Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella väsynyt!

Vierailija
13.12.2011 |

Minulla on 6,5kk vanha vauva joka on ollut todella huono nukkuja koko tämän puolivuotta välillä herätään tunnin välein ja välillä vaan 4 x yössä. Yleensä nukahtaa klo 21 ja herää ennen 24,02,04 ja sitten 04 jälkeen nukkuu 15 min pätkiä,mutta jos otan viereen nukkumaan niin nukutaan n.07 asti,mutta yhtenään saan olla kylkeä kääntämässä mahaa painamassa että saa pieraistua. 2 vkon ikäisenä alkoivat vatsavaivat pidettiin koliikkina,7 vkon ikäisenä maitoallergia todettiin,mitkään apteekin korvikkeet eivät kelpaa yrityksistä huolimatta tuttipullo ei kelpaa. Vauva itsekkin väsynyt yhtä itkemistä,kanniskelua kaiket päivät ruoka ei maistu sylkee vaan kaiken suustaan ulos...Saatiin myös refluksiin lääkitys muutama päivä olikin parempi,mutta sitten sama jatkui :( omaa aikaa ei ole kun tissiä vaan suostuu syömään niin mihinkään en pysty lähtemään... olisiko jollain vielä vinkkejä mitä tulisi tehdä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vauvaani vauvojen vyöhyketerapiassa,silloin kun vauvani oli 1-2 kuukautta.

Käytiin kolme kertaa ja tuntui että sen jälkeen meni paremmin. Se oli jalkapohjien hellää käsittelyä.Suosittelen.

Ei muuten auta allergisiin vaivoihin. Näin sanoi mulle ihan vauvojen vyöhyketerapeutti, kun aikoinaan yritin etsiä omalle allergiavauvalle helpotusta edes jostakin.

2/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen samaa kokeneena ja todella monen muunkin saman kokeneen suulla toivotan sinulle: koeta järjestää itsellesi konkreettista apua! Älä pelkästään pyydä neuvoja lapsen hoitoon vaan pyydä oikea yöhoitaja tai jos miehesi voi hoitaa, lähde itse vaikka korvatulpat korvissa eri huoneeseen yöksi ja mies tulee vain tuomaan tissille pari kertaa tms ja lopun ajan pärjää hyssyttämällä. Voi olla että maitoallergian lisäksi on muitakin vielä selvittämättömiä allergioita, usein maitoallergian rinnalla on kananmuna. Nehän sitten kaikki pitää imettävän ottaa ruokavaliostaan pientä hippustakin myöten pois. Jos mitenkään et saa öiksi apua, ota edes päivällä itsellesi vaikka kävelylenkin ajaksi joku hoitamaa

Jos lapsi on noin "vaativa" hoidettava allergioidensa ja vaivojensa vuoksi silloin äiti

tarvitsee ulkopuolista auttajaa että jaksaa. Lyhytkin oma tauko on parempi kuin ei mitään. Ja jos allergioita on useita, silloin on vaan joku oikea korvike löydyttävä. Imetysdieetillä ei jaksa, jos vältettäviä aineita on tolkuttomsti.

Lämpimin terveisin itsekin aikoinaan pahan allergiakierteisen kanssa valvonut

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaanisällekö voi panna tilauksen?

4/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itsekään saanut apua helposti. Mutta ensimmäinen askel on reilusti pyytää, ilman sitä ei apua ainakaan saa. Ja se on usein vaikein askel. Sukulaiset, ystävät, naapurit.

Vierailija
5/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita "hyviä neuvoja"?

Vierailija
6/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette lääkäriin ja pyydätte kokeiluun muita refluksilääkkeitä. Ja jos ette jo ole käyneet, niin menkää yksityiselle allergologille, neuvolalääkäreiden tietämys allergioista on todella huono.

Vierailija
7/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette lääkäriin ja pyydätte kokeiluun muita refluksilääkkeitä. Ja jos ette jo ole käyneet, niin menkää yksityiselle allergologille, neuvolalääkäreiden tietämys allergioista on todella huono.

Lisäksi kokeilette edelleen sinnikkäästi niitä apteekin korvikkeita ja tuttipulloa. Olet vaikka päivän imettämättä ja lisäät korvikkeeseen hieman mangososetta tai ihan vain sokeria, jotta maistuisi paremmin. Tuota voi yrittää myös juottaa hörpyttämällä, jotta tottuisi makuun ja ymmärtäisi, että samaa tavaraa saa tuttipullosta. Jos vauva tottuu tuohon, niin sitten pikkuhiljaa vähentää sokerin/soseen määrää. Lienee aika selvä, että teillä on muitakin allergioita kuin tuo maito, joten siksi tuon korvikkeen antaminen olisi ensiarvoista. Tsemppiä!

T: Itsekin allergiavauvan kanssa elänyt

Vierailija
8/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos voimia tarvitaan! Noi 3 ja 5 ei ollut ap vastauksia. Maidoton ja munaton imetysdietti on ollut jo 4kk ja muitakin diettejä oon kokeillut.Pitäisi kyllä pyytää miestänikin välillä valvomaan,mutta kun ei kehtaa pyytää eikä itsekkään ole tarjoitunut auttamaan...sopiva korvike olisi kaikkein järkevin ratkaisu,mutta kun en saa juomaan tuttipullosta maitoa ollenkaan...

Vierailija
9/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos voimia tarvitaan! Noi 3 ja 5 ei ollut ap vastauksia. Maidoton ja munaton imetysdietti on ollut jo 4kk ja muitakin diettejä oon kokeillut.Pitäisi kyllä pyytää miestänikin välillä valvomaan,mutta kun ei kehtaa pyytää eikä itsekkään ole tarjoitunut auttamaan...sopiva korvike olisi kaikkein järkevin ratkaisu,mutta kun en saa juomaan tuttipullosta maitoa ollenkaan...

Nyt ei ole kehtaamisesta kyse, vaan vaadit miehen auttamaan vauvan kanssa vaikka joka toinen yö. Tuosta ei yksin täysjärkisenä selviä, ja luulisi miehenkin ymmärtävän, että yliväsynyt äiti ei ole vauvalle enää hyvä hoitaja. Me hoidettiin allergista vauvaa vuoroöin miehen kanssa, muuten olisin tullut hulluksi.

T: 6

Vierailija
10/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muitakin allergioita varmasti on! Sokerillakin olen maitoa makeuttanut,kun nuo apteekin korvikkeet ei ole makeita niin kuin tuttelit ja nannit,mutta ei kelpaa! On käyty Kysin allergia pkl ja yksityisellä lastenlääkärillä ja allergologilla jolta lopulta saatiin refluksilääkkeet losec mups ja gavisgon täytynee kokeilla vielä muitakin.

Vierailija
11/11 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vauvaani vauvojen vyöhyketerapiassa,silloin kun vauvani oli 1-2 kuukautta.

Käytiin kolme kertaa ja tuntui että sen jälkeen meni paremmin. Se oli jalkapohjien hellää käsittelyä.Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan