapseen, mutta olen luvannut tulla ohjaamaan henkilökuntaa niin usein kuin toivovat ja olen sen myls tehnyt. Minulle lapsi on tuttu syntymästään lähtien, vieraalle ihmiselle vasta siitä hetkestä kun tapaavat ensimmäistä kertaa. Se on vain ymmärrettävä ja oltava kärsivällinen.

Kukaan ei tahdo pahaa ihan varta vasten lapsille, saati erityistaroeiselle lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi