12-vuotiaan pojan mitat, kommentteja?
Kommentit (96)
Meil on 12 vuotias poika
Pituus: 128
Paino: 63
Terkkarin mielestä lievää alipainoa, on kyl aika pulska... Mielestäni
Oon 156cm pitkä ja painan 57kg vyötäröltä löytyy paljon löllöä oonko ylipainoinen
Oon 156cm pitkä ja painan 57kg vyötäröltä löytyy löllöä oonko ylipainoinen
12v poika, paino: 58kg pituus 156 olenko ylipainoinen
Oma tyttö on nyt 11 v ja painaa noin 39 kg ja on 147 cm pitkä. Luokallaan on iso poika, joka painaa ehkä omasi verran ja on tanakkarakenteinen. Jos liikkuu ja on muuten terve, en olisi huolissani.
Pituus: 155cm ja paino:58kg olenko lihava?
12 vuotta pituus:156cm paino:59kg. Olenko ylipainoinen?
Meillä 11v 151cm ja 36kg, hoikka on harrastaa aktiivisesti liikuntaa noin 6pv viikkossa.
12- vuotias viime vuonna -155 senttiä ja painoi 55, sitten alkoi kasvupyrähdys ja pituutta tuli heittäen 10 senttiä vuoden sisällä, vaikutti näkökykyyn myös. Nyt painaa miltei 60 kiloa ja pituutta pian 170. Liikuntamuodot joita harrastaa on fyysisiä niin lihakset kehittynyt. Tämä kannattaa muistaa kun toinen paljon liikkuva on erilaista ja siinä taas keho pysyy päinvastoin hoikkana.
Painosta puhumista pidän tärkeänä lapsille. On tärkeää että omakuva on terve ja kilojen katsominen ei ole se pointti. Pikkuveljensä on vastaavasti täysin eri painoinen ja keholtaan eri muotoinen (lajiharrastus eri tyyli).
Paljon treenaavan pojan äitinä olen pitänyt tärkeänä muistuttaa että varsinkin teinityttöjen kehot kehittyy eri tahtiin mitä pojilla ja vaikka tytöt saattaa keskimäärin näyttää pulleammilta niin se harhakuva muuttuu kun tyttöjen kehitys valmistuu. Tyttöjen ja poikien anatomiassa nesteytyskin on erilainen, niin kannattaa sanoa pojalle ettei lähde haukkumaan tyttöjä, koska se tulee joku päivä myöhemmin bumerangina takaisin: pituuskasvut yms. tasoittaa kummasti lapsia.
Meilla 180cm ja 60kg, tosin jo 16v. Taitaa olla tosi hoikka.
Olen 153/47 Olenko ylipainoinen?
T:12v
Vierailija kirjoitti:
Oma 11v on 159 cm ja 68 kg. Pyöreä poika on vaikka lihaksiakin on. Ei todellakaan näytä niin lihavalta kuin paino edellyttäis. Leveät hartiat ilmeisesti hämäävät. Ihana poika ja rakas
kuulostaa kyllä aika painavalta pituuteen nähden ainakin minun mielestäni. Oma poikani täyttää ihan kohta 11v,hänellä pituutta 154cm ja painoa 36kg. On kyllä aika hoikka, harrastaa futista ja treenejä ja matseja 5-6krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuveljeni oli 12-vuotiaana 160-senttinen ES-jonne, painoi varmaan lähes 60kg. Möhömahaa löytyi.
Nyt 16-vuotiaana 185-senttinen ja 65-kiloinen nuori mies.
Itse olin 12-vuotiaana 165-senttinen ja 50-kiloinen, terveydenhoitajan mukaan "painotaulukon yläpäässä" eli tulkintani mukaan olin läski. Siitä sitten kehittyi anoreksiaa yms. että älkää edes vihjatko lastenne olevan ylipainoisia vaan muuttakaa ruokailutottumuksia jos oikeasti on ongelmia!
Itse olen 12v 176cm ja 71kgg.. olen kova liikkumaan ja nopea ei näy läski yhtään paitsi pömppömahaa aivan vähän... mitä muutte ootte mieltä tästä painosta ja muusta jutusta? Kiitos
Olen 12v poika pituutta on 164cm ja painoa 53kg. Harrastan kuntosalia joten lihasmassaa löytyy.
169cm 48kg vähän on laiha mutta moni saman ikänen kaveri melketä päätä pidempi 175cm...
Olenko läski paino 70 kg pituus178
Mä oon 12v ja 160cm 50 kg